Gå till innehåll

WSOP 2006: Main Event


Bluwajt

Recommended Posts

  • Svars 2,7k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Men vad gör Friberg? Hur kan han syna ett 2.6 miljoners bet med 99 och brädan visar K52. K som överkort samt ett färgdrag och Friberg har inte ens ett spader...

 

Där klantade han till det lite faktiskt, men han kanske hade en read på Allen... som inte stämde ;)

 

Kom igen nu William och Friberg! Bit ihop och kom igen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det verkar nu vara 8 spelare vid bord ett och sex vid bord tre. Följer de den senaste omflyttningen så torde nog minsta stacken vid bord ett (Kevin Aaronson) strax flyttas till bord tre och Gold…

 

Bord 1

Richard Lee 4 000 000

Allen Cunningham 6 000 000

Kevin Aaronson 1 900 000

Kevin O'Donnell 4 100 000

Erik Friberg 4 200 000

John Magill 4 600 000

William Thorsson 3 300 000

Michael Binger 4 300 000

 

Bord 2

Luke Chung 900 000

David Einhorn 5 420 000

Dan Nassif 5 525 000

Leif Force 4 200 000

Dustin Holmes 3 200 000

Sirous Jamshidi 900 000

Jeffrey Lisandro 3 600 000

 

Bord 3

Jamie Gold 17 600 000

Doug Kim 2 700 000

Rhett Butler 6 000 000

Prahlad Friedman 2 200 000

Fred Goldberg 1 950 000

Paul Wasicka 880 000

 

Chip Count dock med stor nypa salt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såja, nu är dom tillbaka.

 

Men om dom nu behöver gå på toa under spelet, är det inte ok att bara gå, och få sina kort foldade under tiden?

 

Det får man alltid göra i en turnering. Men är nog inte så kul med dessa blinds/ante som är nu om man är shortstacked.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jävlar vilken dålig syn av friberg med mellanpar. Även om man sätter killen på ett flushdrag är det inte värt att riskera andraplatsen för en sån syn. Säg han är till 75 procent säker på flushdraget. Flushdraget sitter ju också för cunningham drygt 30 procent av gångerna + att han då troligen har minst ett överkort.

 

Har han ett set eller en kung är man ju totalt körd.

 

Fattar fan inte hur han kan riskera hela vm på en sån syn. Ok om han hade kung med hög kicker så den outen var blockerad, men med 99.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jävlar vilken dålig syn av friberg med mellanpar. Även om man sätter killen på ett flushdrag är det inte värt att riskera andraplatsen för en sån syn. Säg han är till 75 procent säker på flushdraget. Flushdraget sitter ju också för cunningham drygt 30 procent av gångerna + att han då troligen har minst ett överkort.

 

Har han ett set eller en kung är man ju totalt körd.

 

Fattar fan inte hur han kan riskera hela vm på en sån syn. Ok om han hade kung med hög kicker så den outen var blockerad, men med 99.

 

Jo jag frågade mig ju det samma och mitt enda svar måste bli: Hjärnsläpp :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jävlar vilken dålig syn av friberg med mellanpar. Även om man sätter killen på ett flushdrag är det inte värt att riskera andraplatsen för en sån syn. Säg han är till 75 procent säker på flushdraget. Flushdraget sitter ju också för cunningham drygt 30 procent av gångerna + att han då troligen har minst ett överkort.

 

Har han ett set eller en kung är man ju totalt körd.

 

Fattar fan inte hur han kan riskera hela vm på en sån syn. Ok om han hade kung med hög kicker så den outen var blockerad, men med 99.

 

Japp, det misstaget kan kosta honom finalbordet-

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det verkar nu vara 8 spelare vid bord ett och sex vid bord tre. Följer de den senaste omflyttningen så torde nog minsta stacken vid bord ett (Kevin Aaronson) strax flyttas till bord tre och Gold…

 

Med andra ord är han strax uppkäkad av Gold. 8-)

 

"Grow Me, Feed Me"

:)

(The Singing Plant i Little Shop of Horrors, 1986)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tycker att folk ska sluta klaga på eriks syn, han läste fel. det kan alla göra.

 

Klagar inte, som du kanske såg så misstänkte jag i ett tidigare inlägg att han kanske hade en read.. som var fel.

 

Jag ifrågasätter dock hans syn. Friberg har spelat kanon, inget snack om saken. Misstag händer.

 

Men sånt jävla hjärnsläpp - och ändå analyserade han "for ages" - och ja friberg är tyvärr en sån som jagar för att komma tillbaka, det har han gjort här i vm också som när han gick all in med 3 mille strax efter att han förlorat några stora potter. Men det är väl nu rutinen som cunningham och grabbarna har kommer till sin rätt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Riktigt bra spelat av Cunningham.

 

ja för det är så svårt att spela ett floppat set :roll:

 

 

Men är det så lätt att spela sitt set så att man dubblar mot någon med 99 på den floppen? Att Cunningham valde att representera ett färgdrag tycker jag tyder på att han har full koll på Friberg och nätspelares tendenser att se färgdrag på alla floppar med 2 suits. Så jag håller med..bra spelat..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...