Gå till innehåll

Myssion lirar söndagsturrar!


Myssion

Recommended Posts

  • Svars 2,2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Har faktiskt lirat med fyrfärgslek live nån gång.

Men när man kör live brukar man inte multitabla så det är lite lättare att hålla koll på färgerna då, jobbigare när man kör 7-8 bord ;)

 

Hur gjorde du för att din smajli i slutet inte skulle bli en smajli i ditt inlägg, fastän att den är det i mitt citat...? Eller är det bara för mig det ser ut så...?

 

PF.nu är riggat...! :shock:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har faktiskt lirat med fyrfärgslek live nån gång.

Men när man kör live brukar man inte multitabla så det är lite lättare att hålla koll på färgerna då, jobbigare när man kör 7-8 bord ;)

 

Hur gjorde du för att din smajli i slutet inte skulle bli en smajli i ditt inlägg, fastän att den är det i mitt citat...? Eller är det bara för mig det ser ut så...?

 

PF.nu är riggat...! :shock:

 

"avaktivera smileys" ??

 

EDIT: stavar mindre bra...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jobbig downperiod idag. Eller tja, jag backade bara ca $30, men det kändes jäkligt ruskigt, blev utdragen hela tiden av sjuka runner-runners och sånt...

 

Sista turren jag spelar för dagen exemplifierar min missflyt idag (eller vafan, jag kom ju ändå tvåa men...). Är tjippi när vi är HU och får 55 och ställer med höga blajnds. Han synar med K4 :c: (eller om han ställde och jag synade, skit samma) och klonkar in en runner-runner stege på turn och river. Vips så blev jag kort, men får TT i nästa hand, ställer igen, han synar (eller tvärtom, så jäkla trött i hufvudet nu alltså). Tror ni inte han klånkar in en runner-runner igen, fast färg denna gången. Vad han hade för hand? K4 :c:... :shock:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det inte en sådan där "jag slår huvudet i allting och får j-vligt ont och därför har mina omtänksamma föräldrar tagit på mig denna mössa"?

 

Barnet ser ju ut att ha lite vilja sig.....

 

/Patfor

 

jepp o jepp

 

Vi vill ju att hon ska bli minst lika smart som sin far när hon blir stor, snygg som sin mor e hon redan ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, Smilla har tränat både som stuntflicka och störtdykare nu ett tag, med blandade resultat. Nu börjar hon dock få lite mer koll på sådana saker som balans och koordination som inte är helt oväsentligt om man ska försöka klättra upp till taket hela tiden.

 

Hon går ju "själv" med sin gåvagn, och om man håller henne lite lätt i händerna. Men nu har hon börjat springa också... :shock: Full jäkla fart framåt ska det vara... Hon springer alltså innan hon kan gå... Bra, Smilla, bra... :?:P

 

-------------

 

Har inte hittat det som curtains skrev om att skotta/gå upp i nivå, men jag pratade med niqlas en del om det igår. Rättså enkel strategi som går ut på att man byter ut ett bord av de man spelar åt gången så fort man har tio nya inköp för den nya nivån, utöver "grundrullen".

 

Funderar på om jag ska börja med det redan nu, eller om jag ska vänta lite, ska ju ta ut lite pengar här strax. Till att köpa glass och så under sommaren.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Myssion, en rätt luddig fråga...

 

Jag har precis bytt site från Bettsson, Bestpoker och Svenska Spel till Poker Stars.

 

 

Jag spelar mest MTT och helst dagtid. Jag har gått ytterst lite plus men har förstås en kass strategi (jag spelar ihop stålar till dyrare turrar som jag verkar vara evigt dömd till att åka på bubblan).

 

Hur som helst, på Poker Stars verkar det vara "annorlunda". Jag har hittils bara testat 4$ 180 pers och har kommit ITM på varje. Lika förvånad varje gång.

 

De verkar mycket mer benägna att spela på pottstorlek och helst varje gata än vad jag är van vid. Det är mer "allin-poker" på våra "svenska" siter.

 

Frågan är om du märkt någon skillnad? Spelar du annorlunda på ex. Betsson kontra Poker Stars? Eller hur jag nu skall utrycka mig..

 

Sorry, luddigt värre men jag blev helt plötsligt sugen på att gå upp någon nivå eller två i standardturrar, men då kan man väl ge sig katten på att variansen ger igen :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Myssion, en rätt luddig fråga...

 

Hur som helst, på Poker Stars verkar det vara "annorlunda". Jag har hittils bara testat 4$ 180 pers och har kommit ITM på varje. Lika förvånad varje gång.

 

Just den 20-bords SnG:n på $4-nivån är..trevlig. Superenkel ABC funkar alltid till ITM. Bli lite tuffare väl där och FT är i hamn. Väl i FT har du max 2 bra spelare mot dig. Den turren kan man nästa grinda.. 8-)

Men sprid inte ut det! Låt det vara våran egen hemlis och mjölka den! ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du börjar ju komma upp i ett gäng SnG:s nu myssion.

Du har säkert stats på totalt antal spelade och total ROI någonstans. Det vore intressant om du tog med det i din resultatstring.

 

Ska jag fixa.

 

Myssion, en rätt luddig fråga...

 

Har inte spelat så jättemycket turrar på andra sajter, mest CG, men visst är det nog så att folk på Stars är lite tajtare och inte lika vilda som på andra sajter. Generellt sett så blir det mindre varians mot sådant motstånd, men inte nödvändigtvis mer värde, beror på ens egna spelstil och hur bra man hanterar olika typer av motståndare.

 

Hade en period när jag körde $5 SnG's på Everest och provade på Stars lite, jättestor skillnad. På Everest kryllar det av syntomtare så man måste vänta på stål, på Stars gick det ju faktiskt att bluffa och köra med folk på bubblan, helt ny upplevelse för mig :). Var nästan så att pläjmanni-borden på Stars var tajtare än låglimitspel på Everest. :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade en period när jag körde $5 SnG's på Everest och provade på Stars lite, jättestor skillnad. På Everest kryllar det av syntomtare så man måste vänta på stål, på Stars gick det ju faktiskt att bluffa och köra med folk på bubblan, helt ny upplevelse för mig :). Var nästan så att pläjmanni-borden på Stars var tajtare än låglimitspel på Everest. :P

 

Ja, precis. Hittils verkar det som att de flesta amerikanare väldigt gärna vill se flopp och fjärde gatan till ett billigt pris med "knekt hög". Men det vill ogärna gambla om de inte har stål. Vete katten vad det är för bra för men jag har då vunnit många potter på river med en rejäl höjning. Och när de 5 som är kvar i potten där samtliga gått med på mina 1-2 bettar lägger sig, jaaa, då undrar man vad fanken de har för kort och hur de tänker.

Bra för stacken är det iaf, fixar oftast ihop så det går att spela på bubblan.

 

Senaste sessionen när vi var fyra man kvar var det snortight!

Det är jag inte van vid. Van vid att jag tightar till mig och de övriga spelar loose. Så där fick jag vända och bli loose istället. Huga! :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du börjar ju komma upp i ett gäng SnG:s nu myssion.

Du har säkert stats på totalt antal spelade och total ROI någonstans. Det vore intressant om du tog med det i din resultatstring.

 

Ska jag fixa.

 

Från Myssions Resultat-tråd:

 

Här kommer en sammanställning av mitt spel sedan jag klev upp till $25+$2 igen.

 

$25+$2 (NLT) 22/5-14/6

 

- 536 st spelade

- 223 st ITM (73 - 68 - 82) = 41.6%

- Resultat $2020.50

- ROI 13.96%

 

Länk till Graaf

 

Lyckades dock inte göra länken som en sån där liten minibild, när jag gjorde den förra så fick jag "link to thumbnail"-kod av imageshack som jag använde, men denna gången fick jag inte det, lyckades inte lista ut hur man gjorde på egen hand. Skumt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...