Gå till innehåll

Bästa skärm för heltidspoker?


Beachkung

Recommended Posts

Planerat att köpa en skärm till min bärbara, men är helt ny på allt vad gäller upplösning hit å dit. Vill ha en skärm där jag får plats med minst 4 bord normal view utan överlapp på t.ex prima. Hade tänkt nåt i 2000krs klassen.

 

Om jag har upplösningen 1280x1024 funkar det på t.ex en sån här då? http://www.dustinhome.se/DacsaPortal/?ProdID=5010114039

 

Beror det något på vad jag har för grafikkort osv på min bärbara?

 

kan ha inställningen 1280x1024 på bärbara, men då får inte hela "bilden" plats på skärmen, så måste scrolla för att nå ut i kanterna.

 

Någon som kan svara på mina förvirrande frågor?

 

Det är skärmen som oftas begränsar upplösningen, så har du ett hyffsat grafik kort i din bärbara så kommer du kunna köra maxupplösningen på den skärm du köper. Kolla vad kortet heter och kolla upp speccen på den om du är osäker via internet eller ring fabrikanten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 770
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Planerat att köpa en skärm till min bärbara, men är helt ny på allt vad gäller upplösning hit å dit. Vill ha en skärm där jag får plats med minst 4 bord normal view utan överlapp på t.ex prima. Hade tänkt nåt i 2000krs klassen.

 

Om jag har upplösningen 1280x1024 funkar det på t.ex en sån här då? http://www.dustinhome.se/DacsaPortal/?ProdID=5010114039

 

Beror det något på vad jag har för grafikkort osv på min bärbara?

 

kan ha inställningen 1280x1024 på bärbara, men då får inte hela "bilden" plats på skärmen, så måste scrolla för att nå ut i kanterna.

 

Någon som kan svara på mina förvirrande frågor?

För att få plats med 4 normalstora bord utan överlapp krävs det normalt en upplösning på 1600x1200.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon som kan svara på mina förvirrande frågor?

 

du kollade inte typ posten precis ovanför du postade ditt inlägg?

http://pokerforum.nu/forum/poker-off-topic/37727-skaermupploesningar-och-olika-pokerklienter-en-guide.html

 

små osäkra barn brukar ofta fråga samma sak om och om igen bara för att höra samma svar som gruppen precis fick höra specifikt till det osäkra barnet, till slut blev barnet stort och insåg att man kunde faktiskt söka efter information och "svar på sina frågor" själv. då blev barnet genast mycket lyckligare och smartare! lev för att lära och du ska lära dig att lära ;)

 

kolla http://www.prisjakt.se och där ställ in önskade "krav" och vips har ni massor av alternativ :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

du kollade inte typ posten precis ovanför du postade ditt inlägg?

http://pokerforum.nu/forum/poker-off-topic/37727-skaermupploesningar-och-olika-pokerklienter-en-guide.html

 

små osäkra barn brukar ofta fråga samma sak om och om igen bara för att höra samma svar som gruppen precis fick höra specifikt till det osäkra barnet, till slut blev barnet stort och insåg att man kunde faktiskt söka efter information och "svar på sina frågor" själv. då blev barnet genast mycket lyckligare och smartare! lev för att lära och du ska lära dig att lära ;)

 

kolla http://www.prisjakt.se och där ställ in önskade "krav" och vips har ni massor av alternativ :roll:

 

edit: okej ty

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Jag står i valet mellan att köpa en 24 tumare med upplösning 1920*1200 eller en 22 tumare med upplösning 1680x1050. Priset skiljer sig en del och jag undrar därför lite...

Jag spelar på IPOKER och använder MINIVIEW.

 

1) Vilken blir skillnaden i antal möjliga bord (utan överlapp) mellan de två skärmarna?

2)Hur många bord kan man spela med 1680*1050

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag står i valet mellan att köpa en 24 tumare med upplösning 1920*1200 eller en 22 tumare med upplösning 1680x1050. Priset skiljer sig en del och jag undrar därför lite...

Jag spelar på IPOKER och använder MINIVIEW.

 

1) Vilken blir skillnaden i antal möjliga bord (utan överlapp) mellan de två skärmarna?

2)Hur många bord kan man spela med 1680*1050

 

http://pokerforum.nu/forum/poker-off-topic/37727-skaermupploesningar-och-olika-pokerklienter-en-guide.html

1)Starta ett ritprogram

2)Skapa ett art som är 1600x1200 (Edit: alt den skärmupplösning ni önskar/har på er skärm)

3)Gör prinsscreen på ett bord

4)Kopiera in bordet X-antal gånger i artket du skapade i punkt två.

5)Ta beslut om de du kommer att vara nöjd eller inte med upplösningen på skärmen som du fundera på att köpa

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Är just nu i färd med att köpa en 30". Jag måste dock fixa nytt grafikkort innan dess och jag har verkligen ingen koll på vad som är bra. Kommer koppla in 30" och en 20". Använder bara datorn till poker, internet och film. Någon som har tips på grafikkort?

Min dator är en dell dimension E520 om det har någon betydelse. Priset spelar mindre roll.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kör i dagsläget två stycken Dell 20-tummare med ett NVIDIA GeForce 7600 GS. Kör åtta SNG samtidigt med lite överlapp.

 

Är väldigt pigg på att uppgradera till 2 st 30-tummare istället för att kunna köra 12 eller 18 bord utan överlapp. Är sugen på Dells egna 30-tummare.

 

Vad behöver jag tänka på? Behöver jag ett grafikkort till, klarar mitt nuvarande två 30-tummare eller måste jag köpa ett (eller två) helt nya?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är just nu i färd med att köpa en 30". Jag måste dock fixa nytt grafikkort innan dess och jag har verkligen ingen koll på vad som är bra. Kommer koppla in 30" och en 20". Använder bara datorn till poker, internet och film. Någon som har tips på grafikkort?

Min dator är en dell dimension E520 om det har någon betydelse. Priset spelar mindre roll.

 

kolla upp vad din dator stödjer för grafikkorts "port" bör stå på dells hemsida (troligen PCI-express om den e relativt ny) alt AGP om den e lite äldre.

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=331135&view=detailed

kanske ett sånt kort som stödjer dual dvi vilket är ett måste för dells 30 tummare, sen så har du ytterligare utgång för din 20 tummare. funkar fint

 

snälla ni som postar samma samma frågor om och om igen, läs på lite lite i typ denna tråd så finner ni många av era svar. alt kom med väldigt specifika frågor efter ni läst på (exakta modeller ni har och önskar köpa)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
Blev en Samsung syncmaster 245B till slut, rekommenderas.

Kul att du gillar din skärm men jag tror att Acer AL2423 har bättre bild med tanke på att den har en bättre panel. Den har en PVA-panel medan 245B har en TN-panel. PVA-panelen ger bättre färgåtergivning (äkta 24 bitars färg) och större betraktningsvinklar (178 grader jämfört med 160 grader för TN).

 

Å andra sidan litar jag mer på Samsung än på Acer ur ett kvalités perspektiv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul att du gillar din skärm men jag tror att Acer AL2423 har bättre bild med tanke på att den har en bättre panel. Den har en PVA-panel medan 245B har en TN-panel. PVA-panelen ger bättre färgåtergivning (äkta 24 bitars färg) och större betraktningsvinklar (178 grader jämfört med 160 grader för TN).

 

Å andra sidan litar jag mer på Samsung än på Acer ur ett kvalités perspektiv.

 

Tycker även Samsungen är grymt mycket snyggare :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sitter just nu på en plattskärm med en maxupplösning på 1280x1024px. Funderar på att skaffa en till skärm, men då med 1600x1200px i maxupplösning.

 

Har sen tänkt köra dualscreen. Skärmarna ska stå bredvid varandra med skrivbordet utdraget.

 

Hur funkar då detta? Lär man dra ner 1600-skärmen till 1280x1024 för att det ska funka, eller kan man köra med två olika upplösningar utan att det blir cpmuppigt? Går det ens att ha 1600x1200 på ena skrärmen, och 1280x1024 på den andra?

 

Ska mestadels spela poker på skärmarna, men också lira lite NHL08. Inga überspel alltså.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sitter just nu på en plattskärm med en maxupplösning på 1280x1024px. Funderar på att skaffa en till skärm, men då med 1600x1200px i maxupplösning.

 

Har sen tänkt köra dualscreen. Skärmarna ska stå bredvid varandra med skrivbordet utdraget.

 

Hur funkar då detta? Lär man dra ner 1600-skärmen till 1280x1024 för att det ska funka, eller kan man köra med två olika upplösningar utan att det blir cpmuppigt? Går det ens att ha 1600x1200 på ena skrärmen, och 1280x1024 på den andra?

 

Ska mestadels spela poker på skärmarna, men också lira lite NHL08. Inga überspel alltså.

 

Det funkar. Även med den höga upplösningen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...