Gå till innehåll

Köptips för ny TFT-skärm?


Zyr

Recommended Posts

  • Svars 372
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Finns det någon skärm som klarar 6 bord utan överlapp och som inte är alltför dyr? (max 13k typ)

 

Nej. En 24" WS har 1920*1600 i upplösning. För att klara 6 bord utan överlapp behöver du ha 2400 pixlar i bredd.

 

En -> WS <- har 1920x1200 och klarar inte 6 bord utan överlappning, dock är det fullt med lite överlappning

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har hittat skärmen för mig. En samsung 20" lcd med 1600*1200 i upplösning för ca 5600:-

 

http://se.pricerunner.com/computing/peripherals/monitors/373114/prices

 

Edit: Sorry såg att det inte funka med den länken, men denna ska funka!!

 

Har storleken större, och är grymt nöjd med den. Enligt mig piskar den skiten ur Dells 2001 som alla lovordar här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har hittat skärmen för mig. En samsung 20" lcd med 1600*1200 i upplösning för ca 5600:-

 

http://se.pricerunner.com/computing/peripherals/monitors/373114/prices

 

Edit: Sorry såg att det inte funka med den länken, men denna ska funka!!

 

Okej den verkar ju sjysst. Vet du förresten hur netoutlet är som affär? Pålitliga lr

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har hittat skärmen för mig. En samsung 20" lcd med 1600*1200 i upplösning för ca 5600:-

 

http://se.pricerunner.com/computing/peripherals/monitors/373114/prices

 

Skärmen är förmodligen helt OK. Samsung har mycket gott rykte om att göra mycket bra TFT-skärmar.

 

Jag vill dock påpeka att de affärer som är pålitliga börjar lista skärmen på ca 6,400 kr (JME och Dustin Home). Är det mot förmodan någon som har något gott att säga om butikerna som erbjuder lägre priser, så skriv ut det med stora bokstäver i tråden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har hittat skärmen för mig. En samsung 20" lcd med 1600*1200 i upplösning för ca 5600:-

 

http://se.pricerunner.com/computing/peripherals/monitors/373114/prices

 

Skärmen är förmodligen helt OK. Samsung har mycket gott rykte om att göra mycket bra TFT-skärmar.

 

Jag vill dock påpeka att de affärer som är pålitliga börjar lista skärmen på ca 6,400 kr (JME och Dustin Home). Är det mot förmodan någon som har något gott att säga om butikerna som erbjuder lägre priser, så skriv ut det med stora bokstäver i tråden.

 

instämmer me tandemcykel....låt er inte luras av "lägre" priser, köp av de större kedjorna! har mkt dåliga erfarenheter av bla Dialect ITservice som allt som oftast dyker upp när man kör pricerunner

i övrigt så har jag en samsung 710T o den e mkt bra!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

AAAH! Så sitter man här med sin Samsung 204T! Så jäkla schysst med fyra bord helt utan överlappning, hur f-n har man stått ut med att ha överlappande bord så länge?!!

 

Köpte för övrigt min skärm från IT Service Dialect, och det gick jäkligt smidigt. Beställde i förrgår och idag kunde jag hämta ut skärmen. Deras kundservice var himla trevlig och hjälpsam per telefon faktiskt. Leveransstatusen på hemsidan uppdaterades aldrig dock. 5761 kr inkl. frakt.

 

Inga döda pixlar än så länge heller!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ni här som verkar kunniga när det gäller skärmar. Hur funkar det att spela spel på de här skärmarna ni rekommenderar(Dell Ultrasharp 2001FP t.ex.)? Jag läste nånstans att "respons time" på 10ms var att rekomendera om man skall spela. Jag vill nämligen kunna göra även det på samma skärm :/

 

Någon med insikt?

 

 

edit: Den här frågan var något överflödig eftersom svaret redan fanns här i tråden :oops:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså, jag blir helt galen på det här med de olika färgvarianterna.

Dell har lyckats med att ha en bild på Midnight grey bredvid specsen för Dual tone.

Sen säger en del här att Dual tone är den helgråa vilket inte verkar riktigt logiskt.

 

Jag vill åt den svart/gråa, beställde precis Dual tone i hopp om detta (leveranstiden var mycket kortare dessutom) men funderar på vilken jag nu egentligen har beställt :/

 

Ingen som vet med säkerhet?

Får ta o ringa Dell o höra annars..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...