Gå till innehåll

Bästa skärm för heltidspoker?


Beachkung

Recommended Posts

  • Svars 770
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

  • 2 weeks later...
Kan börja med att informera om att jag är helt okunnig vad gäller datorer.

Nu till frågan. Någon som vet om det går att köra på upplösningen 1920*1200 med datorn Fujitsu-Siemens SCALEO La 2615-21 ihop med skärmen Fujitsu-Siemens AMILO SL 3260W?

Fattar inget, hittar inget, kan inget:shock:

 

Japp det ska inte vara något problem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
Har äntligen fått hem skärmjäveln nu och så får man reda på att den inte är kompitabel med laptop... Har endast VGA anstlutning på datorn och skämen DVI-D.

 

Är det någon här inne som har en laptop med en extern skärm som kan rekommenderas? Gärna så stor som möjligt, skaffar ogärna två st.

 

Tror Dells feta spellaptop kan ta en 30". 1900x1200 upplösning på laptopen också :). Kostar från 17 till 30 Gustav Vasa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har äntligen fått hem skärmjäveln nu och så får man reda på att den inte är kompitabel med laptop... Har endast VGA anstlutning på datorn och skämen DVI-D.

 

 

Du kan väl köpa en adapter som gör om DVI - VGA och sedan en vanlig VGA-kabel mellan dator och skärm? :)

(http://www.dustinhome.se/ProductList.aspx?groupSet=1&mgroup=4&group=468&action=expand&lgroup=5644)

 

I alla fall billigaste lösningen än att köpa en ny dator eller skärm.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan väl köpa en adapter som gör om DVI - VGA och sedan en vanlig VGA-kabel mellan dator och skärm? :)

(http://www.dustinhome.se/ProductList.aspx?groupSet=1&mgroup=4&group=468&action=expand&lgroup=5644)

 

I alla fall billigaste lösningen än att köpa en ny dator eller skärm.

 

Har svårt att se den lösningen ge 2560x1600 i upplösning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har svårt att se den lösningen ge 2560x1600 i upplösning.

 

Framgår ju inte vilken upplösning man ska uppnå.

Men att köra 1900x1200 på en bärbar och sen koppla över till en större skärm för att få 2560x1600... hur blir det då? (Jag har aldrig testat det... brukar köra samma upplösning på skärmarna som jag har ut på min bärbara.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mailade Stars och hörde om det hade någon bra lösning.

 

Thank you for your email. I checked with our IT department and they are saying the 30" monitor is not compatible with any laptop. They are saying even if you could plug it in, the graphics card would have to be upgraded to handle the resolution for a screen that size.

 

Har ändå för mig att jag kollade upp så att mitt grafikkort klarade av den upplösningen innan jag beställde skärmen.

 

jkkman: Jag har redan en laptop. Söker en större skärm som funkar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har äntligen fått hem skärmjäveln nu och så får man reda på att den inte är kompitabel med laptop... Har endast VGA anstlutning på datorn och skämen DVI-D.

 

Är det någon här inne som har en laptop med en extern skärm som kan rekommenderas? Gärna så stor som möjligt, skaffar ogärna två st.

 

Funkar det med dockningsstation tro?

 

 

Edit: Nej, troligen inte...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror Dells feta spellaptop kan ta en 30". 1900x1200 upplösning på laptopen också :). Kostar från 17 till 30 Gustav Vasa.

Japp det stämmer, Dell XPS M1730. Har kollat runt en del och försökt hitta en billigare laptop som klarar 30tummare men utan framgång än så länge.

IBM thinkpad w700 ska funka också men de kostar 36k+!

Och så Macbook pro.

 

Vet någon andra laptops som klarar 30-tumsskärm, hojta gärna till.

Kanske skulle man kunna koppla från HDMI-porten på laptopen till dual link dvi-ingång på skärmen? HDMI 1.3+ ska ju klara 2560*1600.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
Jag har köpt en Benq 241w men får ingen bild när jag kör via HDMI. Nån som har en aning vad det kan bero på?

 

Obs, har testat dator till TV via HDMI och det funkade.

 

Dum fråga perhaps, men kör du samma sladd? Funkar det via VGA? Annars har jag inställning i skärmmenyn angående video input, inget där? gl

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...