Gå till innehåll

Bästa skärm för heltidspoker?


Beachkung

Recommended Posts

  • Svars 770
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Okej köpt skärmen men bilden blir cp.

 

Trro inte de e nått fel med skärmen vad e det jag behöver förbättra på min data?

 

Har denna som stationär:

http://www.ciao.co.uk/HP_Pavilion_a6138_sc_Athlon_64_X2_4800__6852877

 

Är det Daewooskärmen du köpt? Den maxar 2560x1600 men ditt grafikkort endast 2048x1536.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det Daewooskärmen du köpt? Den maxar 2560x1600 men ditt grafikkort endast 2048x1536.

gör den? dom korten borde ju klara 2560x1600

MAX RESOLUTION DIGITAL DVI 2560x1600

MAX RESOLUTION ANALOG VGA 2048x1536

http://www.dataparadiset.com/prodinfo.aspx?pid=113735

 

på vilket vis konstig bild? du kör väl digitala utgången?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad e felet isf?å vad kan jag göra? snackade med en HP kille å han sa att jag nehöver bättre grafik kort

 

Enligt vad jag ser har du 2 DVI utgångar varav den ena är DUAL-LINK och det är den du ska köra med! Kolla nedan:

http://www.nvidia.com/object/geforce_8500_tech_specs.html

"One dual-link DVI outputs for digital flat panel display resolutions up to 2560x16005"

 

Fungerar det inte så ta kontakt med HP och kanske kolla med Nvidia ang nya drivrutiner till rätt OS.

Bör fungerara iaf enl vad jag ser. Återkom med rapport! Jag är själv sugen på att köpa samma skärm :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OKej tack som fan för hjälpen!:D

De var en uppdatering av drivrutinen som behövdes=)

 

 

Inte gjort så himla mkt en, ska testa å lira på sen sen innat sen kmr väl en recension i min DB.

 

 

E riktigt nöjd sofar, men tror jag kmr behöva ett större skrivbord, för just nu känns den riktigt närma, skadligt närma typ=P

 

Mvh

Chris

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...
om man bara spelar på sidor vart man kan förminska borden på så spelar inte upplösningen sån stor roll va?

på en skärm med 20" 1600x1200 borde man kunna köra 12 bord utan problem?

 

Jag har en 22" med 1680x1050. Tycker det funkar skitbra att köra 9 bord på Fulltilt, 3x3 bord. Ska man ha så att det blir 12 bord, dvs 4x3 tycker jag borden blir lite väl små men det är väl en smaksak.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kapar tråden lite, tror jag.

 

Hursom så har jag en 42" LCD som står stående med 1920x1080 eller 1200 har faktiskt glömt vilket.

 

Den står och gör ingen nytta för att min laptop har inte HDMI. Så till min fråga som kanske är något dum; men är det mer optimalt att spela på tft eller crt skärmar än LCD, och isåfall varför?

 

tacktack :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjena.

 

Jag spelar rätt mycket poker - kanske 30h i veckan i snitt. Har sen en tid tillbaka gjort det på min laptop med upplösning 1920x1200. Det funkar såklart, men det är rätt småttigt och jag sitter mest vid köksbordet då jag bor rätt litet. Nu är flyttning dock på gång och jag vill liva upp min stationära dator igen - köpte den för ett år sen, men har knappt använt den.

 

Frågan är vad man ska skaffa för skärm/skärmar. Jag har såklart kollat på att skaffa 2 tft och koppla ihop dom. Det ser ju coolt ut och är säkert riktigt bra. Det finns ju dock även crt-skärmar på 21 tum som inte är fettjocka så som dom brukade vara förr och som klarar 2048x1536 i upplösning.

 

Om vi lyckas flytta tjejen o jag så får jag ett eget pokerrum där jag tänkte ställa ett höj och sänkbart skrivbord där bara datorn behöver få plats så det är inte jätteavgörande med platsen även om det är skönt om skärmen inte tar upp hela skrivbordet.

 

Kom gärna med förslag. Var helst seriösa om man får be om det.

 

;)

 

Just det - glömde det viktiga också. Jag spelar för tillfället oftast 6 bord, men funderar på att testa att köra upp till 8 och då ska det ju helst få plats 8 bord med 800x600 någorlunda. Lite överlappning är ok, men inte för mycket.

 

orkar inte läsa alla kommentarerna, men jag eftersom du ska sitta mkt vid datorn BÖR du ha en skärm som har en ordentlig panel, dvs inte en TN-panel, jag har köpt 2st Lenovo 220x, 180 graders betrakningsvinklar, perfekta färger , 22" och noll lagg ..tror de kostar under 4k fortfarande

värt att notera är att de har 4x usb-hubb inbyggd också.

men huvudsaken är att du väljer skärm som har bra färger om man ska sitta o stirra på skärmen länge, spec vid poker eftersom det kostar pengar om man tappar fokus

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon som kan rekomendera en bra och prisvärd "24 skärm?

För poker framförallt, men även lite datorspelande samt filmtittande.

 

Jag vill också köpa en 24" skärm och har hittat denna:

 

http://www.pricerunner.se/pl/25-1101294/Bildskaermar/Benq-G2400WD-Black-priser?search=benq%20g2400wd&q=benq%20g2400wd&ref=redirect&other_hits=;;2855;

 

Benq G2400WD, max 1920x1200 pixlar, 2ms och bara 2744kr. Har läst runt på lite forum och de flesta konstanterar att denna skärm är bäst i prisgruppen.

 

Blir väl att dra en beställning imorgon. Någon som vet om denna skärm har TN-Panel eller inte? Om det är något att rekommendera för poker?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vill också köpa en 24" skärm och har hittat denna:

 

http://www.pricerunner.se/pl/25-1101294/Bildskaermar/Benq-G2400WD-Black-priser?search=benq%20g2400wd&q=benq%20g2400wd&ref=redirect&other_hits=;;2855;

 

Benq G2400WD, max 1920x1200 pixlar, 2ms och bara 2744kr. Har läst runt på lite forum och de flesta konstanterar att denna skärm är bäst i prisgruppen.

 

Blir väl att dra en beställning imorgon. Någon som vet om denna skärm har TN-Panel eller inte? Om det är något att rekommendera för poker?

 

 

Jag köpte denna skärm från billigaste stället enligt prisjakt, och fick den idag. Mycket fin skärm.

 

Ett problem är upplösningen. 1900X1200 blir väl smått för mig. Det har väl med åldern (49) och att synen blir sämre då att göra. Tyvärr är denna upplösning den som skärmen är bäst anpassad för. Vid 1900X1200 är den lilla texten i websidor etc imponerande knivskarp. Med de närmast lägre upplösningarna ser det hela fel och oskarpt ut. Vid 1440X990 är det dock skarpt igen, och det är jag mycket nöjd med. Nu pratar jag om den upplösning som lämpar sig bäst för att läsa mycket text i forum och websidor.

 

För film, grafik m.m är bilden imponerande. Intressant att skärmen har HDMI förutom analog och digital kontakt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kapar tråden lite, tror jag.

 

Hursom så har jag en 42" LCD som står stående med 1920x1080 eller 1200 har faktiskt glömt vilket.

 

Den står och gör ingen nytta för att min laptop har inte HDMI. Så till min fråga som kanske är något dum; men är det mer optimalt att spela på tft eller crt skärmar än LCD, och isåfall varför?

 

tacktack :)

 

Kan du inte köra med vanlig rgb-kabel?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag köpte denna skärm från billigaste stället enligt prisjakt, och fick den idag. Mycket fin skärm.

 

Ett problem är upplösningen. 1900X1200 blir väl smått för mig. Det har väl med åldern (49) och att synen blir sämre då att göra. Tyvärr är denna upplösning den som skärmen är bäst anpassad för. Vid 1900X1200 är den lilla texten i websidor etc imponerande knivskarp. Med de närmast lägre upplösningarna ser det hela fel och oskarpt ut. Vid 1440X990 är det dock skarpt igen, och det är jag mycket nöjd med. Nu pratar jag om den upplösning som lämpar sig bäst för att läsa mycket text i forum och websidor.

 

För film, grafik m.m är bilden imponerande. Intressant att skärmen har HDMI förutom analog och digital kontakt.

 

Jepp, jag fick den för ca 1 timme sen. Tycker inte att 1920x1200 är alls för smått på en 24" skärm. Har inte märkt några döda pixlar än, färgen, ljuset osv är mycket bra än sålänge. Rekommenderar den starkt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan du inte köra med vanlig rgb-kabel?

 

Mjo det kan jag och har faktiskt testat det också men siffrorna på bordet blir lite väl blurriga då laptopen inte har bättre upplösning än 1200x800.

 

En ny dator är givet men frågan är ju om jag ska köpa en skärm till eller hålla mig till lcdn? Någon som har erfarenhet från båda?

:-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
har tänkt byta upp mig till acer 24a men är det några problem att köra med vga ingång istället för dvi?. Problemt är att jag har en dator som är 3år gammal och den har inte dvi.

 

Jag köpte en Acer 24" som hade pixelfel så jag bytte jag den och fick en till med pixelfel. Dessutom så höll ljusstyrkan på och fladdrade upp och ner när jag scrollade på hemsidor (det sista kan ju bero på mismatch skärm och mitt grafikkort men fick det inte att funka bra.).

 

Vart en samsung istället och den har varit kanon.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag köpte en Acer 24" som hade pixelfel så jag bytte jag den och fick en till med pixelfel. Dessutom så höll ljusstyrkan på och fladdrade upp och ner när jag scrollade på hemsidor (det sista kan ju bero på mismatch skärm och mitt grafikkort men fick det inte att funka bra.).

 

Vart en samsung istället och den har varit kanon.

 

Vilken modell var du hade problem med?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...