Gå till innehåll

Hur psykiskt dåligt mår ni när det går dåligt?


heltok

Recommended Posts

Jag blir mycket aggresiv och irriterad på minsta sak som jag stör mig på, försöker förtvilat hålla ilskan inne men kan inte låta bli att skrika några väl valda svordomar/könsord, brukar slå på sånt som finns inom räckhåll och gå på tilt genom att köra väldigt många bord samtidigt för att snabbare låta variansen jämna ut sig :?. När lugnet så väl har återkommit brukar vilja supa ner mig på helgen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 227
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

-Jag blir aggresiv:

Jo litegrann. skriker slår sönder eller slänger diverse saker ja hittar på skrivbordet i golvet alt. väggen.

 

-Jag blir apatisk:

Jo. orkar inte göra någonting, känner att livet suger och allt ja grindat upp senaste veckorna är borta på en helgs bad beat. har hänt mer än ett fåtal ggr att jag struntat i jobbet de nästkommande dagarna bara för jag helt enkelt inte orkar röra mej.

 

-Jag blir osocial:

Mycket. vägrar prata med folk, om nån messar mej på msn eller ringer skiter ja antingen i att svara eller skriver/svarar nått i stil med "dra åt helvete". och det finns inte en chans i helvete att ja lämnar huset om ja förlorat, har jag planerat nått till kvällen ställer jag in omedelbart. sen sätter ja mej på halv-tilt å ska spela tillbaka pengarna.

 

-Jag blir deprimerad:

ständigt.

 

det skumma är att de är fan inte mycke bättre en dag då ja vinner...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

-Jag blir aggresiv:

Jo litegrann. skriker slår sönder eller slänger diverse saker ja hittar på skrivbordet i golvet alt. väggen.

 

-Jag blir apatisk:

Jo. orkar inte göra någonting, känner att livet suger och allt ja grindat upp senaste veckorna är borta på en helgs bad beat. har hänt mer än ett fåtal ggr att jag struntat i jobbet de nästkommande dagarna bara för jag helt enkelt inte orkar röra mej.

 

-Jag blir osocial:

Mycket. vägrar prata med folk, om nån messar mej på msn eller ringer skiter ja antingen i att svara eller skriver/svarar nått i stil med "dra åt helvete". och det finns inte en chans i helvete att ja lämnar huset om ja förlorat, har jag planerat nått till kvällen ställer jag in omedelbart. sen sätter ja mej på halv-tilt å ska spela tillbaka pengarna.

 

-Jag blir deprimerad:

ständigt.

 

det skumma är att de är fan inte mycke bättre en dag då ja vinner...

LOL! Jag garvade IRL när jag läste det fetstilta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Jag blir aggresiv:

Händer sällan, men när jag blev utklonkad i ett livecashgame mot en minst sagt lös motståndare rev jag sönder mina hålkort. Tur att det var min kortlek. :)

 

Jag blir apatisk:

Nae, snarare vill jag ersätta mitt dåliga pokerspelande med andra skills (som att sköta skolan).

 

Jag blir osocial:

Ja, iaf på msn.

 

Jag blir deprimerad:

I början, nu har man vant sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

-Jag blir aggressiv:

gar in till flickvannen i vardagsrummet och lagger mig ner pa golvet och skriker rakt ut med hogsta volym i 1-3 minuter

 

 

-Jag blir apatisk:

 

japp, ligger kvar pa vardagsrumsgolvet och dregglar samt vrider och vander pa mig som en akta apatiker

 

 

-Jag blir osocial:

 

hmm, stammer inte pa mig, ringer runt till alla jag kanner och talar ut om bad beatsen, maste aven beratta for flickvannen om alla bad beats fast hon star och skriker att jag ar mongo och att hon inte villl hora ett ord om poker. MASTE bara fa skiten ur mig

 

PRICELESS :D:D:D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

varför är denna under spelberoende? :)

 

-Jag blir aggresiv: ja, har förstört x antal saker, mest möss och tangentbord

 

-Jag blir apatisk: ja, man lägger sig i sängen och stirrar i taket tills man somnar

 

-Jag blir osocial: nja, tror inte det, däremot kanske man undviker vissa saker för att ha tid att kunna spela igen det man förlorat

 

-Jag blir deprimerad: ja, man känner bara för att dö

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter att ha loosat hårt så infinner sig en oveklighetskänsla men den påminner en hel del om känslan som kommer när man vunnit stort efter skottning: -Detta var fan inte bra, jag måste ta en paus och tänka över det här...

 

Surrealistiskt på något vis...

 

Jag blir aldrig agressiv men kommer på mig själv med att le som Jack Nickolson i "The Shining" efter att ha blivit badbeatad eller synat ner nöten, vilket ju inte kan vara ett bra tecken?

 

Psykologas? Var är du efter klonken??? Efter det här inlägget förstår jag att jag behöver dig! ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

-Jag blir aggresiv: Inte när jag spelar FL. Där kan jag hantera utdragningarna. Men när jag spelar SnGs blir jag sur ett kort tag efter man dör tionde coinflippen i rad. Skriker några väl valda ord och slår ett slag eller två i sängen. Sen går det över. ;)

 

-Jag blir apatisk: Nej.

 

-Jag blir osocial: Nej.

 

-Jag blir deprimerad: Nja. Blir jag säkert när jag går upp i stakes dock.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
Jag blir aggressiv:

Aldrig någonsin. Har väl hänt under 2 års tid att jag kanske tänkt "Fan också" eller i klagande ton berättat det för någon men det är allt.

 

-Jag blir apatisk:

Nej. Får överskottsenergi och funderar på vad jag ska göra för att inte råka ut för samma sak igen. Eller bestämmer jag mig för att inte spela mer poker och börjar direkt läsa böcker, plugga språk osv osv. Ofta 3-4 på morgonen.

 

-Jag blir osocial/deprimerad:

Inte av att spela poker, nej.

Så duktig du är! :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har på senare tid upptäkt att jag blir rasist och allmänt otrevlig när jag spelar poker då skälsorden, könsorden och kränkande kommentarer som syftar på motståndarnas ras, sexuella läggning och diverse fysiska hinder flyger hej vilt omkring mig när det går dåligt. Om jag inte spelar poker är det sällan jag kallar någon något grövre än stolpskott eller pucko. Tror jag borde försöka ändra på det...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hatar att förlora, men har lärt mig ta förluster mycket bättre. Speciellt när jag spelar bra och torskar på otur bryr jag mig inte. Spelar jag kasst och torskar blir jag mest arg på mig själv.

 

Men vinner man tex 5k en dag och torskar 5k känns alltid förlusten värre än vinsten, så har en bit kvar. Men är nog en fördel att hata att fölora, annars blir man nog för likgiltig och risken för att tappa greppet ökar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag blir aggresiv: Ibland tänker jag bara "helt j-a otroligt, det är ta mig fan inte sant, sen sväljer man skiten, kör ett mantra i huvet att jag inte ska tilta och så vips e det borta. Men när de värsta beatsen kommer vrålet och kastar nåt i väggen oftast blir det tröjan som ändå måste av då kroppstemeraturen går upp minst 10 grader. Sen måste man kolla calculatem just hur osannolikt det var.

 

-Jag blir apatisk: Man vill definitvit inte hitta på något aktivt den saken e klart.

 

-Jag blir osocial: ja, men viktigt att jag inte påverkar omgivningen har jag bestämmt mig för, försöker hålla minen uppe och tänka positivt...

 

-Jag blir deprimerad: Går igenom hur mycket man torskade på beatsen sen kan det va svårt att få händerna ur skallen när man sommnar.

 

Men känner att jag hanterar tiltar kortare och mindre nu för tiden vilket känns skönt, antar att man blir någorlunda härdar iaf :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har på senare tid upptäkt att jag blir rasist och allmänt otrevlig när jag spelar poker då skälsorden, könsorden och kränkande kommentarer som syftar på motståndarnas ras, sexuella läggning och diverse fysiska hinder flyger hej vilt omkring mig när det går dåligt. Om jag inte spelar poker är det sällan jag kallar någon något grövre än stolpskott eller pucko. Tror jag borde försöka ändra på det...

Du menar alltså att du borde säga sånt till folk även IRL? ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag blir aggresiv: Ibland tänker jag bara "helt j-a otroligt, det är ta mig fan inte sant, sen sväljer man skiten, kör ett mantra i huvet att jag inte ska tilta och så vips e det borta. Men när de värsta beatsen kommer vrålet och kastar nåt i väggen oftast blir det tröjan som ändå måste av då kroppstemeraturen går upp minst 10 grader. Sen måste man kolla calculatem just hur osannolikt det var.

 

-Jag blir apatisk: Man vill definitvit inte hitta på något aktivt den saken e klart.

 

-Jag blir osocial: ja, men viktigt att jag inte påverkar omgivningen har jag bestämmt mig för, försöker hålla minen uppe och tänka positivt...

 

-Jag blir deprimerad: Går igenom hur mycket man torskade på beatsen sen kan det va svårt att få händerna ur skallen när man sommnar.

 

Men känner att jag hanterar tiltar kortare och mindre nu för tiden vilket känns skönt, antar att man blir någorlunda härdar iaf :)

Jag brukar alltid tänka ett enda ord - Sanslöst! och därefter - Vilka sjuka spelare det finns :x

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Loosade $14k igår :cry: hälften på stortilt mot nätverkets kanske bästa hu-spelare...smart lixom...jag som har typ 10h hu spel bakom mig... :(

Klockan blev 3 på natten o man skulle upp o jobba nästa dag...kul lixom

La mig väl tiltad o försökte mest glömma hela skiten.

Skönt ändå att ha ett jobb så att man får tänka på annat....nu känner jag mest att jag ska pusha tillbaka och är vid gott mod...jag vet ju ändå hur bra jag kan spela om jag bara kör mitt A-game. Det farliga efter tilt är dock att man försöker ta tillbaka allt direkt och loosar ändå mer men jag ska försöka ta det i små steg och köra lite lägre bord ett par dagar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Loosade $14k igår :cry: hälften på stortilt mot nätverkets kanske bästa hu-spelare...smart lixom...jag som har typ 10h hu spel bakom mig... :(

Klockan blev 3 på natten o man skulle upp o jobba nästa dag...kul lixom

La mig väl tiltad o försökte mest glömma hela skiten.

Skönt ändå att ha ett jobb så att man får tänka på annat....nu känner jag mest att jag ska pusha tillbaka och är vid gott mod...jag vet ju ändå hur bra jag kan spela om jag bara kör mitt A-game. Det farliga efter tilt är dock att man försöker ta tillbaka allt direkt och loosar ändå mer men jag ska försöka ta det i små steg och köra lite lägre bord ett par dagar

Du förlorade alltså 14000 dollar? Eller har jag uppfattat det fel? :-o

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...