Gå till innehåll

Köptips för Laptop?


Hjort

Recommended Posts

Jag har kikat lite på en dell inspiron 9400, med 17" skärm som har 1440x900 upplösning... Är den nåt att ha? Kan man spela 4 bord på den (prima) utan stor överlappning och pallar den msn + musik samtidigt? Tacksam för svar från någon kunnig där ute.

 

den ser mkt bra ut och så kan du ju välja till BRA upplösning!

17" UltraSharp™ Wide Screen WUXGA (1920 x 1200) Display with TrueLife

 

slutpris på ca 15k om du tar bort 3 års service och "mellan modellen av de förvalda"

nice att man får till bra med minne och grafikkort oxå! bör räcka alldeles utmärkt till det du vill och mer därtill!

 

Har oxå varit inne och kikat på en Dell 9400, men blir de stor skillnad på antal bord man får plats med om man jämför skärm med 1440*90 och 1920*1200 upplösning?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 1,7k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Beställde precis en Dell Inspiron 6400:

 

Intel Core Duo 1.83 GHz

15.4" 1680x1050

2 GB RAM

256 MB ATI RADEON X1400

100 GB (5400 rpm)

9-cell batteri

Bluetooth

 

Ringde in och prutade till mig en väska värde 862 kr.

Aktuell kampanj när jag beställde: Dubbelt minne + fri frakt

 

Pris: 12,700 kr

 

Drar till Thailand nästa söndag så jag hoppas veeeeerkligen att jag hinner få den nån gång nästa vecka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beställde precis en Dell Inspiron 6400:

 

Intel Core Duo 1.83 GHz

15.4" 1680x1050

2 GB RAM

256 MB ATI RADEON X1400

100 GB (5400 rpm)

9-cell batteri

Bluetooth

 

Ringde in och prutade till mig en väska värde 862 kr.

Aktuell kampanj när jag beställde: Dubbelt minne + fri frakt

 

Pris: 12,700 kr

 

Den verkar RIKTIGT nice. Får se om man har råd med en sån. Ingen som kan rekommendera någon liknande med typ 1gb ram och kanske något sämre grafikkort för en lite lägre summa? Så man kanske kommer under 10k sek. En skärm som klarar minst 1600x vore nice iaf..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ACER AS7103WSMI 17"

 

Intel Celeron M 370 1.5GHz, 1024MB RAM, 100GB hårddisk, 64MB delad grafik, 17" WXGA, Wlan, DVD+-RW, 10/100 Lan, XP Home

 

Processor: Intel Celeron M 370 1.5GHz Internminne: 1024 MB DDR2 Hårddisk: 100 GB 5400rpm Optisk enhet: DVD+-RW SuperMulti Grafik: On Board 64 MB Delat Skärm: 17" Wide XGA 1440x900 Övrigt: Modem, 10/100 Lan, Wlan 802.11g, Windows XP Home

 

PRIS : ca 9k

 

Nu är jag absolut inte någon expert så jag undrar om detta är något att ha?

För dåligt grafikkort kanske?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fan vad Schenker ska vara sega...

 

"2006-05-09 15:35 DK - SCHENKER ORDER LOADED ON TRAILER"

"Estimated Time of Arrival 2006-05-16"

 

Ska det ta en vecka (fem arbetsdagar) från att den lastas på trailern till att den kommer hit? Värdelöst! Blir väl ingen laptop i Thailand då :(

 

Ni som pratar om den snabba leveransen från dell, fick ni levererat med UPS? UPS ska tydligen vara snabbare men min försäljare sade att "det blir bara skit med UPS, tro mig" (pga att de inte ringer innan de kommer).

 

Det står visserligen "Calculating Estimated Time of Arrival" som status där man följer paketet så det kan ju ändras, men det har stått så i flera dagar så hoppet om att den ska nå deras lager i Bromma, Stockholm, senast imorn börjar försvinna...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fan vad Schenker ska vara sega...

"2006-05-09 15:35 DK - SCHENKER ORDER LOADED ON TRAILER"

"Estimated Time of Arrival 2006-05-16"

Ska det ta en vecka (fem arbetsdagar) från att den lastas på trailern till att den kommer hit? Värdelöst! Blir väl ingen laptop i Thailand då :(

Ni som pratar om den snabba leveransen från dell, fick ni levererat med UPS?...

 

UPS = snabba!

schenker = långsamma som du säger, tyvärr

står lite nämt om detta i tråden (s.20 tror jag) att de inte är allt för snabba nu för tiden men ibland har vissa "tur" och får datorn snabbt, du märker väl...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Funderar på en laptop från Dell. Valet står mellan 9400, 6400 och 640m. Men 640m går antagligen bort då den inte går att få med bättre upplösning än 1440*900.

 

Hur är det att grinda 4 bord på en 15,4" widescreenskärm 1680*1080 (spelar nästan bara på Partypoker). Är det lugnt eller?

 

Sen undrar jag också vilka prestanda (internminne, processor, osv) som behövs om man främst ska använda den till att lira poker och använda Pokertracker med ganska stor databas och PA Hud.

 

Vill hålla nere kostnaderna så gott det går.

 

:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dags för mig att också köpa på mig bärbar igen efter en tid som endast stationär. Jag har satt kraven ganska högt då jag gärna ser att jag kan utveckla och jobba på datorn och inte bara ha den för pokerspel. Samtidigt vill jag inte ha en släpbar så max i vikt ligger på 3 kg. Om det är någon som har tips på en bärbar med upplösning på 1680x1050 (eller 1600x1200) med en vikt på tex 2 kg eller mindre (och kanske 14" eller mindre i skärm) så tipsa gärna.

 

Annars har jag hittat två stycken monster som är intressanta. Dels så är det nya serien ifrån Acer, nämligen Travelmate 8204 och den andra är Dell Precision M65

 

Jag har ingen exakt vikt på Dells men den bör hamna på ca 3kg om man stoppar i lite fler saker i den. Dells har ju 1920x1200 men frågan är hur det är på en 15" skärm. Acern har fått mycket bra kritik och det enda jag är lite skeptisk är att utblåset är på höger sida där man har musen.

Dell verkar vara så pass ny att det inte finns några recensioner än, eller har jag fel (antagligen)?

 

Nåväl, någon som känt på dom eller läst om dom och kan rekommendera någon av dom eller någon annan likvärdig?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur är det att grinda 4 bord på en 15,4" widescreenskärm 1680*1080 (spelar nästan bara på Partypoker). Är det lugnt eller?

 

Det är lugnt. Alla bord bör få plats utan att man ändrar storleken. Annars går det ju alltid att trycka ihop dom smidigt med den funktionen som PP har för det. Själv kör jag nio bord på PP med 1792x1344. Med den upplösningen kan jag bara köra fyra bord utan överlappning men jag tycker det funkar bra ändå om jag trycker ihop dom när jag ska köra fler. :)

 

Party är förmodligen den bästa klienten att multitablea på. Utseendemässigt då.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur är det att grinda 4 bord på en 15,4" widescreenskärm 1680*1080 (spelar nästan bara på Partypoker). Är det lugnt eller?

 

Jag spelar inte på Party för tillfället, och på andra siter blir det lite överlapp på höjden, och lite glipa på bredden.

Det är inget som stör mig, men folk verkar vara petiga.

Med Partys trevliga resizefunktion bör det inte vara några so helst problem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har läst igenom denna tråd lite men jag undrar fortfarande, vart hittar man billigaste laptopen med 1600x1200 eller om det är 1920 x 1200 på laptops?

 

Detta har jag konfigurerat och fått från dell:

 

Nu från

11 400:-

Exklusive moms och frakt

 

Men det är ju exkl. moms =/

 

Några förslag?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har läst igenom denna tråd lite men jag undrar fortfarande, vart hittar man billigaste laptopen med 1600x1200 eller om det är 1920 x 1200 på laptops?

Detta har jag konfigurerat och fått från dell:

Nu från 11 400:- Exklusive moms och frakt

Några förslag?

 

tror inte du hittar billigare än dell, de ger mest prestanda för pengarna! sen så är det inte så lätt att hitta "pokervänliga laptops" (mao såna med HÖG upplösning, som du föreslagit)

de har nån "företagsmodell" som kör med 15,4 widescreen och inte "släpbar modell 17 tummare"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inspiron 9400

 

1024MB 533MHz DDR2 SDRAM (2x512)

100GB (5,400 rpm) SATA Hard Drive

Fixed Internal 8X DVD+/-RW Drive with Software

Snap-On LCD Cover - Carbon Fibre

Inspiron 9400 Duo Processor T2400 (1.83 GHz, 2 MB L2 cache, 667 MHz FSB)

17" UltraSharp Wide Screen WUXGA (1920 x 1200) Display with TrueLife

 

Summa 17434.00

 

Nu längtar jag tills den kommer bara =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle jag kunna få tips på 17tums skärm 1600x1200 minst upplösning runt 25-30k

Tack

 

menar du 25000-30000kr? tja ta det bästa som finns isof...

annars testa pricerunner. tror inte det finns några 17 tums tft som stöfjer den upplösning du söker, måste ha minst 20 tum tft för det.

lycka till

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ultraportabla laptops har i stort sett bara en fördel: de är jättelätta. I stort alla

har också widescreen, men om du skulle tjäna på att införskaffa en sån framför

en med större skärm det tvivlar jag på. Sikta på en med större skärm, (minst)

lika mycket RAM och 802.11g. Det finns flera i samma/billigare prisklass.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...