Gå till innehåll

Bästa skärm för heltidspoker?


Beachkung

Recommended Posts

  • Svars 770
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

  • 2 weeks later...

det är sjukt stort...de första dagarna övervägde jag att sälja smörjan och tjacka 2-3x 24" istället...jag fick även känslan av "åksjuka", något som jag ofta får då jag spelar nya FPS, men även detta gav sig.

 

nu när jag vant mig (1 vecka) så känns det helt perfekt....känslan av att vakna upp, vrida på huvudet och stirra sig själv i ögonen är så sjukt enorm.

 

bild på AB i storskärm....PF ser ung lika bra ut

blid på poker och browser

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hjälp mig :oops: ?

 

Funtar på denna: SAMSUNG SYNCMASTER 204B

 

Vad jag undrar är hur kopplar in den i min bärbara;

 

Zepto 4200 (Ati RADEON 9700)Tilslutninger:

USB 2.0 x3

Firewire IEEE1394

S-Video Out

Analog VGA Out

Parallelport

etc

 

Det står att "Monitorkabel ingår Ja, VGA", dvs smaskar jag in den i min VGA ut? Eller blir det parallelporten?

 

Eller funkar det i huvudtaget att koppla in i min dator?

 

Blir förvirrad när det i faktabladet står att in är:

Analog RGB, DVI Digital

Separate H/V, Composite, SOG

15pin D-sub, DVI-D

 

Är verkligen en newbie när det gäller datorer, tack i förhand :heart::heart:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade jag spelat heltidspoker hade det första jag tänkt på INTE varit en 30" (jag är inte emot idén i sig för dom är jävligt läckra).

 

Om man BARA ska spela poker på skärmen, så behöver man inte oroa sig för ghosting och liknande grejor man måste tänka på när man kollar på film och spelar spel. Vad som gäller då är att köpa 2 st billiga men bra 19" lcd skärmar. Jag hade valt Viewsonic, för deras senaste skärmar har hållt jävligt bra klass (även de billigare varianterna). Det finns två val i den här situationen:

 

1) Om jag BARA ska lira poker:

-Viewsonic VA902

-Kan fås för 2400:- inklusive frakt (kolla pricerunner)

 

2) Om jag vill lira spel och kolla film

-Viewsonic VP930

-Typ 3900:- inklusive frakt

 

Efter att ha kollat en del tester och glott in den i affären, föll valet på VP930 för min del. På fredag får jag den levererad och kan ge en liten recension. Tills dess kan ni kolla in recensionen på Tom's Hardware. Viewsonic skärmen fick högsta betyg som bästa allround-skärm:

 

Recension av årets nya 19" skärmar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man BARA ska spela poker på skärmen, så behöver man inte oroa sig för ghosting och liknande grejor man måste tänka på när man kollar på film och spelar spel. Vad som gäller då är att köpa 2 st billiga men bra 19" lcd skärmar.

Om man bara ska spela poker på skärmen vill man nog inte ha en 19" lcd då de har för låg upplösning. Ingen jag sett har då haft tillräcklig upplösning, 20" lär man måsta upp i så man kan ha 1600x1200 i alla fall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man BARA ska spela poker på skärmen, så behöver man inte oroa sig för ghosting och liknande grejor man måste tänka på när man kollar på film och spelar spel. Vad som gäller då är att köpa 2 st billiga men bra 19" lcd skärmar.

Om man bara ska spela poker på skärmen vill man nog inte ha en 19" lcd då de har för låg upplösning. Ingen jag sett har då haft tillräcklig upplösning, 20" lär man måsta upp i så man kan ha 1600x1200 i alla fall.

 

Precis. 19 tums är för lite om man inte vill ha överlappning. Viewsonic har 20 tums som är billiga - dock widescreen, vilket heller inte är bra för poker. Mitt val blev istället 2 st Samsung 204b. Inte lyckats knåpa ihop dem så att jag kan spela 8 bord, men det ska jag fixa när terminen är slut. Mums.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

enda anledningen att inte köpa en 30" är att man är för fattig. Ska man BARA spela poker på sin dator är man förhoppningsvis vinnande så alltså finns ingen anledning att spara ynka 5-9k vid valet av skärm.

 

Är du "säker" på att det är bättre att lira poker på en 30" skärm då? Jag börjar på att bli övertygad om att man kan vänja sig. Men samtidigt så får man komma ihåg att alla spelare lirar inte så många bord och då är det ju ingen vits att ha en 30" skärm.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

enda anledningen att inte köpa en 30" är att man är för fattig. Ska man BARA spela poker på sin dator är man förhoppningsvis vinnande så alltså finns ingen anledning att spara ynka 5-9k vid valet av skärm.

 

Är du "säker" på att det är bättre att lira poker på en 30" skärm då? Jag börjar på att bli övertygad om att man kan vänja sig. Men samtidigt så får man komma ihåg att alla spelare lirar inte så många bord och då är det ju ingen vits att ha en 30" skärm.

 

sänk upplösningen på 30"arn då! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ni missar ju hela grejen?

 

Vad är coolast? C0000OOOoooOOOLast?

 

En 30"?

 

Eller 2 20"?

 

Har själv just köpt 2 20" (DELL 2001IFP), ansåg det vara smidigare på flera sätt. Bland annat om jag vill ta med mig en extra skärm om jag ska släpa med mig laptopen någonstans.

 

Men är det coooOOOOOOlare?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man BARA ska spela poker på skärmen, så behöver man inte oroa sig för ghosting och liknande grejor man måste tänka på när man kollar på film och spelar spel. Vad som gäller då är att köpa 2 st billiga men bra 19" lcd skärmar.

Om man bara ska spela poker på skärmen vill man nog inte ha en 19" lcd då de har för låg upplösning. Ingen jag sett har då haft tillräcklig upplösning, 20" lär man måsta upp i så man kan ha 1600x1200 i alla fall.

 

Oj, jag var kanske lite otydlig, men det jag menade var naturligtvis att man ska köra 2 st 19" skärmar bredvid varann. En ynka 19" hjälper en inte så långt. Efter att ha provkört VP930 några dagar, ska jag besluta om jag ska ha en till likadan, eller om jag kör en annan modell.

 

Faktum är att med tanke på det låga priset på 19-tum:arna så kan man lätt köpa 3 stycken och ända komma långt under vad >22"-skärm kostar.

 

Sen är ju frågan vad som är coolast också. Det är en jävligt jävligt svår fråga. Å ena sidan är det jävligt elajt att ha en fet 30" skärm som tar upp hela skrivbordet ensamt, å andra sidan känns det jävligt proffsigt såsom inom finansbranschen att stapla upp 3-6 stycken sida-vid-sida.

 

 

 

Edit: lade till en länk på jävligt coola uppsättningar med skärmar

 

Coola uppsättningar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man BARA ska spela poker på skärmen, så behöver man inte oroa sig för ghosting och liknande grejor man måste tänka på när man kollar på film och spelar spel. Vad som gäller då är att köpa 2 st billiga men bra 19" lcd skärmar.

Om man bara ska spela poker på skärmen vill man nog inte ha en 19" lcd då de har för låg upplösning. Ingen jag sett har då haft tillräcklig upplösning, 20" lär man måsta upp i så man kan ha 1600x1200 i alla fall.

 

Oj, jag var kanske lite otydlig, men det jag menade var naturligtvis att man ska köra 2 st 19" skärmar bredvid varann. En ynka 19" hjälper en inte så långt. Efter att ha provkört VP930 några dagar, ska jag besluta om jag ska ha en till likadan, eller om jag kör en annan modell.

 

Faktum är att med tanke på det låga priset på 19-tum:arna så kan man lätt köpa 3 stycken och ända komma långt under vad >22"-skärm kostar.

Ja, även fast du har 2 skärmar kommer du bara kunna köra 2(?) bord utan överlappning. Såvida du inte kör med minifönster då som finns på en del klienter. Det kan ju såklart vara bra om man inte spelar fler bord att ha en egen skärm för varje bord. Sen om du tänkte köpa 3 skärmar, hur tänkte du koppla in dom? Jag har sett att matrox har en pryl som gör att man kan koppla in 3 skärmar, finns det något annat sätt? Det som var dåligt med Matrox pryl var ju att upplösningen tyvär blev låg, så även fast skärmarna klarade mer blev det inte mer än 1280x1024 / skärm eller vad det var. Så då blir det ju bara 3 bord utan överlappning ändå antar jag.

 

EDIT: Länken till matrox.

Supported resolutions* (analog)

3840 x 1024 (1280 x 1024 x 3) at 60 Hz

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...