Gå till innehåll

Bästa skärm för heltidspoker?


Beachkung

Recommended Posts

Tjena.

 

Jag spelar rätt mycket poker - kanske 30h i veckan i snitt. Har sen en tid tillbaka gjort det på min laptop med upplösning 1920x1200. Det funkar såklart, men det är rätt småttigt och jag sitter mest vid köksbordet då jag bor rätt litet. Nu är flyttning dock på gång och jag vill liva upp min stationära dator igen - köpte den för ett år sen, men har knappt använt den.

 

Frågan är vad man ska skaffa för skärm/skärmar. Jag har såklart kollat på att skaffa 2 tft och koppla ihop dom. Det ser ju coolt ut och är säkert riktigt bra. Det finns ju dock även crt-skärmar på 21 tum som inte är fettjocka så som dom brukade vara förr och som klarar 2048x1536 i upplösning.

 

Om vi lyckas flytta tjejen o jag så får jag ett eget pokerrum där jag tänkte ställa ett höj och sänkbart skrivbord där bara datorn behöver få plats så det är inte jätteavgörande med platsen även om det är skönt om skärmen inte tar upp hela skrivbordet.

 

Kom gärna med förslag. Var helst seriösa om man får be om det.

 

;)

 

Just det - glömde det viktiga också. Jag spelar för tillfället oftast 6 bord, men funderar på att testa att köra upp till 8 och då ska det ju helst få plats 8 bord med 800x600 någorlunda. Lite överlappning är ok, men inte för mycket.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 770
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Tror inte det blir en av varje och inte heller 2 crt - blir det crt så blir det en riktigt stor (21 tum) som klarar av riktigt hög upplösning.

 

Jag skulle kunna lägga pengarna - antar t.ex. att du har köpt en apple cinema för dryga 25 papp jacobmal? Men samtidigt vet jag inte - det bär emot att lägga 25 när man skulle kunna få typ samma funktion för 5 tusen.

 

2 20 tums tft är väl ett rimligt alternativ, kanske det jag lutar mest åt. Vilka är bra? Märken - priser - fördelar o nackdelar?

 

Har ingen jättebrådska - så jag avvaktar tips och råd härifrån. Hade vart intressant att se vad du tycker om 30 tummaren också - jag kollade på en sån i butiken och den kändes nästan för stor... :shock:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror inte det blir en av varje och inte heller 2 crt - blir det crt så blir det en riktigt stor (21 tum) som klarar av riktigt hög upplösning.

En 21" CRT har mindre yta än en 20" TFT. Tänk också på att det kommer att bli väldigt pyttigt om du kör hög upplösning. För att inte tala om det flimmer som alla CRT har mer eller mindre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

varför köper ni dell? alla tester jag har läst har apple vunnit och i mina ögon känns en tusenlapp hit och dit när man ändå lägger 20papp inte hela världen för att få en snyggare skärm.

 

hur tycker ni det funkar att lira poker på den? funderar på att köpa en 24" eller 30", vill veta era åsikter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har precis köpt en 30", förhoppningsvis kommer den till helgen så får vi se vad den funkar till

 

En Dell Widescreen 30" eller? skulle vara kul att höra lite om hur den är. Skaffade Dells 24" wide nyligen, men har redan ångrat mig och funderar på att byta.

 

Varför ångrade du dig? Ville du ha ännu större skärm eller var det någon annan orsak?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har precis köpt en 30", förhoppningsvis kommer den till helgen så får vi se vad den funkar till

 

En Dell Widescreen 30" eller? skulle vara kul att höra lite om hur den är. Skaffade Dells 24" wide nyligen, men har redan ångrat mig och funderar på att byta.

 

Varför ångrade du dig? Ville du ha ännu större skärm eller var det någon annan orsak?

 

Alltså Dells 24" är egentligen en riktigt schysst skärm. Men det finns inte utrymme att avancera längre än 4 bord, vilket gör det bli för lite att "växa i". Har planerat att gå upp till 5-6 bord i framtiden och då vill jag ha den möjligheten. skulle dock vara kul att höra ngn berätta lite om hur 30:an är. Blir det inte jobbigt för nacken att flänga runt en så stor yta. På 24:an kan man se allt sammtidigt om ni förstår vad jag menar...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

varför köper ni dell? alla tester jag har läst har apple vunnit och i mina ögon känns en tusenlapp hit och dit när man ändå lägger 20papp inte hela världen för att få en snyggare skärm.

 

hur tycker ni det funkar att lira poker på den? funderar på att köpa en 24" eller 30", vill veta era åsikter.

 

I Alla tester jag har läst har Dell vunnit, dock i oftast i jämförelse mot Samsung.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det jag funderar på är om det verkligen känns bättre att lira 4 bord på en 24" än det gör på en 20". Jag har nyligen införskaffat samsungen 204b och jag tycker den är riktigt skön för just 4 bord. Däremot kan jag tänka mig att om man lirar på party och krymper borden en aning, så kanske man vill ha lite större skärm.

 

Jag tycker det verkar som dells skärm har bättre betraktningsvinkel. Eftersom jag inte lirar spel så har jag inte haft något som jag kunnat se skillnad på annars. Tycker också det ska bli kul att höra vad folk tycker om 30" skärmarna, kan ju hända att det blir något sådant i framtiden :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hade också tänkt köpa skärmar.

 

denna skärm hade jag tänkt köpa:

 

Fabrikat: DELL

Produkt: 20" LCD-Skärm

Modell: 2000FP

Beskrivning: Dell Ultra Sharp 20" (tum) TFT LCD-Skärm. 2000FP, TCO-95, Inkl. skärmkabel och DVI-kabel. 1600x1200.

 

Behöver jag 2 st om jag ska 4 borda ev. 6 bord? på ongame, ipoker

 

Om jag köper 2 st kan jag koppla en skärm till min DVI ingång och den andra till min vanliga skärmingång?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...