keyzer_soze Postad 26 Januari , 2005 Rapport Postad 26 Januari , 2005 Verbal Kint- He becomes a myth, a spook story that criminals tell their kids at night. "Rat on your pop and Keyzer Soze will get you." But no one ever really believes. Agent Kujon - Do you believe in him, Verbal? Verbal Kint - Keaton always said, "I don't believe in God, but I'm afraid of him." Well, I believe in God -- and the only thing that scares me is Keyzer Soze. Citera
Dollarturist Postad 26 Januari , 2005 Rapport Postad 26 Januari , 2005 Dollarturist valde jag för att jag tyckte det passade bra när jag började spela. Jag kunde inte spela alls = turist och valutan var dollar, inte så fantasifullt kanske men men... Jag har på senare tid inbillat mig att det ger mig en mer loose tableimage men det är nog som sagt bara inbillning. Citera
Sparven Postad 1 Februari , 2005 Rapport Postad 1 Februari , 2005 Använder huvudsakligen två olika nicks Sparvinho: Ligger inte någon egentlig tanke bakom det smeknamnet utan det kommer av att "sparven" alltid brukar vara upptaget. Sparven brukar jag även kallas i verkliga livet (lång historia) så det är där det kommer ifrån. LuckyGirl_22: Detta namn finns det dock lite tanke bakom. Jag brukar dessutom lägga in en bild av en lagom söt flicka som avatar. Detta hoppas jag skall ge mig två huvudsakliga fördelar. För det första så blir kvinnor (enligt Mike Caro) synade lite oftare än män. För det andra så blir man ibland behandlad lite snällare (enligt Annie Duke). Lucky och 22 la jag till för att ge lite intryck av att jag inte riktigt vet vad jag sysslar med. Om det nu verkligen ger någon egentlig fördel vet jag inte, men det skadar ju inte att försöka. Sen händer det ju ibland att folk stöter på en i chatten. Citera
TotalFarsa Postad 1 Februari , 2005 Författare Rapport Postad 1 Februari , 2005 Använder huvudsakligen två olika nicks LuckyGirl_22: Detta namn finns det dock lite tanke bakom. Jag brukar dessutom lägga in en bild av en lagom söt flicka som avatar. Detta hoppas jag skall ge mig två huvudsakliga fördelar. För det första så blir kvinnor (enligt Mike Caro) synade lite oftare än män. För det andra så blir man ibland behandlad lite snällare (enligt Annie Duke). Lucky och 22 la jag till för att ge lite intryck av att jag inte riktigt vet vad jag sysslar med. Om det nu verkligen ger någon egentlig fördel vet jag inte, men det skadar ju inte att försöka. Sen händer det ju ibland att folk stöter på en i chatten. Hepp! Tydligaste exemplet hittills på någon som tänkt till vid val av alias Sen om det faktiskt ger de fördelar som Sparven hoppas är ju en annan femkrona Kanske skulle kallat mig "Lilla Ida fem år" på expekt /TF *edit* huga, tänkt om nån hade stött på mig i chatten Citera
Bisox Postad 1 Februari , 2005 Rapport Postad 1 Februari , 2005 Jag kallas Bison för att jag har tjock päls och horn, dessutom gillar jag att bli jagad av indianer på min fritid. Nä men jag valde det när jag började min irc-bana runt -96 sen har det hängt i. Varför bryta ett vinnade koncept lixom Citera
aceshigh Postad 1 Februari , 2005 Rapport Postad 1 Februari , 2005 aceshigh har hängt med sedan jag började diskutera aktier på di.se för många år sedan, kommer från början från Iron Maidens låt med samma namn. På 24h lyckades jag få samma namn (reggade pokerkonto för många år sedan) men på de andra sajterna är det alltid upptaget och jag använder då namn som Ace74 och liknande. Kallas på de flesta forum där jag är mer aktiv för Ace, Ässet eller i värsta fall när jag retat upp någon för "Spader sju" Citera
il_genio Postad 2 Februari , 2005 Rapport Postad 2 Februari , 2005 il_genio kommer från fotbollens värld. Det är smeknamnet på Andrea Pirlo, och eftersom jag är den ende som ja känner som har honom som favoritspelare så har dte blivit så att jag alltid kallar mig det på nätet. Men det är inget som jag kallas i verkliga livet. Där räcker det med Simon Citera
D.H. Postad 2 Februari , 2005 Rapport Postad 2 Februari , 2005 42 kommer från Liftarens guide till galaxen....meningen med livet. Ni som läst böckerna vet. Näj näj, svaret på frågan om livet, universum och allting är det ju. Mitt nick är mina initialer förresten, jag har grymt bra fantasi. Citera
Svinto Postad 2 Februari , 2005 Rapport Postad 2 Februari , 2005 När jag skapade kontot här ville jag inte använda mitt standardnick så jag satt och funderade lite och kom av nån anledning att tänka på en episod när jag låg i sängen med en fd. flickvän och lapade djungeljos. Rätt vad det var råkade jag på nåt sätt riva till med min hyffsat stubbiga haka och då kändes det tydligen som om jag dragit en näve svinto över henes mjukdelar. Citera
Hocal Postad 2 Februari , 2005 Rapport Postad 2 Februari , 2005 Dålig fantasi här. Mixat för och efternamnet mitt helt enkelt. Citera
nucleus Postad 2 Februari , 2005 Rapport Postad 2 Februari , 2005 "D handlar om knaster och alla vi vinylentusiastersom räknar det ljudet till en av våra laster" "skrap skrap skrap när nålen träffar spåret och man når ett tillstånd utav eufori, jag kanske tar i...(pass till doktorn)" mitt nick är lite lagom genomtänkt. satt med böckerna framme när jag kom på att regga mig någonstans, konstigt nog kommer man alltid in på såna tankar när böckerna är framme. letade lite snabbt upp ett schysst namn i kemiboken. valet föll på nucleus (som alltså betyder kärna (vanligtvis i en cell)), kändes som en skön koppling eftersom jag pluggar kemi plus att namnet är snyggt och även rätt bra betydelse, vem vill inte vara kärnan i det hela? Citera
jaqk Postad 11 Februari , 2005 Rapport Postad 11 Februari , 2005 Ett krystat förnamn som bygger på de fyra högsta korten... Citera
RoccX Postad 12 Februari , 2005 Rapport Postad 12 Februari , 2005 Jag gillar den där australiensiska tecknade filmen med Rocco, Heffa o company så när jag gjorde mitt internetinträde för många år sedan blev det Rocco som användarnamn på olika spel och så. När jag sedan skulle rega mitt MSN så var det upptaget så då blev det Roccoco istället. Alla kallade mig Rocc i chatten (använde MSN endast till ett spel som heter Mobfather) så då försökte jag ändra till det men eftersom det var upptaget så ändrade jag till RoccX istället. Solklart va? Citera
poison_ivy Postad 12 Februari , 2005 Rapport Postad 12 Februari , 2005 ja valde mitt namn för att i filmen. sen så jobbar min farsa. Citera
dropbass Postad 12 Februari , 2005 Rapport Postad 12 Februari , 2005 Dropbass ska egentligen skrivas Drop Bass vilket är mitt "artistnamn" när jag gör musik (drum & bass). Vet inte riktigt vad det betyder, jag fick namnet av en engelsk dj som tyckte att det namnet jag hade tänkt använda först (Jesse James) lät gay Citera
Papa Kubo Postad 12 Februari , 2005 Rapport Postad 12 Februari , 2005 ja valde mitt namn för att i filmen. sen så jobbar min farsa. Menar du det? Citera
cab19 Postad 12 Februari , 2005 Rapport Postad 12 Februari , 2005 ja valde mitt namn för att i filmen. sen så jobbar min farsa. Menar du det? underbar humor Kubo ! Det här var en riktigt bra start på lördagen. Citera
GiLLo Postad 12 Februari , 2005 Rapport Postad 12 Februari , 2005 satt på en chatt och kluddade till lite på tangentbord och voilá! ; P Citera
CrazyMike Postad 13 Februari , 2005 Rapport Postad 13 Februari , 2005 Heter MickeK när jag lirar Online och varför det då? Tja det är nog lätt att gissa sig till. CrazyMike är mitt epitet när vi lirar homegames vilket härstammar från när man var ny på poker och lirade fruktansvärt aggressivt. Som tur är lever den imagen kvar till viss del vilket man kan dra nytta av á la Gus Citera
pokolle Postad 13 Februari , 2005 Rapport Postad 13 Februari , 2005 Jag spelar poker och heter Ola.... Poker - er + olle = !?....Pokolle Citera
HeadLess- Postad 13 Februari , 2005 Rapport Postad 13 Februari , 2005 Mitt nick har faktiskt ingen rolig historiabakom sig alls. men det kom till när man var ny på internet, och leta en klan till cs. hittade en där alla hade nickLess- ex. HeartLess- AimLess- o.s.v så jag tog HeadLess- och får jämnt och ständigt höra skämt om att jag tappat huvudet Citera
ant2000 Postad 16 Februari , 2005 Rapport Postad 16 Februari , 2005 Mitt kommer från en gammal grafitti-tag, Alcohol Narcotics Tobacco. Har haft det sen -96, var inte så gammal då... Sen har det bara hängt med. Citera
Magaluf Raider Postad 16 Februari , 2005 Rapport Postad 16 Februari , 2005 Vet en grabb som la till åldern till sitt nick när det namn han ville ha var upptaget på Unibet. Nicken där går inte att ändra heller så han lär vara 30 ett bra tag framöver Citera
matze42 Postad 16 Februari , 2005 Rapport Postad 16 Februari , 2005 42 kommer från Liftarens guide till galaxen....meningen med livet. Ni som läst böckerna vet. Näj näj, svaret på frågan om livet, universum och allting är det ju. Mitt nick är mina initialer förresten, jag har grymt bra fantasi. Det har du faktiskt rätt i.... Citera
Sparven Postad 18 Februari , 2005 Rapport Postad 18 Februari , 2005 Använder huvudsakligen två olika nicks LuckyGirl_22: Detta namn finns det dock lite tanke bakom. Jag brukar dessutom lägga in en bild av en lagom söt flicka som avatar. Detta hoppas jag skall ge mig två huvudsakliga fördelar. För det första så blir kvinnor (enligt Mike Caro) synade lite oftare än män. För det andra så blir man ibland behandlad lite snällare (enligt Annie Duke). Lucky och 22 la jag till för att ge lite intryck av att jag inte riktigt vet vad jag sysslar med. Om det nu verkligen ger någon egentlig fördel vet jag inte, men det skadar ju inte att försöka. Sen händer det ju ibland att folk stöter på en i chatten. Hepp! Tydligaste exemplet hittills på någon som tänkt till vid val av alias Sen om det faktiskt ger de fördelar som Sparven hoppas är ju en annan femkrona Kanske skulle kallat mig "Lilla Ida fem år" på expekt /TF *edit* huga, tänkt om nån hade stött på mig i chatten Jag har faktiskt varit med om att folk varnar mig för att höja på rivern när de sitter på en monsterhand. Sen får man ursäkter av vissa personer varje gång de drar ut en. Lite mindre (eller mer) roligt är det med killen som ger ut sitt mobilnummer och tjatar på mig i en timme om att jag skall ringa honom. Citera
Recommended Posts