Gå till innehåll

Köptips för ny TFT-skärm?


Zyr

Recommended Posts

Är på väg att beställa två 20' Dell skärmar nu. Men blev lite osäker i färgvalet. Vill ha den mörkare av de två och antar att det är Midnight Grey?

Men är lite osäker. Är ju bara TCO99 på den.

 

Svarta skärmar kan inte bli TCO03 pga. just färgen. Gråa skärmar är behagligare för ögonen.

 

Så att Midnight Grey bara har TCO99 beror enbart på färgen. Det finns inga andra skillnader mellan skärmarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 372
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jag har en död pixel. :|

Plus att den första skärmen jag fick var defekt så jag fick byta ut den.

 

trist.

 

I vilket fall så har jag nu beställt en dell 2001FP. Bara att hoppas man får ett fint exemplar :)

 

p.s.

Är det fler som är köpsugna just nu så passa på innan den 23:e november för då slutar rabatten (25%).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag precis fått min dell2001FP och måste säga att den är verkligen värd sitt pris.

 

Kanonskarp bild (min crt som jag innan tyckte var en väldigt bra skärm ser i jämförelse jättesuddig och grådaskig ut)

 

Kunde inte heller se några döda pixlar så det var skönt.

 

Jag kör den via DVI och det funkade perfekt. Bara att plugga in den och skärmen ställer in sig automatiskt.

 

Enda nackdelen jag kan se efter att ha använt skärmen i 1 timme är att den gamla skärmen ser så B ut i jämförelse :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja, jag fick min Dell 20" idag, men jag får det inte att fungera som det ska. Jag har en bärbar dator (Dell X1) med en VGA port. Jag kopplade in skärmen till laptopen och gick in i egenskaper, för att välja den externa skärmen som utökat skrivbord.

 

Men jag får inte upplösningen 1600*1200 att fungera. Den externa skärmen bara flimmrar. Den fungerar dock som den ska med en annan upplösning.

 

Om jag har uppfattat det rätt så ska i stort sett vilket modernt grafikkort som helst klara av att stödja en extern skärm med den upplösningen.

 

Jag har Intel® Graphics Media Accelerator 900 128 mb (delat)

 

Någon som kan hjälpa mig?

 

Sen så undrar jag oxå om det blir bättre bild om jag använder mig av en VGA-DVI converter?

 

Tacksam för all hjälp jag kan få. Är sugen på att multitabla :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja, jag fick min Dell 20" idag, men jag får det inte att fungera som det ska. Jag har en bärbar dator (Dell X1) med en VGA port. Jag kopplade in skärmen till laptopen och gick in i egenskaper, för att välja den externa skärmen som utökat skrivbord.

 

Men jag får inte upplösningen 1600*1200 att fungera. Den externa skärmen bara flimmrar. Den fungerar dock som den ska med en annan upplösning.

 

Om jag har uppfattat det rätt så ska i stort sett vilket modernt grafikkort som helst klara av att stödja en extern skärm med den upplösningen.

 

Jag har Intel® Graphics Media Accelerator 900 128 mb (delat)

 

Någon som kan hjälpa mig?

 

Sen så undrar jag oxå om det blir bättre bild om jag använder mig av en VGA-DVI converter?

 

Tacksam för all hjälp jag kan få. Är sugen på att multitabla :)

 

Ang. Upplösningen, så är det nog tyvärr så att din dator inte klarar av att driva både sin interna skärm och din externa samtidigt. Har du provat om du har anslutit nätadaptern då grafiken på bärbara går ner i sparläge om de kör på endast batteri.

 

VGA-DVI gör ingen skillnad då signalen in blir VGA iallafall. Lösningen är väl till för att ansluta skärmar som endast har DVI ingången om jag minns rätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej tack för svaret, men enligt anvisningarna till min bärbara dator så ska den klara av att köra en extern skärm upp till 1900*1200 i upplösning.

 

"Med funktioner för upp till 1920 x 1200 upplösning på en extern bildskärm, 16,8 miljoner färger" (Taget från Dells hemsida om min dator.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja allt fungerar perfekt nu, förutom att jag inte får in rätt upplösning. Det ska ju helt klart fungera, eftersom det står så i datorns specifikationer. Går det inte så får jag ju pengarna tillbaka. Men ska ringa Dells tekniska support imorgon då dom har öppet över telefon. Så dom får guida mig!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag pratat med Dells support och problemet är löst :)

Det var så att när jag kollade vilken drivrutin jag hade, så sa windows att jag hade den senaste/bästa. Men när jag berättade vbilken jag hade för han på Dell, så visade det sig att jag hade en 1 år gammal drivrutin hehe. Så jag ladda ner den nya och installerade den och nu fungerar allt perfekt.

Men en eloge till Dell Support, vi pratade i 1.5 h och han fortsatte att hjälpa mig även efter att han slutade jobba.

 

Så ikväll ska jag testa att multitabla på den. Förhoppningsvis kommer jag cleara martinspoker bonusen lite snabbare :P

Tack så mkt för era förslag ändå.

 

/Salle

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...