Gå till innehåll

Köptips för ny TFT-skärm?


Zyr

Recommended Posts

  • Svars 372
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

  • 2 weeks later...
Vad tror ni om den här skärmen? http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=ACAL2016WS

Är den bra för att multitabla 4 prima bord?

Nån som har ett bra tips för en TFT i prisklassen 2500-3500kr?

Brukar spela 2-4 bord samtidigt på tain, prima pokerchamps eller party.

MVH

Roland

 

Här den där skärmen, den är helt okej. 2 Bord funkar ypperligt, men 4 bord kommer tyvärr leda till överlappning. Så jag skulle nog rekomendera en skärm som klara 1600*1200.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker folk det finns någon anledning att köpa dells skärm istället för samsungen med bättre responstid? Dell har rea nu, samt fraktfritt, vilket gör att det är försumbar prisskillnad som jag ser på det.

 

Enda fördelen med dell skärmen jag kan komma på är att den har ett gott rykte sedan tidigare och därför kanske är ett lite pålitligare köp? Ska beställa en skärm nu till veckan, så jag hoppas ni som har en samsung kan ge någon kommentar om detta!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker folk det finns någon anledning att köpa dells skärm istället för samsungen med bättre responstid? Dell har rea nu, samt fraktfritt, vilket gör att det är försumbar prisskillnad som jag ser på det.

 

Enda fördelen med dell skärmen jag kan komma på är att den har ett gott rykte sedan tidigare och därför kanske är ett lite pålitligare köp? Ska beställa en skärm nu till veckan, så jag hoppas ni som har en samsung kan ge någon kommentar om detta!

 

Dell:

1. äldre, varit ute minst ett år

2. Haft samma pris ungefär hela tiden (med rabatter iaf)

3. Ej lämplig för spel

 

Samsungen är sprillans ny, snabb, bättre färgåtergivning.

Finns ingen anledning att ta Dellen, om det nu inte kommer ny modell.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Samsungen är sprillans ny, snabb, bättre färgåtergivning.

 

Samsung 204B har sämre färgåtergivning än vad skärmen från Dell har.

 

Jag är tyvärr inte så bra på att ta reda på sånt här. Hur tar du reda på det? Eller är det kanske erfarenhet efter att ha testat skärmarna? Hur som helst uppskattar jag hjälpen från er bägge, tack så mycket!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Samsungen är sprillans ny, snabb, bättre färgåtergivning.

 

Samsung 204B har sämre färgåtergivning än vad skärmen från Dell har.

 

Hmm jag har för mig att jag läste just här på PF att Samsungen var bättre?

Att han ställde Dell och Samsung bredvid varandra och det var stor skillnad. Det var kanske ljusstyrkan då?

Han kanske menade Samsung 204T.

Jag har bestämmt mig för 204B, finns nog ingen bättre allround skärm just nu, Dell är för slö.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nån som testat spela med datorn inkopplad till en LCD-TV via DVI. Har köpt en TV som har 1366x768, 40" men får den inte förrän om ett par tre veckor.

 

har inte testat men bra sugen på att göra samma sak! visst låter det bra med HDTV etc men "med datormått" är upplösningen inte så jättebra, men själva idén och tanken låter mkt nice! ganska så skönt att ha fotboll,film, tv etc i bakgrunden som man spelar lite kort.

har du kollat om skämen du köper stödjer "bild i bild"?

återkom gärna med rapport!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Japp den stöder PiP.

Denna är det: http://www.swedx.se/product_info.php?cPath=38_47&products_id=80

 

Återkommer med rapport när jag fått den men det finns redan folk som testat att koppla dator till den på minhembioforum.se som verkar vara nöjda. Frågan är ju hur det blir med pokern.

 

Riktigt häftigt med trä-outfit 8-) Ganska billig också.

 

Ser fram emot en liten recension sen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Vänner,

 

IDG rapporterar att Dell har lagt en order på 100,000 stycken 22" WS-paneler. Man har inte specificerat upplösningen, men förhoppningsvis blir det 1920*1200. Det rapporteras också om att andra tillverkare ska börja sälja 22"-skärmar.

 

Om vi har tur blir det också fina priser när så mycket "stora" monitorer kommer ut på marknaden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...