Gå till innehåll

Myssion lirar söndagsturrar!


Myssion

Recommended Posts

  • Svars 2,2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Nu var Jehovas Vittnen här och plingade på dörren... Man kan ju undra hur mycket folk de egentligen värvar med sina hembesök... :roll:

 

Bjud in dem på lite High Stakes poker så skall du se att de aldrig kommer tillbaks! ;)

 

Det är väl det som är hight stakes poker om något. Tänkt att bli trappad av dom......

 

//MAtte

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är visst muppdagjämning idag tydligen... Har fått både AA och KK knäckta nu.

 

Med AA flyger jag mot en mupp som har minihöjt från UTG med K5s och sedan synar sig all-in på flåppen med mellanpar i femmor. River 5...

 

En annan mupp limpar in med 98o för att sedan syna en höjning. Träffar flåppen med J8x och räjsar mig för att sedan syna omslag all-in. River är en till 8, och Myssion dör med KK...

 

Sedan sitter jag på rätt sida av riggen när jag flåppar triss med KJ på JJ7-flåpp. Vi tar oss till river och muppen synar sig all-in med träffad sjua...

 

 

:roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu var Jehovas Vittnen här och plingade på dörren... Man kan ju undra hur mycket folk de egentligen värvar med sina hembesök...

 

Haha, fick med besök av dem för ett par veckor sedan medan jag satt och spelade poker i ett par sladdriga, håliga mysshorts. Känndes som man steg ut från helvetets förgård för att ta emot erbjudandet om frålsning :twisted: .

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag förbjöd min morsa att sätta på min lillebrorsa en sån där hjälm. :)

 

Hjälmen/mössan är ju skitbra! Smilla försöker envist att motbevisa Newton, men Newton verkar inte vilja lyssna på det örat... Och Smilla verkar inte vilja ge upp sina försök heller...

 

Sen behöver man kanske inte ha på henne den in public liksom. Eller lägga ut den på nätet och sånt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hjälmen/mössan är ju skitbra! Smilla försöker envist att motbevisa Newton, men Newton verkar inte vilja lyssna på det örat... Och Smilla verkar inte vilja ge upp sina försök heller...

Jo det är förmodligen EV+ att ha den där hjälmen på sig, men.. den är ju så ful! :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mycket fokus på den där mössan nu tycker jag... :)

 

--------

 

Spelade 21 st igår, plussade ca $150. Spelade helt ok, men blev lite fundersam angående vissa stöldsituationer, ska lägga upp en HH för att få lite kommentarer på det.

 

---------

 

Ikväll är det rundboll! :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag förbjöd min morsa att sätta på min lillebrorsa en sån där hjälm. :)

 

Hjälmen/mössan är ju skitbra! Smilla försöker envist att motbevisa Newton, men Newton verkar inte vilja lyssna på det örat... Och Smilla verkar inte vilja ge upp sina försök heller...

Jo det är förmodligen EV+ att ha den där hjälmen på sig, men.. den är ju så ful! :D

 

Jo det är förmodligen EV+ att ha den där hjälmen på sig, men.. den är ju så ful! :D

 

En skönhet klär i allt ;)

Att ungen är söt som socker gör ju inte att hjälmen ser bättre ut. :)

 

 

Mig lurar du inte! :P

 

 

angrybabywhithat2mc.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eller lägga ut den på nätet och sånt.

Morgonens garv.

 

Jag har hört Hjorts mässande om den låga variansen i SnG och börjar känna mig lite sugen att prova på. Är mest bekymrad över att det kräver lite längre sessioner än CG, hur är det med det? Hur korta sessioner är det rimligt att köra SnG? Hur många SnG kör du samtidigt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har hört Hjorts mässande om den låga variansen i SnG och börjar känna mig lite sugen att prova på. Är mest bekymrad över att det kräver lite längre sessioner än CG, hur är det med det? Hur korta sessioner är det rimligt att köra SnG? Hur många SnG kör du samtidigt?

 

Jag vet inte om jag håller med riktigt om det där med variansen, jag tycker jag har rättså saftiga svängningar. Backar oftare fler inköp i rad än vad jag gjorde när jag spelade CG. Vet inte vad Hjorts resonemang bygger på, det får han nog förklara själv, men jag har en ITM på ca 40% i SnG, medan jag plussade i 2 av 3 CG-sessioner, vilket ju borde göra att variansen är högre i SnG, men jag är för dålig på det där matematiska, så du kanske inte ska lyssna på mig... ;)

 

 

Jag spelar 6 bord samtidigt, och kör oftast 2-3h åt gången (en turbo på Stars tar i snitt ca 30 min). Man tappar ju en hel del volym genom att köra korta sessioner, eftersom det tar tid att få igång nya bord (inte så fasligt lång tid iofs), och eftersom man inte öppnar nya bord under de sista 45 minuterna.

 

Det är väl inte orimligt att slänga upp en handfull bord och sedan bara köra klart dem, tar väl ca 45 minuter/session då, några extra minuter om man startar upp ett nytt bord när man råkar trilla bort på de första nivåerna. Men man tappar ju lite volym som sagt. Men å andra sidan så kan man ju gå på toaletten lite oftare då. Jobbigt nu när värmen kommer och man blir helt törstig hela tiden och måste dricka massa vatten... :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu var Jehovas Vittnen här och plingade på dörren... Man kan ju undra hur mycket folk de egentligen värvar med sina hembesök... :roll:

 

Jag och en kompis gick med i Jehovas Vittnen för att slippa lumpen när vi var 18-19 år. De blev rätt ställda när vi knackade på deras dörr och ville bli medlemmar.

 

Vi satt på Spikes på kungsholmen innan varje möte och krökade eftersom det var relativt stressande och gå till möterna (för att inte prata om bibelstudierna).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

[

Jag vet inte om jag håller med riktigt om det där med variansen, jag tycker jag har rättså saftiga svängningar. Backar oftare fler inköp i rad än vad jag gjorde när jag spelade CG.

 

Fast du kan ju inte jämföra $25-SnGs med NL25. För att uppnå ungefär samma avkastning måste ju cashgamet vara iaf tre ggr djupare.

 

För övrigt tycker jag det är rätt kul att Zlatan regelbundet utses till en av Sveriges sexigaste män :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...