Gå till innehåll

SAJT: SvenskaSpel.se


Recommended Posts

Vilken krasch? Har inte märkt av någon. :shock:

Runt elvatiden. Fast det var kanske inte en krasch i ordets rätta bemärkelse. Vad som hände var att jag fick pop up-rutor på alla bord. Minns inte den exakta texten men det var typ "Internal server error. Det här bordet kommer att stängas när nuvarande hand har spelats klart." Och sen stängdes borden men hela sajten dog inte, utan jag kunde fortsätta vara inloggad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Runt elvatiden. Fast det var kanske inte en krasch i ordets rätta bemärkelse. Vad som hände var att jag fick pop up-rutor på alla bord. Minns inte den exakta texten men det var typ "Internal server error. Det här bordet kommer att stängas när nuvarande hand har spelats klart." Och sen stängdes borden men hela sajten dog inte, utan jag kunde fortsätta vara inloggad.

 

Testa logga in och logga ut igen. Ibland kan det hända att pengarna inte växlas tillbaka från pokersaldot om klienten kraschar. En in- och utloggning brukar lösa det problemet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testa logga in och logga ut igen. Ibland kan det hända att pengarna inte växlas tillbaka från pokersaldot om klienten kraschar. En in- och utloggning brukar lösa det problemet.

 

Så enkelt var det dessvärre inte. Snart 48 timmar och tre mail senare saknas det fortfarande pengar. Lite märkligt eftersom det inte borde vara så svårt att jämföra handhistorik och kontohistorik för några hundra händer.

 

För att bli lite OT... Såna här prylar gör att man känner sig lite osäker på SvS. Inte nog med alla brister i klienten som jag och många andra har gnällt om. Kan väl enklast sammanfattas med den ständigt återkommande reaktionen: "Svenska Spels klient verkar ha skapats av någon som har noll erfarenhet av online-poker". Eller en sån grej som fusKen-dramat. Var värvningen av honom till ett statligt pokerbolag tecken på gott omdöme? Eller deras kundservice. Kan nån komma på ett (mer eller mindre ljuskyggt) onlinepokerbolag som sköter kommunikationen med kunderna på ett sämre och mer antiserviceinriktat sätt? Jag kan då inte göra det. Stackars underbetalde Jawaharlal som supportar PP m.fl. från andra sidan jorden är fan världsklass i jämförelse. Särskilt när det rör sig om konto-/saldoproblem - då brukar det vara riktigt snabba ryck och har man tur kan man t.o.m. få nån slags kompensation för besväret.

 

Vore bara inte spelen så bra... :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
Anta att jag har spelat poker på Svenska spel men att jag har spärrat ut mig frivilligt på ett halvår eller ett år. Vad finns det för möjligheter att upphäva spärren i förtid?

 

Fundera kring varför Svenska Spel har en tjänst såsom denna så kanske du finner svaret i det... Vore ju löjligt att kunna stänga av sig själv för att sedan bara kunna lyfta luren o säga: "Tjena! Jag har inte längre problem med mitt spelande o nu har det börjat klia i fingrarna igen. Jag har skött mig exemplariskt under avstängningen så att ni kanske kan halvera tiden?"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fundera kring varför Svenska Spel har en tjänst såsom denna så kanske du finner svaret i det... Vore ju löjligt att kunna stänga av sig själv för att sedan bara kunna lyfta luren o säga: "Tjena! Jag har inte längre problem med mitt spelande o nu har det börjat klia i fingrarna igen. Jag har skött mig exemplariskt under avstängningen så att ni kanske kan halvera tiden?"

 

För att förhoppningsvis göra frågan mer relevant kan vi anta att spärrningen skedde av helt andra skäl än spelmissbruk eller liknande, då jag naturligtvis är mer intresserad av svar på min fråga än påpekanden om att det är något slags fel på frågan. Ett svar av typen "nej, det är inte ens teoretiskt möjligt för en individ att upphäva spärren i förtid" skulle duga bra, om det nu är på det sättet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att förhoppningsvis göra frågan mer relevant kan vi anta att spärrningen skedde av helt andra skäl än spelmissbruk eller liknande, då jag naturligtvis är mer intresserad av svar på min fråga än påpekanden om att det är något slags fel på frågan. Ett svar av typen "nej, det är inte ens teoretiskt möjligt för en individ att upphäva spärren i förtid" skulle duga bra, om det nu är på det sättet.

 

Tror det dock är svårt att motivera en hävning med att det inte var för spelmissbruk någon spärrade sitt konto.

 

Detta duger som svar på din fråga iaf för mig:

"Spärra konto

Du kan även välja att utestänga dig själv från allt pokerspelande hos Svenska Spel. Spärr av kontot gäller i en vecka, tre månader, sex månader eller ett år. Tänk på att det bara är du som kund som kan göra ändringar i spelgränserna. Kundservice har inga tekniska möjligheter att ändra spelgränserna när de väl är gjorda."

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...