Gå till innehåll

SAJT: SvenskaSpel.se


Recommended Posts

Är det någon som har bevis på att en hand som egentligen är bättre preflop någonsin vunnit i slutändan på Svenska Spel? Har det någonsin skett?

 

Jo jag vann med a-a mot k-10 ikväll......haha, men det var nära...bordet blev 10-q-j-j-8

 

men tumregeln på svs är ju att aldrig syna med bra händer, däremot utan varken träff eller drag, bordet brukar utveckla sig om man säger så...:-) funderar på att utveckla ett speciellt SvS spel där jag bara lirar skräphänder........borde funka.

 

Edit:övermörk är väl bara till för att få större potter dvs rake till bolaget???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kan inte förstå alla som är så lyckliga över att SvS har infört övermörk. Finns väl bra många andra funktioner som man hellre hade velat ha. Här är några exempel...

 

1. Top-up dvs att så fort man inte har 200 bb på bordet så fylls det på automatiskt, så att man inte behöver klicka på kassa knappen hela tiden och fylla på.

 

2. Funktion så att man kan justera storleken på borden själv.

 

3. Lägga till så att man kan ha olika färgmarkering på spelare i notes fönstret.

 

4. Lägga till en kolumn i lobby fönstret så att man ser dessa färgmarkeringar.

 

o.s.v...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det någon som lyckats lägga en övermörk?

Har haft rutan lägg övermörk ikryssad varje gång jag spelat på dom borden utan att jag fått lägga någon någon gång. Inte varit med om att det lagts av någon annan heller.

 

Funkat fint när jag spelat med det.

Dock lyckades jag hamna mellan blindsen när alla spelare hade suttit ute, då knappen postade SB, jag ingenting(egentligen SB) och killen efter mig postade BB.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns väl bra många andra funktioner som man hellre hade velat ha. Här är några exempel...

 

1. Top-up

 

2. justera storleken på borden

 

3. olika färgmarkering på spelare i notes

Det fanns en annan tråd om önskad funktionalitet på SvS (och en om buggar). Om bara SvS köpt/beställt klienten från Full Tilt i stället för Boss...

 

Full Tilts klient är gjord för att spela poker, Boss' klient skulle jag tro att de har en grundmodell som de anpassar, och följden blir att det inte passar någon perfekt. En kund vill ha en Black Jack-knapp, en annan vill spela i flera valutor, några vill ha flitpoäng, man vill ha rullande reklam till höger, vänster, i toppen och i nedankanten på lobbyn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ny bugg?

 

BossMedia Game #788093973: Table Britta 63 - $1.00/$2.00 - No Limit Hold'em - 21:37:10 - 2008/08/30

Seat 1: gadvart ($407.36)

Seat 2: Sol0 ($201.63)

Seat 3: bedde1 ($212.63)

Seat 4: crappy ($111.94)

Seat 5: Fishy Fish ($166.51)

crappy posts the small blind of $1.00

bedde1 is the button

*** HOLE CARDS ***

Dealt to crappy 10 of Clubs10 of Hearts

Sol0 folds

bedde1 calls $2.00

crappy raises $6.00

bedde1 folds

*** FLOP *** Jack of Clubs5 of Diamonds4 of Spades

*** TURN *** Jack of Clubs5 of Diamonds4 of Spades6 of Hearts

*** RIVER *** Jack of Clubs5 of Diamonds4 of Spades6 of Hearts5 of Hearts

*** SUMMARY ***

Total pot $3.91 | Rake $0.09

Board: Jack of Clubs5 of Diamonds4 of Spades6 of Hearts5 of Hearts

gadvart won ($0.00), showed [ER ER]

Sol0 won ($0.00), mucks

bedde1 won ($0.00), mucks

crappy won ($3.91), mucks

Fishy Fish won ($0.00), showed [ER ER]

 

Lite kul, alla la sig men vi fick se alla kort

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ny bugg?

 

BossMedia Game #788093973: Table Britta 63 - $1.00/$2.00 - No Limit Hold'em - 21:37:10 - 2008/08/30

Seat 1: gadvart ($407.36)

Seat 2: Sol0 ($201.63)

Seat 3: bedde1 ($212.63)

Seat 4: crappy ($111.94)

Seat 5: Fishy Fish ($166.51)

crappy posts the small blind of $1.00

bedde1 is the button

*** HOLE CARDS ***

Dealt to crappy 10 of Clubs10 of Hearts

Sol0 folds

bedde1 calls $2.00

crappy raises $6.00

bedde1 folds

*** FLOP *** Jack of Clubs5 of Diamonds4 of Spades

*** TURN *** Jack of Clubs5 of Diamonds4 of Spades6 of Hearts

*** RIVER *** Jack of Clubs5 of Diamonds4 of Spades6 of Hearts5 of Hearts

*** SUMMARY ***

Total pot $3.91 | Rake $0.09

Board: Jack of Clubs5 of Diamonds4 of Spades6 of Hearts5 of Hearts

gadvart won ($0.00), showed [ER ER]

Sol0 won ($0.00), mucks

bedde1 won ($0.00), mucks

crappy won ($3.91), mucks

Fishy Fish won ($0.00), showed [ER ER]

 

Lite kul, alla la sig men vi fick se alla kort

 

Ny rabbithunting funktion. :ola:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hatar SvS jag hatar SvS Jag hatar SvS....

Deras klient är det största skämtet som kommit till i internethistorien, den är ju inte ens redo för beta testning, mjukvaran är ju fortfarande i alfa stadiet!!!

 

Att sedan SvS alltid skyller ifrån sig, "problemet ligger inte hos oss" är ju bara ännu mer irriterande, hur kommer det sig då att buggar och hangups, disconnetcts osv händer kanske 30 ggr oftare på SvS än på andra siter? Är det för att alla Svenska ISP har ett innestående agg mot SvS så att de sänker kvalién på våra uppkopplingar när vi kopplar upp oss mot deras servrar... eller är det så att deras mjukvara inte är byggd för att fungera i internetmiljö med diverse små störningar som infaller på alla uppkopplingar när man skickar över nätet utan på sin höjd är tänk att fungera på ett lokalt nätverk... FAAAAAAAAN JAG HATAR SVS HATAR SVS HATAR SVS....

 

Men jag spelar där ju ändå eftersom den samlade dummheten på mikronivåer inte ens skulle få plats i Norge....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Problem!? Siten är ju jävla sjukt dålig så det är pinsamt!

 

GGGGGGGGGGGGGGRTGATH543qt5vtqvt5vtqqqvycjhvcjjsaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaacvhmb,i+fuk7652vtvt

 

WTF klientjäveln låser hela jävla tiden .. hade nötterna i omaha en kille höjer pot 400 jah ska gå all in då låser skiten sig ... hade AK klöver på knappen i turbo turren också ... VAD I HELVETE ??? VAR SAMMA SKIT IGÅR NATT

 

Jag hatar SvS jag hatar SvS Jag hatar SvS....

Deras klient är det största skämtet som kommit till i internethistorien, den är ju inte ens redo för beta testning, mjukvaran är ju fortfarande i alfa stadiet!!!

 

Att sedan SvS alltid skyller ifrån sig, "problemet ligger inte hos oss" är ju bara ännu mer irriterande, hur kommer det sig då att buggar och hangups, disconnetcts osv händer kanske 30 ggr oftare på SvS än på andra siter? Är det för att alla Svenska ISP har ett innestående agg mot SvS så att de sänker kvalién på våra uppkopplingar när vi kopplar upp oss mot deras servrar... eller är det så att deras mjukvara inte är byggd för att fungera i internetmiljö med diverse små störningar som infaller på alla uppkopplingar när man skickar över nätet utan på sin höjd är tänk att fungera på ett lokalt nätverk... FAAAAAAAAN JAG HATAR SVS HATAR SVS HATAR SVS....

 

Men jag spelar där ju ändå eftersom den samlade dummheten på mikronivåer inte ens skulle få plats i Norge....

 

 

Varför slutar ni inte spela där då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför slutar ni inte spela där då?

Som jag sa, för att den samlande dumheten på mikronivåer är otrolig!

Men det betyder väl inte att maninte får klaga på en undermålig tjänst som enkelt skulle kunna vara så mycket bättre. Tänk på så många mer fiskar som skulle testa på poker på SvS om allting fungerade klockrent!

 

Det är ju allmänt känt att SvS poker klient är typ i alfatestningstadiet...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...