Gå till innehåll

Hur psykiskt dåligt mår ni när det går dåligt?


heltok

Recommended Posts

Depression är ett kliniskt sjukdomstillstånd.

 

Att säg att man blir deprimerad är ungefär som att säga att man blir psykotiskt när skärmen blir lite suddig efter för många timmar spelande.

 

Nedstämdhet är den korrekta benämningen. Det är nog inte helt ovanligt för pokerspelare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 227
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

-Förbannad som bara den.

 

Spelade att par händer på Everest (något jag inte gör om) och blev utdragen i en NL $10-$20 pot där jag hade floppat Set KKK och petade all in på turn för att försvara (effektiva stackar ca: $2500 ) motståndaren (heads up) hade $380 i potten och SYNADE med par i SJUOR och flushdrag ( 7 högt ) satte såklart flushen och hånade mig i chatten i 5 min.

 

Då känner man för att ta en låååång paus och dricka en drink...

 

Enda trösten är att killen köpte in på 2k dubblade med liknande drag till 6.5K och sen förlorade allt och sa att det var hans sista pengar. Hela bordet garvade!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag blir aggressiv:

Dörrkarmen får stå ut med några sparkar per dag. Har en fet broskknöl på vänster skenben!

 

-Jag blir apatisk:

Nej känslorna väller fram som bara den!

 

-Jag blir osocial:

Jag blir snarare mer social för jag tappar lusten att spela poker totalt.

 

-Jag blir deprimerad:

Nej men kan vara väldigt svårt att släppa tankarna kring pokern när man har en downswing.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aggressivitet har jag väl visat en gång...slängde en bläckpenna i golvet vilket bara medförde att pennan gick sönder och skvätte bläck överallt. Tog några timmar att torka bort...

 

Annars är det väl egentligen inget av ovandera; det som passar bäst in på mig är rastlöshet och koncentrationssvårigheter...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

-Jag blir aggressiv:

Slar sonder tangentbordet, hytter at skarmen, kastar snusdosan sa locket gar sonder och det sprutar snus overallt, spammar chatten i 15 minuter, gar in till flickvannen i vardagsrummet och lagger mig ner pa golvet och skriker rakt ut med hogsta volym i 1-3 minuter

 

 

-Jag blir apatisk:

 

japp, ligger kvar pa vardagsrumsgolvet och dregglar samt vrider och vander pa mig som en akta apatiker

 

 

-Jag blir osocial:

 

hmm, stammer inte pa mig, ringer runt till alla jag kanner och talar ut om bad beatsen, maste aven beratta for flickvannen om alla bad beats fast hon star och skriker att jag ar mongo och att hon inte villl hora ett ord om poker. MASTE bara fa skiten ur mig

 

 

-Jag blir deprimerad:

 

intalar mig sjalv att nu ar det kort, finns inget som kan fa min bankrulle pe fotter igen, inget ar roligt osv

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

så här är jag.

 

 

-Jag blir aggresiv:

praktiskt taget aldrig över själva spelet, dock så kan jag misshandla musen om jag fast jag har autopost blind på nåt sätt lyckas sitta ut på small blind för tredje gången, eller nåt annat tekniskt som får en att förlora pengar.

 

 

-Jag blir apatisk:

njae, lite småapatisk blir jag nog.

 

 

-Jag blir osocial:

nej, känner kanske inte lika mycket för att bränna pengar på en utekväll efter en tung pokersession men tackar nog ja endå om nån vill ha med mig.

 

-Jag blir deprimerad:

 

jag brukar ta ett stort glas valfri god sprit med is i och sedan krypa ihop i fosterställning i min flickväns famn (som är mycket mindre än mig) och älska henne väldigt mycket :).

 

 

-Annat:

 

har det gått dåligt har jag mycket svårare att sätta mig dagen efter, känner på något sätt ofta att jag vill ha en liten paus om det gått riktigt kasst för att så att säga stoppa den onda cirkeln innan den hunnit börja, läsa lite i en pokerbok kanske...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ibland skrattar jag precis som den onda mannen i en film innan han dödar sin vapendragare som bedragit honom.

 

Jag intalar mig att "Man lär sig av förlusterna", konstigt nog har jag försökt intala mig det 6004321 ggr. nu

 

Jag gillar mina saddistiska drag, t.ex. ibland tar jag ut 75% av min BR bara för att tvinga mig att spela på lägre nivåer... Detta har gjort att jag åker som en jojo mellan 0,5/1 sek till 2,5/5 sek till 0,5/1 sek.

En gång när jag inte var nykter ändrade jag kod till inloggningen, dagen efter kunde jag inte logga in.

 

Trots detta vinner jag på sikt... och det stör mig mycket. Hade det inte varit för det hade jag slutat. Poker är som morsan som slår sitt barn. Barnet börjar gråta och då tröstar mamman barnet och så känner barnet kärlek igen.

 

(Todd Rundgren, en känd musikproducent (för t.ex. Bruce Springsteen), lär ha sagt att han hatade att producera musik och om bara folk slutade erbjuda honom så mycket pengar så skulle han sluta.).. Det är så jag känner också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

-Jag blir aggresiv: Väldigt aggresiv, tar oftast ut de i chatten lr tangentbordet, orsakar mig själv fysisk skada.

 

-Jag blir apatisk: Nee.

 

-Jag blir osocial: Nee brukar ringa mina polare då.

 

-Jag blir deprimerad: Jag känner mig totalt värdelös och ifrågasätter mina egentliga kunskaper. Blir verkligen deprimerad.

 

-Annat: Tycker de är blir lättare och lättare att inte tilta. Med erfarenheten kommer tålamodet och bad beatsen blir så många att man inte orkar bry sig. När alla pengar jag hade kom från pokern tog det väldigt hårt på mig men nu när jag jobbar känns det inte alls lika hårt. Tilt och bli arg tycker jag inte är samma sak bättre och släppa ut allt och gå vidare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
Jag blir aggresiv:

Svär och kastar saker. Säger elaka saker till nära o kära :(

 

-Jag blir apatisk:

Efter att ilskan har försvunnit och jag tänker på alla pengar som jag har losat..

 

-Jag blir osocial:

Dagarna efter då jag ska vinna tillbaka det förlorade och isolerar mig från omvärlden

 

-Jag blir deprimerad:

När jag ej lyckas med punkt 3

Jessica tar guldet i ärlighet :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Något som gör mig riktigt arg är när man i princip är helt säker på att ta hem en stor pott, ex v med triss i kungar (och nöjt går all in) och så synar den andre och får in kåk med rivern :evil:. Det känns som att få en tung oväntad box för man kan bara inte fatta det. I sådana situationer svär jag högt och blir stentiltad ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

-Jag blir aggresiv:

sådär, brukar ibland bara skrika rakt ut tills jag blir hes ;) annars så skriver jag en massa fula ord i dagboken..

 

-Jag blir apatisk:

Nepp

 

-Jag blir osocial:

Inte riktigt, men har inte direkt lust, direkt efter en stor förlust, att träffa kompisar mm. , men så fort jag kommer ut (ifrån datorn) så blir jag oftast genast glad/social igen :)

 

-Jag blir deprimerad:

Bara lite lite, under nån timme eller så.. ( enbart om jag har torskat riktigt mycket)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag blir ASOCIAL !!!

O känner att välden e emot mig ...

Disken står tills jag plussar igen typ...plus att mina sessions tenderar att bli 4-5 ggr längre än normalt...mat behövs inte det känns överskattat när man ligger back :)

 

Plus att man tar ut små bekymmer på nära o kära tidvis :?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men sen å andra sidan ... Detta är ju en reaktion av att man hatar att förlora!! Det är ju därför "vi" spelar bättre än många andra...

Den ilska mm som kommer när vi förlorar triggar till att inhämta mer kunskap, bättre rutiner, bättre money management mm

 

För det finns faktiskt människor som gillar att förlora... Tro det eller ej.

Men vissa människor ser inte njutningen i att vinna pengar utan mer i att säga hur mkt pengar de har förlorat....

Det finns till och med beskrivet i psykologi böcker. Sen är dessa människor tillräckligt många. TYVÄRR

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men sen å andra sidan ... Detta är ju en reaktion av att man hatar att förlora!! Det är ju därför "vi" spelar bättre än många andra...

Den ilska mm som kommer när vi förlorar triggar till att inhämta mer kunskap, bättre rutiner, bättre money management mm

 

Det där är lite underligt. Jag har aldrig plussat så mycket som när det tog slut med min flickvän. Min värld blev helt grå och inget spelar någon roll känns det som. Så jag spelar poker på kvällarna för att fördriva tiden istället för att sakna tjejen. När jag blir utdragen så bryr jag mig inte alls och när jag vinner så bryr jag mig inte heller nämnvärt. Jag blir lite glad när jag kan ta ut en del pengar, men sen blir jag ledsen igen när jag inser så mycke skoj vi skulle kunnat haft för pengarna om vi fortfarande hade varit ihop.

 

Så jag undrar verkligen hur det kan komma sig att jag spelar min bästa poker när jag bryr mig som minst? Enda jag kan komma fram till är att mitt ointresse gör så jag faller tillbaka på ABC poker och försöker inte med något snyggt. På nivån jag lirar måste det uppenbarligen löna sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag blir aldrig aggresiv, apatisk eller osocial pga förlust, möjligen känner jag mig lite nedstämd ett tag. Faktum är att jag antagligen inte skulle spela poker alls om det orsakade allför krafiga humörsvängningar hos mig.

 

För min del är känslor i poker bara till besvär. De gånger jag spelar som bäst är jag helt i harmoni och tar både segrar och förluster med jämnmod. Då jag spelar som sämst är jag oftast känslomässigt instabil innan och jagar potter pga prestige och hämndbegär tex.

 

Den ideala pokerspelaren är nog en robot (känslomässigt), kallt beräknande och orädd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag blir aggressiv:

Aldrig någonsin. Har väl hänt under 2 års tid att jag kanske tänkt "Fan också" eller i klagande ton berättat det för någon men det är allt.

 

-Jag blir apatisk:

Nej. Får överskottsenergi och funderar på vad jag ska göra för att inte råka ut för samma sak igen. Eller bestämmer jag mig för att inte spela mer poker och börjar direkt läsa böcker, plugga språk osv osv. Ofta 3-4 på morgonen.

 

-Jag blir osocial/deprimerad:

Inte av att spela poker, nej.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag blir aggressiv:

Ja, direkt efter ett svart bad beat. Inte sa att jag vill avreagera mig pa nagot eller nagon. Slanger mig oftast pa soffan och avger ett tillbakahallet vral. Det ar dock over pa nagra sekunder aven om jag kanner av adrenalinet i nagra minuter.

 

Jag blir apatisk:

Nej, aldrig.

 

Jag blir osocial/deprimerad:

Har aldrig hant.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag blir aggresiv: Bara när det ringer på dörren när jag spelar

 

-Jag blir apatisk: Nej

 

-Jag blir osocial: Bara när jag är trött

 

-Jag blir deprimerad: När jag är bakfull

 

Pokern påverkar inte mig speciellt och jag mår inte dåligt när det går dåligt, jag tror att det beror på att jag alltid spelar för pengar som jag har råd att förlora

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...