Gå till innehåll

Bästa skärm för heltidspoker?


Beachkung

Recommended Posts

  • Svars 770
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

riiiiiiiktig idiot fråga, men måste man ha en mac för att ha apple skärm? :oops:

Nej det måste du inte.

 

Måste man ha massa extra tillbehör för att det ska funka då? Nytt grafik kort vet jag, men är det nått mer som krävs?

 

nej.

 

Men är skrämarna verkligen likabra? Varför skriver inte apple vilken responstid deras skärm har?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

riiiiiiiktig idiot fråga, men måste man ha en mac för att ha apple skärm? :oops:

Nej det måste du inte.

 

Måste man ha massa extra tillbehör för att det ska funka då? Nytt grafik kort vet jag, men är det nått mer som krävs?

 

nej.

 

Men är skrämarna verkligen likabra? Varför skriver inte dell vilken responstid deras skärm har?

 

Vad gäller dells 30" så VET jag att man måste ha ett speciellt grafik kort i datorn. Och det grafikkortet kostar typ 5500 sek som billigast. Hur det är med apple skärmen vet jag dock inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

riiiiiiiktig idiot fråga, men måste man ha en mac för att ha apple skärm? :oops:

Nej det måste du inte.

 

Måste man ha massa extra tillbehör för att det ska funka då? Nytt grafik kort vet jag, men är det nått mer som krävs?

 

nej.

 

Men är skrämarna verkligen likabra? Varför skriver inte dell vilken responstid deras skärm har?

 

Vad gäller dells 30" så VET jag att man måste ha ett speciellt grafik kort i datorn. Och det grafikkortet kostar typ 5500 sek som billigast. Hur det är med apple skärmen vet jag dock inte.

 

http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=318606 räcker gott och väl.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kör idag 2st 19" skärmar.

 

Är det möjligt att köra med 2st dell 30" eller apple 30". Klarar dagens grafikkort det. Någon som vet.

 

Antar att du skojar?

 

Tack för svaret. Någon annan?

joo är 99% säker på att de ska inte vara några problem. De enda som skiljer 30" från 19" är väl upplösning( antar att ditt grafik kort klarar den upplösning du vill ha) och storleken. men varför ska du ha 2 st 30" :P?
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kör idag 2st 19" skärmar.

 

Är det möjligt att köra med 2st dell 30" eller apple 30". Klarar dagens grafikkort det. Någon som vet.

 

Antar att du skojar?

 

Tack för svaret. Någon annan?

 

Ok, du gjorde visst inte d. Sorry då. Hoppas att det går bra för dig när du har tänkt att spela 94 bord samtidigt. eller kanske bara 8 som alla e stora som 19 skärmar. Men jag tror att du kommer att få ganska ont i nacken efter ett tag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

joo är 99% säker på att de ska inte vara några problem. De enda som skiljer 30" från 19" är väl upplösning( antar att ditt grafik kort klarar den upplösning du vill ha) och storleken. men varför ska du ha 2 st 30" :P?

Tur du sa 99 och inte 100..

Du kommer behöva två grafikkort, 30" kräver dual-dvi.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

DUAL Dual-link dvi är inget konstigt alls, ATI radeon X1600XT och uppåt och Nvidia 7800gt och uppåt(kan vara redan från 7600 men osäker).

 

Tror komplett eller datorbutiken har kampanj på ett jättefint X1600XT för 1490.

 

står man i valet mellan apple och dell så kan man ha i åtanke att dell har 3 års garnati till skillnad från apples ynkliga ett år. Den har även en väldigt smidig minneskortsläsare samt att man väldigt sällan kollar på den bakifrån.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Startade en ny tråd i ämnet för ett par timmar sen, men på moderatorernas inrådan postar jag i den här tråden istället.

 

Det enda problemet med 2001FP är att jag bara har en. Jag vill ha en till, men Dell har tagit den ur sortimentet sedan några månader tillbaka.

 

Efterföljaren är dyr och ser inte likadan ut som 2001FP. (Vore trevligt med två likadana skärmar). Begagnatmarknaden för de här skärmarna verkar helt öde. Det enda stället jag har hittat 2001FP på är Ebay, men att köpa från USA känns ju lite sådär.

 

Var kan jag få tag på en Dell 2001FP numera?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dell gör väl inga egna grejer, bara sätter på en klisterlapp där det står dell på, så jag antar att det finns exakt eller nästan exakt identisk skärm därute någonstans med ett annat märke, sony?, wievsonic, philips eller dylikt

 

Den här lär visst ha samma panel som 2007FP. Och den är ju riktigt snygg, men tanken var att ha två exakt likadana skärmar bl.a. för att det ser porrigt ut. Att jag jag är supernöjd med min 2001FP + att de borde vara rätt billiga nu (bara man får tag på nån...) spelar förstås också in.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...