Gå till innehåll

Bästa skärm för heltidspoker?


Beachkung

Recommended Posts

  • Svars 770
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jag har en ViewSonic 19" CRT som är ganska ny. tänkte köpa en ny så den som vill köpa den för billig peng kan höra av sig. 300:- tänkte jag.

 

Har spelat in bra med pengar på denna då den har riktigt nice upplösning.

 

(hoppas man inte blir hängd för att jag inte la in detta på Köp/sälj, Måste säga att jag rekomenderar Viewsonic generelt om man vill ha en stabil kvalitetsmonitor.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
Nice, bara 5089,50 kr med gratis frakt från Dustin Home om man är student :)

 

Jag vill också ha en 24":are.. 8-)

 

Acer AL2416WB Silver kostar bara 3500 kr, är den ok?

http://se.pricerunner.com/pi/25-913464/Bildskaermar/Acer-AL2416WB-Silver-produktinformation

 

Jag förstår inte riktigt skillnaden... :oops:

Är det värt att lägga mer pengar på någon annan skärm?

 

hälsn. Robbull

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lär dig miniview. 20 bord utan överlapp is the shit :lol:

 

har testat miniview men jag tycker jag tappar liret av det. Ser ju mkt tråkigare ut, men det är väl bara en inlärningsgrej antar jag. Är du seriös med att du spelar 20 bord samtidigt? Sitn'gos då eller?

 

 

Förresten är jag ute efter en skön laptop som jag kan ha som bas för min 20" & spela några bord på samtidigt. Sedan är det ett stort plus om den är skön att spela på, när man åker hemifrån på semester och så. Men den skall även fungera att ha till plugget. Mkt tacksam för förslag på prisvärda laptops!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är du seriös med att du spelar 20 bord samtidigt?

Nej jag är inte seriös. Konstaterar bara att det är vad som får plats på 30".

 

Laptop är alltid svårt. Upplösningsmässigt är det väl fortfarande bara Dell som erbjuder 1920x1200(?). Om maskinerna med den skärmen är prisvärda vetifan, blir ju lite dyrare. Jag är nöjd med min iaf. Synd att den saknar dvi-out bara.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej jag är inte seriös. Konstaterar bara att det är vad som får plats på 30".

 

Laptop är alltid svårt. Upplösningsmässigt är det väl fortfarande bara Dell som erbjuder 1920x1200(?). Om maskinerna med den skärmen är prisvärda vetifan, blir ju lite dyrare. Jag är nöjd med min iaf. Synd att den saknar dvi-out bara.

 

Ok, tack för alla möjliga tipps då jag verkligen har noll koll på laptops. Vad har du för modell,", hur många "standard" bord kan du spela samtidigt samt vad gick den på?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, tack för alla möjliga tipps då jag verkligen har noll koll på laptops. Vad har du för modell,", hur många "standard" bord kan du spela samtidigt samt vad gick den på?

Min är en latitude (från företagssortimentet). Går att köra 6standard bord med visst överlapp i höjdled. Kostad runt 17k men då är den ganska overkill att bara spela poker på. Tog den för att slippa vilja byta om 1 år typ ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Dilemma här...

 

Fingrat på köpnknappen på flertalet skärmar till min laptop...

Jag behöver 1600 x 1200, skärmen ska vara så smidig så möjligt för att det ska va jobbigt att plocka fram den ...ska ha den på vardagsrumsbordet.

Men den får inte va för liten så man tycker det är jobbigt att se borden trots man sitter kanske 1 meter från den. Vet inte om det sistnämda är ett problem, ser ut som man minst får ha 20", då jag inte hittar 17" eller 19" på denna upplösning :?:

 

Har ni några förslag?

 

btw, gör inget om den e snygg me 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dilemma här...

 

Fingrat på köpnknappen på flertalet skärmar till min laptop...

Jag behöver 1600 x 1200, skärmen ska vara så smidig så möjligt för att det ska va jobbigt att plocka fram den ...ska ha den på vardagsrumsbordet.

Men den får inte va för liten så man tycker det är jobbigt att se borden trots man sitter kanske 1 meter från den. Vet inte om det sistnämda är ett problem, ser ut som man minst får ha 20", då jag inte hittar 17" eller 19" på denna upplösning :?:

 

Har ni några förslag?

 

btw, gör inget om den e snygg me 8-)

 

Samsung Syncmaster 204B t_sCZUKplXB.gif är prisvärd som tusan (3 288 SEK), likaså LG L2000CN t_soTeSxOIA.gif (2 954 SEK).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man tänkt sig en bärbar 15,4" finns det någon sådan bra som man kan lira 4 bord på länk gärna om ni har tips.:-D

 

Dell har två modeller, latitude d830 och precision m4300.

 

Edit: det går ej att länk till dells hemsida (man kommer bara till startsidan ändå), men sök på "d830" och "m4300" så hittar du dem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dell har två modeller, latitude d830 och precision m4300.

 

Edit: det går ej att länk till dells hemsida (man kommer bara till startsidan ändå), men sök på "d830" och "m4300" så hittar du dem.

 

Men måste man inte ha minimum 1200 1600 för dom hade ju bara 1600 1050?

 

Såg att dom hade 1920 1200 nu är det någon som har det på bärbar och om det är bra eller inte på 15,4". Det kan ju bli förlitet än då att spela 4 bord på 15,4".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men måste man inte ha minimum 1200 1600 för dom hade ju bara 1600 1050?

 

Såg att dom hade 1920 1200 nu är det någon som har det på bärbar och om det är bra eller inte på 15,4". Det kan ju bli förlitet än då att spela 4 bord på 15,4".

 

kolla:

http://pokerforum.nu/forum/poker-off-topic/37727-skaermupploesningar-och-olika-pokerklienter-en-guide.html

 

nej det blir inte för litet att spela 4 bord på en 15,4 tums laptop, det är optimalt! har du problem med synen uppsök optiker :shock:

sitter själv på en Latitude D810 samt Insprion 6000 och det fungerar mkt bra! läs på lite och återkom med ev fler frågor

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Planerat att köpa en skärm till min bärbara, men är helt ny på allt vad gäller upplösning hit å dit. Vill ha en skärm där jag får plats med minst 4 bord normal view utan överlapp på t.ex prima. Hade tänkt nåt i 2000krs klassen.

 

Om jag har upplösningen 1280x1024 funkar det på t.ex en sån här då? http://www.dustinhome.se/DacsaPortal/?ProdID=5010114039

 

Beror det något på vad jag har för grafikkort osv på min bärbara?

 

kan ha inställningen 1280x1024 på bärbara, men då får inte hela "bilden" plats på skärmen, så måste scrolla för att nå ut i kanterna.

 

Någon som kan svara på mina förvirrande frågor?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...