Gå till innehåll

Bästa skärm för heltidspoker?


Beachkung

Recommended Posts

  • Svars 770
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

  • 3 months later...

Jag är extremt oteknisk. Funderar på att köpa 2 st skärmar.

 

http://www.pricerunner.se/pi/25-1064153/Bildskaermar/Dell-UltraSharp-2408WFP-Black-produktinformation

 

Jag undrar följande:

 

1) Hur många ipokerbord kan jag köra i normal storlek på en sådan skärm som har maxupplösning 1920x1200 och är 24 tum.

 

2) kan jag koppla dessa 2 skärmar till min bärbara som endast har en hdmi utgång? kan man använda en omkopplare av ngt. slag eller måste jag köpa stationär med fler utgångar?

 

Min bärbara:

http://www.inwarehouse.se/k/ki.aspx?sku=349906&cks=ASS&assoc=BF4CA933-0872-4153-A3DD-1CF6139E24C0

 

 

Ngn. som har fler förslag?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du verkar ju ha samma upplösning på din bärbara dator? Isåfall kan du köra lika många bord.

 

Fysiska storleken på skärmen saknar betydelse? Alltså 1920x1200= 4 bord utan överlapp?

 

Hur många ipokerbord får man med 2560x1600 utan överlapp?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iPoker på 2560x1600

setupkr0.jpg

 

Eftersom borden är 800x600ish så får du bara in 6 bord utan överlapp men jag tycker inte det är några problem alls med 12 bord med lite överlapp.

 

 

En kortare recension och bedömning av din Daewoo skärm? De är ju sjukt billiga och riktigt snygga (ser typ ut som apple ju) men man får lite "överskottsbolaget" känsla över märket. Hur står sig bilden mot dell,samsung,hp,apple o.s.v.?

'

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nån som använder full-hd lcd tv som skärm o kan berätta hur ni upplever det?

 

Jag lirar 9 bord miniview ongame med lite överlapp på min 22´skärm med 1680x1050 i upplösning,så eftersom jag ändå behöver ny tv o spanat in en 42:a med 1920x1080 bör man ju klara sig utan överlapp o kanske t.o.m klara 12 bord med lite överlapp.

För bara en hd-ready med 1366x788 verkar ju rätt värdelöst...eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En kortare recension och bedömning av din Daewoo skärm? De är ju sjukt billiga och riktigt snygga (ser typ ut som apple ju) men man får lite "överskottsbolaget" känsla över märket. Hur står sig bilden mot dell,samsung,hp,apple o.s.v.?

'

 

"Panelen heter LM300W01, dvs en S-IPS panel tillverkad av LG/Philips och sitter i Apple Cinema Display och Dells 3007WFP (inte HC- modellerna). Med andra ord har panelen kanske två år på nacken, dell har i alla fall hunnit uppdatera sin modell garanterat en gång, eventuellt två gånger."

 

http://www.minhembio.com/forum/index.php?showtopic=191194

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vart finns denna skärm att köpa (skärmen på bilden med Ipokerbord) och hur mkt ligger priset på? Länkar uppskattas . Tack på förhand !

 

1. Starta en webläsare (exempelvis Internet Explorer)

2. Gå till hemsidan: http://www.prisjakt.nu

3. Under "Datorer & Delar" klickar du på "Bildskärmar"

4. Under "TFT (platta skärmar)" klickar du i "25 tum och större"

5. I fältet Max upplösning klickar du i 2560x1600

6. Klicka på "Sök"

7. Skärmen du söker heter: Daewoo LCD30KAL

 

Finner du?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nån som använder full-hd lcd tv som skärm o kan berätta hur ni upplever det?

 

Jag lirar 9 bord miniview ongame med lite överlapp på min 22´skärm med 1680x1050 i upplösning,så eftersom jag ändå behöver ny tv o spanat in en 42:a med 1920x1080 bör man ju klara sig utan överlapp o kanske t.o.m klara 12 bord med lite överlapp.

För bara en hd-ready med 1366x788 verkar ju rätt värdelöst...eller?

 

Intressant, blir det 1920*1080 från datorn?

 

Jag var inne på samma linje ett tag men fick för mig att en TV med 1920*1080 inte klarar att visa 1920*1080 från datorn. Dvs: att maximalt från datorn som funkade var lägre och ej tillräckligt för 4 fullsize-bord (oberoende av datorns kapacitet).

 

Men.... har absolut ingen aning om varför det skulle vara så.

Kan säkert ha missförstått detta.

 

Någon som har koll?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1. Starta en webläsare (exempelvis Internet Explorer)

2. Gå till hemsidan: http://www.prisjakt.nu

3. Under "Datorer & Delar" klickar du på "Bildskärmar"

4. Under "TFT (platta skärmar)" klickar du i "25 tum och större"

5. I fältet Max upplösning klickar du i 2560x1600

6. Klicka på "Sök"

7. Skärmen du söker heter: Daewoo LCD30KAL

 

Finner du?

 

<3 Service. Tack !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Intressant, blir det 1920*1080 från datorn?

 

Jag var inne på samma linje ett tag men fick för mig att en TV med 1920*1080 inte klarar att visa 1920*1080 från datorn. Dvs: att maximalt från datorn som funkade var lägre och ej tillräckligt för 4 fullsize-bord (oberoende av datorns kapacitet).

 

Men.... har absolut ingen aning om varför det skulle vara så.

Kan säkert ha missförstått detta.

 

Någon som har koll?

 

Jo du verkar ha missförstått en del, så länge datorn ifråga (stationär som laptop) har korrekta utgångar (vanligen VGA men även numera DVI och HDMI) och dess grafikkort stödjer den upplösningen 1920x1080 (vilket de flesta gör) så fungerar detta utan bekymmer!

Jag har kört till mig Samsung M87 från både en gammal Dell Latitude D810 samt en nyare Macbook utan bekymmer. Bara kolla vad grafikkortet stödjer samt vilka in/utgångar som är aktuella.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

detta kanske(förmodligen) är en väldigt dum fråga men jag undrar om det går att köra Daewoo LCD30KAL i full upplösning kopplad till en bärbar dator?

 

Typ samma svar som förra (om du nu läser innan du frågar?), det beror på vilken laptop du tänker på och vad den stödjer. Som du även ser i tråden är det en som kör med en Macbook Pro till skärmen ifråga utan bekymmer. Det är den laptopen jag vet på rak arm som stödjer DUAL-DVI utgång (som de flesta av de skärmar med upplösning 2560x1600 kräver). Men testa sök lite och kolla upp lite så ska du nog finna informationen du söker!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Typ samma svar som förra (om du nu läser innan du frågar?), det beror på vilken laptop du tänker på och vad den stödjer. Som du även ser i tråden är det en som kör med en Macbook Pro till skärmen ifråga utan bekymmer. Det är den laptopen jag vet på rak arm som stödjer DUAL-DVI utgång (som de flesta av de skärmar med upplösning 2560x1600 kräver). Men testa sök lite och kolla upp lite så ska du nog finna informationen du söker!

 

sorry, såg nu att jag missat din post men tack för svaret =) fick dock inte ut nå relevant från dells hemsida så jag undrar om det finns någon som kan utläsa nånting av denna information:

 

skärmen är en "15,4-tums UltraSharp™ widescreen WSXGA+ (1680x1050) TFT-skärm med TrueLife™".

 

grafikkort:

NVIDIA® GeForce™ Go 8600M GT med 256 MB dedikerat grafikminne

 

processor:

Intel® Core™ 2 Duo-processorer T8300 (2,40 GHz, 800 MHz FSB, 3 MB L2-cache)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sorry, såg nu att jag missat din post men tack för svaret =) fick dock inte ut nå relevant från dells hemsida så jag undrar om det finns någon som kan utläsa nånting av denna information:

 

skärmen är en "15,4-tums UltraSharp™ widescreen WSXGA+ (1680x1050) TFT-skärm med TrueLife™".

 

grafikkort:

NVIDIA® GeForce™ Go 8600M GT med 256 MB dedikerat grafikminne

 

processor:

Intel® Core™ 2 Duo-processorer T8300 (2,40 GHz, 800 MHz FSB, 3 MB L2-cache)

 

Gissar mig till att det är XPS M1530 modellen du menar ovan?

Var lite meck men fanns under "hjälp mig att välja" videokort.

Maximal extern skärmupplösning 1920x1200 vilket brukar vara standard.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En kortare recension och bedömning av din Daewoo skärm? De är ju sjukt billiga och riktigt snygga (ser typ ut som apple ju) men man får lite "överskottsbolaget" känsla över märket. Hur står sig bilden mot dell,samsung,hp,apple o.s.v.?

'

 

Har inte direkt någon erfarenhet från andra platta skärmar, satt med CRT till jag köpte denna, men jag är iaf sjukt nöjd, det är ju som sagt samma S-IPS panel som finns i Apple's 30" och i nån generation äldre Dell.

 

Ljusstyrkan är lite lägre än LED-skärmen i min Macbook Pro men jag tycker den är helt klart godkänd. Har inte kalibrerat skärmen alls men färgerna är mycket starkare än på Macbooken, jag gillar det men jag vet inte om de är mer korrekta eller vad folk som jobbar med foto tycker om saken.

 

Kvalitén känns riktigt bra, borstad aluminium och jag tycker inte den känns billig på något sätt. Är väldigt nöjd med köpet men har som sagt inte testat någon annan 30" och om man ska lägga uppåt 9k på en skärm kanske man lika gärna kan lägga några tusen till. Det hade varit kul med HDMI och USB-hub (Macbook Pro har bara två USB ingångar...)

 

Tror inte det är så många bärbara som har dual link-DVI, Macbook Pro och nån PC var det jag hittade när jag kollade förut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...