mariani Postad 9 Augusti , 2006 Rapport Share Postad 9 Augusti , 2006 riiiiiiiktig idiot fråga, men måste man ha en mac för att ha apple skärm? Nej det måste du inte. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
SnGGrindaren Postad 9 Augusti , 2006 Rapport Share Postad 9 Augusti , 2006 riiiiiiiktig idiot fråga, men måste man ha en mac för att ha apple skärm? Nej det måste du inte. Måste man ha massa extra tillbehör för att det ska funka då? Nytt grafik kort vet jag, men är det nått mer som krävs? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jeg123 Postad 9 Augusti , 2006 Rapport Share Postad 9 Augusti , 2006 riiiiiiiktig idiot fråga, men måste man ha en mac för att ha apple skärm? Nej det måste du inte. Måste man ha massa extra tillbehör för att det ska funka då? Nytt grafik kort vet jag, men är det nått mer som krävs? nej. Men är skrämarna verkligen likabra? Varför skriver inte apple vilken responstid deras skärm har? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
eddiemedusa Postad 9 Augusti , 2006 Rapport Share Postad 9 Augusti , 2006 riiiiiiiktig idiot fråga, men måste man ha en mac för att ha apple skärm? Nej det måste du inte. Måste man ha massa extra tillbehör för att det ska funka då? Nytt grafik kort vet jag, men är det nått mer som krävs? nej. Men är skrämarna verkligen likabra? Varför skriver inte dell vilken responstid deras skärm har? Vad gäller dells 30" så VET jag att man måste ha ett speciellt grafik kort i datorn. Och det grafikkortet kostar typ 5500 sek som billigast. Hur det är med apple skärmen vet jag dock inte. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
heltok Postad 9 Augusti , 2006 Rapport Share Postad 9 Augusti , 2006 riiiiiiiktig idiot fråga, men måste man ha en mac för att ha apple skärm? Nej det måste du inte. Måste man ha massa extra tillbehör för att det ska funka då? Nytt grafik kort vet jag, men är det nått mer som krävs? nej. Men är skrämarna verkligen likabra? Varför skriver inte dell vilken responstid deras skärm har? Vad gäller dells 30" så VET jag att man måste ha ett speciellt grafik kort i datorn. Och det grafikkortet kostar typ 5500 sek som billigast. Hur det är med apple skärmen vet jag dock inte. http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=318606 räcker gott och väl. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jeg123 Postad 9 Augusti , 2006 Rapport Share Postad 9 Augusti , 2006 Finns grafikkort under 1500 kr som pallar dessa skärmar. Recension mellan apple och dell. http://mikrodatorn.idg.se/ArticlePages/200605/04/20060504102858_MD584/20060504102858_MD584.dbp.asp Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
mike82 Postad 15 Augusti , 2006 Rapport Share Postad 15 Augusti , 2006 . Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Uppenberg Postad 15 Augusti , 2006 Rapport Share Postad 15 Augusti , 2006 Duger det här kortet för 2 st 20" skärmar.. http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=63058 jaa, Nån som vet varför min andra skärm inte vill funka när jag använder min VGA till DVI konverter Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
mike82 Postad 15 Augusti , 2006 Rapport Share Postad 15 Augusti , 2006 . Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Champion Postad 15 Augusti , 2006 Rapport Share Postad 15 Augusti , 2006 Kör idag 2st 19" skärmar. Är det möjligt att köra med 2st dell 30" eller apple 30". Klarar dagens grafikkort det. Någon som vet. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
eddiemedusa Postad 15 Augusti , 2006 Rapport Share Postad 15 Augusti , 2006 Kör idag 2st 19" skärmar. Är det möjligt att köra med 2st dell 30" eller apple 30". Klarar dagens grafikkort det. Någon som vet. Antar att du skojar? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Champion Postad 15 Augusti , 2006 Rapport Share Postad 15 Augusti , 2006 Kör idag 2st 19" skärmar. Är det möjligt att köra med 2st dell 30" eller apple 30". Klarar dagens grafikkort det. Någon som vet. Antar att du skojar? Tack för svaret. Någon annan? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Uppenberg Postad 15 Augusti , 2006 Rapport Share Postad 15 Augusti , 2006 Kör idag 2st 19" skärmar. Är det möjligt att köra med 2st dell 30" eller apple 30". Klarar dagens grafikkort det. Någon som vet. Antar att du skojar? Tack för svaret. Någon annan? joo är 99% säker på att de ska inte vara några problem. De enda som skiljer 30" från 19" är väl upplösning( antar att ditt grafik kort klarar den upplösning du vill ha) och storleken. men varför ska du ha 2 st 30" ? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
eddiemedusa Postad 15 Augusti , 2006 Rapport Share Postad 15 Augusti , 2006 Kör idag 2st 19" skärmar. Är det möjligt att köra med 2st dell 30" eller apple 30". Klarar dagens grafikkort det. Någon som vet. Antar att du skojar? Tack för svaret. Någon annan? Ok, du gjorde visst inte d. Sorry då. Hoppas att det går bra för dig när du har tänkt att spela 94 bord samtidigt. eller kanske bara 8 som alla e stora som 19 skärmar. Men jag tror att du kommer att få ganska ont i nacken efter ett tag. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Uppenberg Postad 15 Augusti , 2006 Rapport Share Postad 15 Augusti , 2006 Ok, du gjorde visst inte d. Sorry då. Hoppas att det går bra för dig när du har tänkt att spela 94 bord samtidigt. eller kanske bara 8 som alla e stora som 19 skärmar. Men jag tror att du kommer att få ganska ont i nacken efter ett tag.har dina 67 tidigare inlägg varit lika onödiga? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
eyedol Postad 16 Augusti , 2006 Rapport Share Postad 16 Augusti , 2006 joo är 99% säker på att de ska inte vara några problem. De enda som skiljer 30" från 19" är väl upplösning( antar att ditt grafik kort klarar den upplösning du vill ha) och storleken. men varför ska du ha 2 st 30" ? Tur du sa 99 och inte 100.. Du kommer behöva två grafikkort, 30" kräver dual-dvi. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
baller Postad 16 Augusti , 2006 Rapport Share Postad 16 Augusti , 2006 dagens - ett fåtal, dvs de som klarar 30'' och har dual support (vilket inte är så många) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Opteron Postad 16 Augusti , 2006 Rapport Share Postad 16 Augusti , 2006 DUAL Dual-link dvi är inget konstigt alls, ATI radeon X1600XT och uppåt och Nvidia 7800gt och uppåt(kan vara redan från 7600 men osäker). Tror komplett eller datorbutiken har kampanj på ett jättefint X1600XT för 1490. står man i valet mellan apple och dell så kan man ha i åtanke att dell har 3 års garnati till skillnad från apples ynkliga ett år. Den har även en väldigt smidig minneskortsläsare samt att man väldigt sällan kollar på den bakifrån. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
mike82 Postad 18 Augusti , 2006 Rapport Share Postad 18 Augusti , 2006 . Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Bimpi Postad 21 Augusti , 2006 Rapport Share Postad 21 Augusti , 2006 Edit - äh hitta själv. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
413x4nd3r Postad 21 Augusti , 2006 Rapport Share Postad 21 Augusti , 2006 Kan nån rekommendera ett bra grafikkort med 2xDVI?Hittade detta men är inte säker att det är 2xDVI.. https://www.datorbutiken.com/home/default.aspx?Product=GCRX16PA-256 EDIT: Måste va AGP "12 parallel pixel pipelines; Dual DVI + HDTV +D-sub " Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
firs Postad 21 Augusti , 2006 Rapport Share Postad 21 Augusti , 2006 Startade en ny tråd i ämnet för ett par timmar sen, men på moderatorernas inrådan postar jag i den här tråden istället. Det enda problemet med 2001FP är att jag bara har en. Jag vill ha en till, men Dell har tagit den ur sortimentet sedan några månader tillbaka. Efterföljaren är dyr och ser inte likadan ut som 2001FP. (Vore trevligt med två likadana skärmar). Begagnatmarknaden för de här skärmarna verkar helt öde. Det enda stället jag har hittat 2001FP på är Ebay, men att köpa från USA känns ju lite sådär. Var kan jag få tag på en Dell 2001FP numera? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Komodo Postad 21 Augusti , 2006 Rapport Share Postad 21 Augusti , 2006 Dell gör väl inga egna grejer, bara sätter på en klisterlapp där det står dell på, så jag antar att det finns exakt eller nästan exakt identisk skärm därute någonstans med ett annat märke, sony?, wievsonic, philips eller dylikt Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
firs Postad 21 Augusti , 2006 Rapport Share Postad 21 Augusti , 2006 Dell gör väl inga egna grejer, bara sätter på en klisterlapp där det står dell på, så jag antar att det finns exakt eller nästan exakt identisk skärm därute någonstans med ett annat märke, sony?, wievsonic, philips eller dylikt Den här lär visst ha samma panel som 2007FP. Och den är ju riktigt snygg, men tanken var att ha två exakt likadana skärmar bl.a. för att det ser porrigt ut. Att jag jag är supernöjd med min 2001FP + att de borde vara rätt billiga nu (bara man får tag på nån...) spelar förstås också in. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
sallor Postad 25 Augusti , 2006 Rapport Share Postad 25 Augusti , 2006 Behöver ett snabbt svar!!!! Jag hade tänkt att inhandla Samsung TFT 20'' 204B men den är slut i butiken. Den enda som finns kvar är Samsung TFT 20'' 203B och den har 1400x1050 i upplösning. Kommer det vara mycket överlappning på tex bossmedia? MVH David Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts