Gå till innehåll

Hur psykiskt dåligt mår ni när det går dåligt?


heltok

Recommended Posts

Det börjar med att man sätter sig med glatt hurmör, redo att vinna ihop till den där I-telefonen eller så...

 

 

Bordsdynamik - Jag, ett par till medelmåttor, ett par duktiga TAGS och en superaggressiv råkass fransos/spelare.

 

 

Vänta vänta vänta... Bra hand- Rock n' Roll!

 

30 sekunder senare och första 1-3 outaren från fransos- Tänker: Ok, fine, de'luuugnt. gott om tid och han vill tydligen ge bort sina pengar. Här kan jag sitta hela dagen!

 

 

Vänta Vänta Vänta...

 

 

Upprepa scenario. Tänker: Sjukt! Cappade han med DEN handen på turn? Men varför är jag förvånad? Jag vet ju hur sopig han är.

 

 

Vänta Vänta Vänta...

 

 

Upprepa scenario. Säger högt "Meeeeeeeeeeeeeeeeeeeen!" och skriver "joke" i chatten. Fransosen svarar i stil med "ty ty" och någon annan Captain Obvious vid bordet drar till med "That's Poker!" (Och man inbillar sig att han säger det i Mike Sexton's helkäcka stämma. Yeah the God damn Cadillac!)

 

Efter detta så ser medelmåttiga händer ganske hyffsade ut och sen räcker det med ett par till (även legitima) utdragningar för att bordet plötsligt ska ändras:

 

Ny bordsdynamik- Jag, 4 spelare, och sen en jävla äckelfisk som i Foppa-style seriöst borde ha en smäll på käften!!! (Hur många har tänkt att "JUPP, jag skulle fan om jag mötte honom?" (p.s. troooligt!))

 

Ser rött, kallsvetten rinner i nacken och könsorden haglar. (om man spelar fler än ett bord så är det såklart viktigare att skriva din jävla fitta till fransosen än att agera i tid på de andra, för man måste ju prioritera) KT off blir trebett och det är väl för fan lika bra att kallsyna A7s två gånger innan floppen, inklämd mellan fransosen och en TAG. (För det enda som räknas är ju att fransosen har J5) Sen att man är slagen till AK är ju en annan femma... hade ju för fan högsta par!

 

 

Det lustiga är också att det simultant någonstans i bakhuvudet konstant maler "Men vad fan håller jag på med?" Inte bara för att man inser att bordsdynamiken INTE är En Svensk SUPERSTJÄRNA och fem kuksugare utan två superidioter och 4 spelare som skrattar hela vägen till banken; utan också för att man beter sig som en jävla barnunge.

 

Förhoppningsvis tar man sitt pick och pack (samt en fet tomhetskänsla som att förlora finalen på självmål), även om det är ca 250bb för sent.

 

 

---

 

 

-Jag blir aggresiv: nästan aldrig fysiskt. När jag snusade så flög det en och annan dosa.

 

-Jag blir apatisk: ett tag

 

-Jag blir osocial: Kan bli tyst och sur som fan, men ganska snabbt övergående.

 

-Jag blir deprimerad: Nej

 

-Jag blir totalt patetisk: Ja

 

Shit vilken nötpost :) Du borde prisas. Det där var jag igår. Händer som tur är väldigt sällan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...
  • Svars 227
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jag är den största nybörjaren in tha book och har precis börjat spela poker. Har kammat hem lite småvinster på några hundralappar men jag känner fortfarande lite ångest över att förlora en pot.

 

-Jag blir aggresiv:

Nja, jag är inte direkt en aggresiv person så nej. Plus att jag i detta stadiet inte skyller på någon, mer än mig själv, om jag förlorar. Är det en bad beat skyller jag på spelet.

-Jag blir apatisk:

Nej, kanske lite direkt efteråt när man insett

-Jag blir osocial:

Nej.

-Jag blir deprimerad:

Nja, alltså kolla nedan.

-Annat:

 

Jag har vunnit sedan jag började spela för fyra dagar sedan! :| satte in 200 och har kammat hem 600 på både live-betting och poker (fick en bonus från unibet på 150 spänn som jag kunde satsa på sport, så jag tänkte varför inte liksom ^^)

 

Det som oroar mig är hur glad jag är nu när det går bra. Jag har redan börjat anpassa mitt liv efter att, vanligtvis sitta på 1050 i månaden och nu helt plötsligt har 1,600 spänn på en månad. Så jag mår bra, blir nog mer social av att vinna eller i alla fall mer glad. Så jag oroar mig lite för hur jag skulle reagera om (eller när) jag en dag förlorade allt, jag är en känslomässig person som egentligen inte skulle passa för poker, men jag arbetar med att lämna känslor och poker åt dom själva. Ganska svårt skulle jag tänka mig.

 

Hur som helst, tror inte på någon karriär, ska spela lite smått tror jag. Men jag måste sätta upp regler tror jag, kollade på cardrunners nu vid 22.00 tiden och kände mig så sugen på att spela, trots min trötthet, idiotiskt! Så jag loosa en 5 euro, nästan skamligt att vara ledsen över detta när det finns folk här som förlorat allt dom har. Aja får se hur det går, jag hoppas jag är smart nog att dra om det skulle börja spåra ur...

 

//bazil

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Jag har spelat poker i ca 2år. Har nu slutat eftersom jag är spelberoende och fått högt blodtryck på köpet. Jag blev för upprörd och tänkte konstant på poker.Har ett bra jobb men trodde i mitt enfald att jag skulle kunna bli pokerproffs haha.Jag levde ett tag på pokern men det var inte roligt när det blev som ett jobb,jag klarade inte psykiskt att vara "Hasse eskilsson diciplinerad" vilket man måste vara om man ska försörja sig på poker.Hade en period förra sommaren när jag drog in 20-25 inköp på 2 veckors perioder för att sedan loosa allt på en dag.Detta upprepades 4ggr vann 20-25 inköp för att sen loosa allt igen.

 

Jag har provat att spela på låga nivåer 2.5/5.0 kr men blir uttråkad kan inte hålla mig borta från de stora pengarna. Drömmde om miljoner.

 

Problemet är att jag spelar ju inte mitt A-game på de högsta nivåerna eftersom jag inte har råd med det.På låga nivån så spelar jag aggresivt och fiskigt och dominerar totalt ibland men på de högre 25/50 kr så blir det en tightare image vilket i sin tur gör att man är ett byte för dom som gillar att re-raise tightingar vilket innebär tajmingen och readen blir viktig.

 

Ligger på +- 0 men om jag hade cashat ut min bankrulle enligt min plan så hade jag säkert haft 300k nu.Men jag vill hela tiden vinna för snabbt och går upp på för höga nivåer. Men det känndes som man aldrig kommer att sluta spela så länge man har en bankrulle det finns liksom inget slut på det. Hur tänker egentligen storspelarna som spelar för miljoner varje dag när ska dom sluta?Ska dom spela internetpoker highstakes tills dom blir pensionärer eller?

 

PROBLEMET ÄR NÄR SKA MAN SLUTA SPELA ELLER FINNS DET INGET SLUT?

 

Man ska sluta när man ligger på plus -lol- det kan man inte om man är beroende.

 

Det känns bra att inte spela poker nu har inte spelat på 3 veckor mår toppen,förrut tänkte jag på poker mest hela tiden nu några minuter per dag.Jag har en underbar fru,fast jobb, bra ekonomi så jag kan inte klaga men jag kommer att sakna lyckokänslan när man var en vinnare den är häftig men när man åkt på 7-8st 80-20 favorit i rad under en halvtimme då blir man helt knäckt och tror att det är guds straff eller liknande det är ju så osannolikt.Då är pokern det sämsta som finns.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...