Gå till innehåll

Bästa skärm för heltidspoker?


Beachkung

Recommended Posts

Vilket rekommenderas 2st 20 tummare eller en 30 tummare?

Någon?

 

Har du bara tänkt använda skärmarna till poker eller ser du en hel del film/serier så kör jag 30" alla dagar i veckan, förutsatt att plånboken inte klagar. Om du undrar enbart i pokersyfte är det helt klart en smakfråga. Jag föredrar att stirra på en skärm och nöjer mig med att man kan köra 9bord synliga; dvs ej överlappade. Det kan man göra redan på 1600*1200 i upplösning på stars och parysklient åtminstone. En andra skärm är inte enligt mig nödvändigt om man inte är en sån som gör massa annat samtidigt som man spelar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 770
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Vilket rekommenderas 2st 20 tummare eller en 30 tummare?

Någon?

 

Har du bara tänkt använda skärmarna till poker eller ser du en hel del film/serier så kör jag 30" alla dagar i veckan, förutsatt att plånboken inte klagar. Om du undrar enbart i pokersyfte är det helt klart en smakfråga. Jag föredrar att stirra på en skärm och nöjer mig med att man kan köra 9bord synliga; dvs ej överlappade. Det kan man göra redan på 1600*1200 i upplösning på stars och parysklient åtminstone. En andra skärm är inte enligt mig nödvändigt om man inte är en sån som gör massa annat samtidigt som man spelar.

Kommer väl använda den till en del annat också fast jag tänkte mest på vilket som är bäst i pokersyfte...

Men jag kör i nuläget med 1600*1200 i upplösning på ongame och där får det endast plats 4 bord så därför ville jag kunnna få plats med 8 bord...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har tyvärr hoppat helt över ongame nätverket av blandade orsaker, men går det inte att förmiska storleken på borden på något vis?

 

Om det nu inte går så har varje bord en upplösning på ~800*600, vilket skulle betyda att du skulle behöva en upplösning på 2400*1800 för att få plats med 9 bord. Dells 30" ligger på 2560x1600 i upplösning. Du får alltså plats med 9 bord på 30", du kommer dock bli tvungen att fälla ner startmenyn och överlappa dem nån centimeter per/bord, men det skulle du även behöva om du köpte 2 * 20" vid upplösningen 1680*1050.

 

Men som jag sade tidigare, jag skulle köra på 30" om plånboken säger ja. Då det helt enkelt är en bättre skärm, som även är framtidssäker inför de högupplösta formaten på filmer som börjar komma mer och mer, HDTV dvs.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kör med 2 DELL 242MP och den funkar kanon..

 

DELL 242MP woot??

 

Menar duSamsung SyncMaster 242MP eller?

 

Dells 24" modell har artikellnamnet Dell UltraSharp 2405FPW/2407WFP. Beställde 2407WFP dvs 06 upplagan, ny design och lite annat nytt godis.

 

:oops::oops: Va faan fick jag DELL ifrån.. Samsung ska det stå..

 

hehe ^^ någon har tydligen varit uppe lite för länge 8-)8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har tyvärr hoppat helt över ongame nätverket av blandade orsaker, men går det inte att förmiska storleken på borden på något vis?

 

Om det nu inte går så har varje bord en upplösning på ~800*600, vilket skulle betyda att du skulle behöva en upplösning på 2400*1800 för att få plats med 9 bord. Dells 30" ligger på 2560x1600 i upplösning. Du får alltså plats med 9 bord på 30", du kommer dock bli tvungen att fälla ner startmenyn och överlappa dem nån centimeter per/bord, men det skulle du även behöva om du köpte 2 * 20" vid upplösningen 1680*1050.

 

Men som jag sade tidigare, jag skulle köra på 30" om plånboken säger ja. Då det helt enkelt är en bättre skärm, som även är framtidssäker inför de högupplösta formaten på filmer som börjar komma mer och mer, HDTV dvs.

Ok, ah jag funderar starkt på att köra på 30 tummarn vilken ska man då ta apples eller dells?

Ne, tror inte man kan förminska dem på nåt sätt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Dubbellänkad DVI

Vid upplösningen 2560 x 1600 bildpunkter kräver 30-tums Cinema HD Display anslutning med dubbellänkad DVI." citerat från apples hemsida.

Betyder det att man måste ha ett grafikkort med dubbla dvi-utgångar för att kunna köra den högsta upplösningen? :?

 

Nej, du behöver EN dvi-utgång som är dubbellänkad.

såna kort finns från knappt 1000kr

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, ah jag funderar starkt på att köra på 30 tummarn vilken ska man då ta apples eller dells?

Ne, tror inte man kan förminska dem på nåt sätt...

 

Än en gång skulle jag säga att det har med hur mycket du är villig att lägga ut. Efter de tester jag kikat igenom är det väldigt likvärdiga i hur de presterar, dock en liten liten fördel Apple, dock minimal och för ett icke tränat öga obetydligt. Sen för att jämföra designen är visserligen Apples lite mer ögongodis då den är avstängd.

 

Min vote går dock till Dell, pga det lägre priset.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon som har ett förslag på ett grafikkort till 30" skärm?

Spelar inte så mycket spel så bara ett hyffsat så att det funkar bra med skärmen, ett för ca: 1500 skulle va lagom...

Tänkte beställa en del andra grejor från dustin så gör inget om de också har kortet ;) fast tips mottages också från andra sidor...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon som har ett förslag på ett grafikkort till 30" skärm?

Spelar inte så mycket spel så bara ett hyffsat så att det funkar bra med skärmen, ett för ca: 1500 skulle va lagom...

Tänkte beställa en del andra grejor från dustin så gör inget om de också har kortet ;) fast tips mottages också från andra sidor...

 

Grafikslot ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon som har ett förslag på ett grafikkort till 30" skärm?

Spelar inte så mycket spel så bara ett hyffsat så att det funkar bra med skärmen, ett för ca: 1500 skulle va lagom...

Tänkte beställa en del andra grejor från dustin så gör inget om de också har kortet ;) fast tips mottages också från andra sidor...

 

Grafikslot ?

Vad?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon som har ett förslag på ett grafikkort till 30" skärm?

Spelar inte så mycket spel så bara ett hyffsat så att det funkar bra med skärmen, ett för ca: 1500 skulle va lagom...

Tänkte beställa en del andra grejor från dustin så gör inget om de också har kortet ;) fast tips mottages också från andra sidor...

 

Grafikslot ?

Vad?

 

har du AGP ellerr PCI -X på moderkortet

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon som har ett förslag på ett grafikkort till 30" skärm?

Spelar inte så mycket spel så bara ett hyffsat så att det funkar bra med skärmen, ett för ca: 1500 skulle va lagom...

Tänkte beställa en del andra grejor från dustin så gör inget om de också har kortet ;) fast tips mottages också från andra sidor...

 

Grafikslot ?

Vad?

 

har du AGP ellerr PCI -X på moderkortet

Hmm, svår fråga... :P

Grafikkortet sitter iaf i en plats ovanför pci-platserna där bak ;)

Säger det nåt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska investera i en ny skärm för att underlätta mitt multitablande. Lirar 9bord på party och skulle vilja göra det utan överlappning.

Hur många tum behöver jag? Det viktigaste förutom att skärmen rymmer nio bord är att den är billig. Är kass på datorer så jag har lite problem att räkna ut på egen hand vad jag ska satsa på. :oops:

 

Tips önskas. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...