Gå till innehåll

Köptips för ny TFT-skärm?


Zyr

Recommended Posts

  • Svars 372
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Det är dyrt med platt skärmar ... :(

kostar att ligga på topp....tur att alla här på PF är "pokermiljonärer" ;)

vem vill idag köpa "tjock tv lr crt skärmar"?

 

har en samsung dataskärm o i jmf me acer så e den mkt mkt bättre! men finns samsung i samma format som de (dell o apple) som jag ovan nämnde? de e deras TOKHÖGA upplösning som verkar mkt bra...men hur funkar en sån i praktiken, typ o kolla film,tv etc? nån med erfarenhet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Någon som kan reka någon bra platt skärm för pokerspel. 1600* 1200 är ett måste för multitabling så vad är bäst? 19 eller 20 tum. större? Tänkte köpa den i morgon på impuls så den skall inte kosta för mycket typ 6 lax är väl tillräckligt.

 

Finns det någon widescreen man kan kära 6 bord på?

 

Typ länk till dell.com

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon som kan reka någon bra platt skärm för pokerspel. 1600* 1200 är ett måste för multitabling så vad är bäst? 19 eller 20 tum. större? Tänkte köpa den i morgon på impuls så den skall inte kosta för mycket typ 6 lax är väl tillräckligt.

 

Finns det någon widescreen man kan kära 6 bord på?

 

Typ länk till dell.com

 

Jag funderar starkt på denna: http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=313099

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon som kan reka någon bra platt skärm för pokerspel. 1600* 1200 är ett måste för multitabling så vad är bäst? 19 eller 20 tum. större? Tänkte köpa den i morgon på impuls så den skall inte kosta för mycket typ 6 lax är väl tillräckligt.

 

Finns det någon widescreen man kan kära 6 bord på?

 

Typ länk till dell.com

 

envisas du med widescreen så får du gå upp till 24" för att få 1200 i höjd om du inte fular dig och köper en laptop och och bygger om den till skärm :P

 

Någon som har prövat Dells 3007 och vet hur den står sig mot apples skärmar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon som kan reka någon bra platt skärm för pokerspel. 1600* 1200 är ett måste för multitabling så vad är bäst? 19 eller 20 tum. större? Tänkte köpa den i morgon på impuls så den skall inte kosta för mycket typ 6 lax är väl tillräckligt.

 

Finns det någon widescreen man kan kära 6 bord på?

 

Typ länk till dell.com

 

 

 

Jag funderar starkt på denna: http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=313099

 

 

Den här verkar ny.

 

http://se.pricerunner.com/computing/peripherals/monitors/549868/details

 

Den har 6 ms i stället för 16. :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad tror ni om den här då?

Philips 20" TCO-03

 

Ganska billig iaf. Vad är det som gör Dell-skärmen 3000 kr dyrare?

 

Högre responstid, lägre kontrast, ingen pivotfunktion och ej höj/sänkbar.

 

I övrigt tycker jag att Dells skärm börjar bli gammal, i alla fall för det pris som Dell vill ha. Enligt min mening är den inte prisvärd längre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

antar att du ska använda skärmen till pokerspel? då vill man ha FET upplösning och nästa steg skulle väl vara:

DELL

Dell Ultrasharp 2405FPW 24" widescreen LCD Flat Panel Monitor. 500cd/m2 brightness, 1000:1 contrast, 16ms response time. Midnight Grey TCO99

13.236,25 kr

Monitor size and type : 24" (61.0cm) active matrix TFT

Resolution : 1920 x 1200 (WUXGA+)

ibland har dell driver på denna modell, då kostar den under 10k tror jag...

ett annat alt är att köra med två 17 (lr 19) tummare och sammankoppla dem till en o samma data, då får du:

1280 x 1024 (SXGA) x 2, ganska så nice faktiskt!

 

annars ser jag inga nackdelar med den skärm du valt, verkar mkt bra! har själv en samsung 710t och den e mkt mkt bra!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

antar att du ska använda skärmen till pokerspel? då vill man ha FET upplösning och nästa steg skulle väl vara:

DELL

Dell Ultrasharp 2405FPW 24" widescreen LCD Flat Panel Monitor. 500cd/m2 brightness, 1000:1 contrast, 16ms response time. Midnight Grey TCO99

13.236,25 kr

Monitor size and type : 24" (61.0cm) active matrix TFT

Resolution : 1920 x 1200 (WUXGA+)

ibland har dell driver på denna modell, då kostar den under 10k tror jag...

ett annat alt är att köra med två 17 (lr 19) tummare och sammankoppla dem till en o samma data, då får du:

1280 x 1024 (SXGA) x 2, ganska så nice faktiskt!

 

annars ser jag inga nackdelar med den skärm du valt, verkar mkt bra! har själv en samsung 710t och den e mkt mkt bra!

 

24" är lite overkill för min del. Slår nog till på den där Samsungen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Går i lite köptankar på en ny burk och skärm. Lite osäker på skärm så har lite frågor.

Är det stor skillnad på kvalite på bilden på tft och crt?

Vad är fördelarna med tft skärm förutom att dom tar mindre plats och är snyggare?

 

Om man vill lägga max 5000 på en skärm nån som har ett bra kötips vill ju såklart kunna spela minst 4 bord utan alls för mycket överlapp

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...