Gå till innehåll

Bästa skärm för heltidspoker?


Beachkung

Recommended Posts

  • Svars 770
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Vet någon andra laptops som klarar 30-tumsskärm, hojta gärna till.

Kanske skulle man kunna koppla från HDMI-porten på laptopen till dual link dvi-ingång på skärmen? HDMI 1.3+ ska ju klara 2560*1600.

 

Ganska väldigt många som gör det. behöver inte vara allt för dyra. Kolla upp grafikkortet på datorn o sen googla specs på det så ser du max res. Att HDMI 1.3+ klarar det spelar ingen roll. graffet måste såklart kunna visa upplösningen. Alla nya macbookar klarar detta. de flesta vettiga "nya" ~10k laptops likaså. gl

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Angående laptop som klarar 30tumsskärm:

Ganska väldigt många som gör det. behöver inte vara allt för dyra. Kolla upp grafikkortet på datorn o sen googla specs på det så ser du max res. Att HDMI 1.3+ klarar det spelar ingen roll. graffet måste såklart kunna visa upplösningen. Alla nya macbookar klarar detta. de flesta vettiga "nya" ~10k laptops likaså. gl

Jag har letat som en tok faktiskt. Mailat datortillverkare. Frågat på sweclockers. Googlat. Förutom Dell XPS för 20k+ och macbook pro har jag inte hittat nått. Om du kunde visa mig en pc-laptop i 10kkr klassen som grejar detta vore jag jättetacksam. Är tyvärr rätt säker på att du har fel i att de flesta laptops för 10k klarar detta, men blir jätteglad om du motbevisar mig!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har ett ATI radeon HD 2700 i min nya laptop. Ngn som vet på rak arm om det stödjer 2560*1600?

korttillverkare bygger sina kort runt samma kretsar. vad den klarar och inte klarar får man kolla på tillverkarens hemsida, samma krets klarar en sak på ett kort medan den på ett annat kort inte klarar samma sak...

 

själva kretsen stöder det iaf http://ati.amd.com/products/mobilityradeonhd2700/specs.html

Two independent display controllers
  • Supports 18-, 24-, and 30-bit digital displays at all resolutions up to 1920x1200 (single-link DVI) or 2560x1600 (dual-link DVI)

HDMI output support

  • Supports display resolutions up to 1920x1080

Integrated 400 MHz 30-bit RAMDAC

  • Supports analog displays connected by VGA at all resolutions up to 2048x1536

sedan beror det ju på laptop/kort tillverkaren hur dom väljer bygga och utnyttja kretsens kapacitet---> kolla tillverkaren av din laptop
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon som är bra på detta som kan svara på vilken som är bäst av dessa två för grind?

 

http://www.radars.se/Product/lg_24_w2452t-pf-1214901.html

 

http://www.amentio.se/PartDetail.aspx?q=p:10502043%3bc:36167%3br:prisjakt

 

Lge skärmen är sådär, hade den hemma på öppet köp och var inte alls nöjd, beställde en Samsung 2493HM och den är ruggigt bra! Har även hört att Benq ska göra bra skärmar.

 

Edit: Har förresten beställd en till nu så det kommer att bli riktigt nice :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

korttillverkare bygger sina kort runt samma kretsar. vad den klarar och inte klarar får man kolla på tillverkarens hemsida, samma krets klarar en sak på ett kort medan den på ett annat kort inte klarar samma sak...

 

själva kretsen stöder det iaf http://ati.amd.com/products/mobilityradeonhd2700/specs.html

sedan beror det ju på laptop/kort tillverkaren hur dom väljer bygga och utnyttja kretsens kapacitet---> kolla tillverkaren av din laptop

 

Tack som fan! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lge skärmen är sådär, hade den hemma på öppet köp och var inte alls nöjd, beställde en Samsung 2493HM och den är ruggigt bra! Har även hört att Benq ska göra bra skärmar.

 

Edit: Har förresten beställd en till nu så det kommer att bli riktigt nice :)

 

jag kör dual 24" men jag skulle hellre köra en 30" trots att det är dyrare än två 24"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kass upplösning för att vara 32"..

Har samma upplösning på min 24"w

 

Det är en 26". Ska du ha högre upplösning än 1920 x 1200 (som är standard på 24") måste du upp till 30". 26" och 27" har samma upplösning som 24", nämligen 1920 x 1200.

 

Men nu börjar "Full HD" skärmar komma mer och mer men de ska man passa sig för eftersom de bara har 1920 x 1080 upplösning, m.a.o inte optimalt för multitablande pokerspel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har en 24" nu och tankte kopa till en 30" och anvanda bada samtidigt. Nagon som vet om det gar pa min vaio med geforce m 8400 gt? har hittat det har pa nvidias hemsida om 8400:

 

Advanced Display Functionality

Dual-link DVI outputs for digital flat panel display resolutions up to 2560x1600

 

 

da borde det fungera va?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har en 24" nu och tankte kopa till en 30" och anvanda bada samtidigt. Nagon som vet om det gar pa min vaio med geforce m 8400 gt? har hittat det har pa nvidias hemsida om 8400:

 

Advanced Display Functionality

Dual-link DVI outputs for digital flat panel display resolutions up to 2560x1600

 

 

da borde det fungera va?

Som jag skrev ovan om en annan krets(HD 2700): så stöder kretsen säkert det. Däremot beror det på grafikkorts/moderkorts tillverkaren som implementerat kretsen i sina produkter vad som verkligen används.... tex en laptop kanske bara har en vga-anslutning för extern skärm... då hjälper det inte hur mycket själva kretsen stöder då inte andra delar gör det.

 

Kolla grafikkorts/moderkorts/laptops tillverkaren för att vara säker.

 

När ni kollar hos ati(amd)/nvidia så är det kretsen(GPU:n) ni kollar, det finns flera dussin tillverkare som i sin tur använder dessa kretsar på sina produkter som gör att dom har olika specifikationer beroende på det övriga systemet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, inkassera har helt fel.

 

Jag medger att jag kanske överdrev lite. men alla de nyare notebook-korten klarar dessa så jag antog att pcs runt 10k klarade detta. Då Pcs är billigare än maccar. nya macbooken 12-13k+ eller vad den kan tänkas gå på, klarar detta. nvidias 9400 o atis seminyare kort klarar det. kan spana mer sen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur stor skillnad är det på en 22" och en 24"? Får jag plats med sex bord på en 22a utan allt för mycket överlapp?

 

Funderar på denna, finns det någon som är bättre i samma prisklass eller duger den bra åt heltidsgrind?

 

http://www.elgiganten.se/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store-elgigantenSE-Site/sv_SE/-/SEK/El_DisplayProductInformation-Start;pgid=p2Gz6oZKCO5SR0EjA9JBwx1h0000aUtTDa8H?ProductID=aNDD4QFHHfEAAAEc3ukkibiK&CatalogCategoryID=n9PD4QFHfS0AAAEOHURZtSxX

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sök en skärm som har upplösning 1920 x 1200 om du ska ha sex bord. Beror vilken poker network du spelar på.

 

 

Hur stor skillnad är det på en 22" och en 24"? Får jag plats med sex bord på en 22a utan allt för mycket överlapp?

 

Funderar på denna, finns det någon som är bättre i samma prisklass eller duger den bra åt heltidsgrind?

 

http://www.elgiganten.se/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store-elgigantenSE-Site/sv_SE/-/SEK/El_DisplayProductInformation-Start;pgid=p2Gz6oZKCO5SR0EjA9JBwx1h0000aUtTDa8H?ProductID=aNDD4QFHHfEAAAEc3ukkibiK&CatalogCategoryID=n9PD4QFHfS0AAAEOHURZtSxX

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...