Gå till innehåll

Köptips för ny TFT-skärm?


Zyr

Recommended Posts

Japp den stöder PiP.

Denna är det: http://www.swedx.se/product_info.php?cPath=38_47&products_id=80

 

Återkommer med rapport när jag fått den men det finns redan folk som testat att koppla dator till den på minhembioforum.se som verkar vara nöjda. Frågan är ju hur det blir med pokern.

 

Riktigt häftigt med trä-outfit 8-) Ganska billig också.

 

Ser fram emot en liten recension sen!

Jag har nu testat att köra lite poker på denna. Jag har spelat med 1600*1200 i upplösning med CRT-sladd, vilket går bra. Kan dock inte rekommendera att sitta med en så stor skärm för att spela poker eftersom risken för nackspärr är påtaglig. 40" är väldigt stort, däremot funkar det bra om ni ska spela tillsammans och vill kommentera varandras spel.

 

Som TV är den klockren. Superbra bild på SCART med CanalDigital (ej HD). Har suttit förundrat och tittat på fotboll och koncentrerat mig mer på den fina bilden än på spelet :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 372
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Vänner,

IDG rapporterar att Dell har lagt en order på 100,000 stycken 22" WS-paneler. Man har inte specificerat upplösningen, men förhoppningsvis blir det 1920*1200. Det rapporteras också om att andra tillverkare ska börja sälja 22"-skärmar.

Om vi har tur blir det också fina priser när så mycket "stora" monitorer kommer ut på marknaden.

 

låter mkt intressant! får väl se när vi får se dem på marknaden för oss konsumenter då... ev pris? nån bra gissning?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Hallå!

 

Jag tänkte köpa en sånhär rackare billigt från farsans jobb:

länk

 

Tänkte kolla vad man behöver för grafik-kort för att få det att flyta på. Har en AMD 2600+ med 512 i ram. Har ett Radeon 9200SE på 128mb. Hur funkar det med skärmen? Nånting att ha, eller måste jag köpa till?

 

Tack på förhand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hallå!

 

Jag tänkte köpa en sånhär rackare billigt från farsans jobb:

länk

 

Tänkte kolla vad man behöver för grafik-kort för att få det att flyta på. Har en AMD 2600+ med 512 i ram. Har ett Radeon 9200SE på 128mb. Hur funkar det med skärmen? Nånting att ha, eller måste jag köpa till?

 

Tack på förhand.

 

Vad menar du exakt med "flyta på"? Ditt grafikkort har allt som behövs för att skärmen ska fungera till fullo, däremot kan det blir lite kämpigt att spela spel i den upplösningen som skärmen gillar.

 

Om den är bra vet jag faktiskt inte, kolla lite reviews men har du chansen att köpa en 24" tft billigt så tycker jag du ska slå till! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej! Ska köpa en ny Tft-skärm.

Vill gärna att man ska kunna ha 4 st bord brevid varandra utan överlappning (Partypoker).

Vad blir bäst?

19" eller 20"?

Widescreen eller "vanlig"

Vilken upplösning behöver man minst ha?

 

normal size på "internet pokerbord" är 800x600 varför du behöver 1600x1200 för att spela utan överlapp. minst 20" tft mao! ej widescreen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har en fråga. Jag har en laptop som bara klarar 1280x800. Om jag kopplar den till min samsung 32'' LCD-TV, hur gör jag då för att ändra upplösningen på TVn. Som det är nu så får jag inte plats med fler bord. Borde det gå att fixa? Jag använder VGA/PC-in sladd eller vad det heter.

 

kolla vad din LCD-TV stödjer för upplösning, troligen inte bättre än din laptop varför du ej kan få "plats med fler bord"

 

lös inlägg innan precis så kanske du förstår bättre...

 

man bör ha minst TRUE-HD a 1920x1200 om du skall få plats med lite fler bord

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har 2 st Samsung 204b köpta med ett par månaders mellanrum.

Är nöjd med dom men har en sak att klaga på och en fråga som kommer senare. Det jag klagar på är att stativen som de står på är olika höga, inte direkt vad jag väntat mig då det är samma modell på skärmarna :)

Som tur är så är de höj och sänkbara så man kan få de på samma nivå, men jag kan inte ha de på högsta för då blir de ju olika höga.

 

Nu till frågan. Jag har ett billigt grafikkort med 2 st DVI-utgångar.

På den ena skärmen uppstår störningar då jag kollar på film men inte om jag gör det på andra skärmen. Det är inte stora störningar men endå lite störande, det blir nästan som små linjer horisontellt som störs.

Jag hittar bara en inställning på skärmarna som är olika och det är "coarse" eller "grov" (under bild) som det står om man tar den svenska menyn. På skärmen som störs står det 1864 och på skärmen utan störningar står det 2160. Dessa värden går inte att ändra på i menyn om man kör digitalt.

Någon som har en idé över vad som kan göras? Eller är det så enkellt att grafikkortet är av för dålig kvalitet?

 

Grafikkortet i fråga: XFX GeForce 6600GT 128MB GDDR3 AGP, Tv-Out, Dual-DVI

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Hade tänkt att köpa en samsung 204b.

Har en gammal rostig dator med grafikkortet: NVIDIA GeForce4 Ti 4600

Jag undrar om jag kommer behöva köpa ytterligare ett grafikkort för att kunna spela på min gamla crt-skärm och samsungen samtidigt eller hur man får reda på om det kommer att gå.

ja, jag har sökt på google. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade tänkt att köpa en samsung 204b.

Har en gammal rostig dator med grafikkortet: NVIDIA GeForce4 Ti 4600

Jag undrar om jag kommer behöva köpa ytterligare ett grafikkort för att kunna spela på min gamla crt-skärm och samsungen samtidigt eller hur man får reda på om det kommer att gå.

ja, jag har sökt på google. ;)

japp, det kommer att funka!

Före jag skaffade 2 st TFT hade jag en 21" cRT och en Samsung 204b och det fungerade med mitt Geforce4 TI 4400. Jag antar ju att 4600 knappast är sämre. (du har säkert en DVI-utgång (lite bredare och troligtvis vit) och en VGA-utgång (troligtvis blå) bak på kortet + en TV-utgång) DVI:n kopplar du till TFT:n och VGA:n till din gamla CRT.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 5 weeks later...

verkar inte fungera men dubbelkolla på denna länk:

http://www1.euro.dell.com/content/products/productdetails.aspx/inspn_640m?c=se&l=sv&s=dhs&cs=sedhs1

 

tekniska specifikationer--->Ljud & Bild ---> Lär dig mera!

max upplösning på alla var 1600x1200, iaf enl vad jag kunde läsa mig till

där fanns all info du behöver ang max ut upplösning

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Funderar på att köpa dells 24" som de har rabatt på. Innan jag beställer undrar jag bara om det går att koppla den till min inspiron 640m och köra på högsta upplösnngen (1920x1200). Är det någon som har koll på detta?

 

precis som mawam påpekar fungerar det tyvärr inte att köra mer än 1600*1200 i upplösning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkte köpa en till 24" dell men deras nya modell (2407) har visst haft enorma problem med s.k banding. Dom har släppt nya REVs som visst ska lösa problemen men jag är inte säker på om det är dessa som dell säljer. Rev3 verkar fungera som den ska. En support-tekniker på dell påstod att den enda skillanden mellan Rev2 och Rev3 är att språket i OSD är ändrat. Men det vet i tusan om man kan tro på. Kanske bara så att dom vill slippa ha 10.000 kunder som vill få sina skärmar utbytta till den senaste modellen. Tänkte ringa dell imorgon och höra om det finns REV3 att köpa. Annars får jag leta vidare antar jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

finns en lång tråd om ovan nämnda skärm på swec. den verkar mkt nice dock lite dyr...

för samma peng kan man likväl få 2st Samsung 205BW (1680x1050)

 

frågan är vilket som är mest praktiskt och prisvärt. en FET skärm med mkt skön upplösning (1920x1200) eller 2 mindre med hyffsad upplösning..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
Julen är över och pengar har getts, Pokern har gått med plus och det är då dags för en nyinvestering i en skärm.

 

Det jag söker:

En 20-tummare med 1600*1200 (ingen jäkla Widescreen).

 

Då det är en djungel där ute så söker jag tips på prisvärda produkter.

 

Mvh, KF!

 

Jag kör dubbla samsung 204b, sjukt bra 20" skärm med respons på 5 ms, upplösning på 1600*1200.

 

Kör detta med ett Geforce 6800 256 meg, ger bra bild, rekommenderas starkt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kör dubbla samsung 204b, sjukt bra 20" skärm med respons på 5 ms, upplösning på 1600*1200.

 

Kör detta med ett Geforce 6800 256 meg, ger bra bild, rekommenderas starkt!

 

perfekt så man verkligen ser att verkligen alla kort blir utdelade etc!!

 

oj ser att den här tråden ligger i Off Topic..då förstår ja nyttan av geforce etc

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...