Gå till innehåll

SAJT: SvenskaSpel.se


Recommended Posts

20 minuter sedan, säger oduschad :

någon annan som blivit uppringd av svs under dagen?

svarade inte för ja kände inte igen nummret men fick sedan ett sms att de va viktigt att svara annars kunde man bli tillfälligt avstängd?

Blev för ett par månader sen efter en downswing. De ringer i spelansvarssyfte. De frågar lite hur det är, om jag hade koll på mitt spelande, ekonomi osv.

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, säger fourreal :

Testade att göra så, men hittade den ändå inte! 😮

Hittar du den ej i någon av dessa?

C:\Program (x86)\Svenska Spel Poker\data\svsnick

C:\Användare\dittnamn\AppData\Local\Svenska Spel Poker\data\svsnick\History\Data

Försök importera från en mapp istället för specifik fil.

 

Har du bockat i denna nedan?
image.thumb.png.0cd84728c43c22109c1e18f473164852.png

Redigerad av Svenska Fel
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sen en till sak på samma ämne. När jag kör HM3 så i processer under Holdem manager så ligger något som heter cefsharp.browsersubprocess.exe. Har inte kvar bilden på det men det ligger där på samma ställe som c++ ligger fast under HM3 då. Någon nån känner igen? 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7 timmar sedan, säger xxx55 :

Är det någon som känner igen detta? Det är bild på task manager när svs mm är igång. Vill minnas att det inte sett ut så förut... 

IMG_20230826_004842.jpg

 

7 timmar sedan, säger xxx55 :

Sen en till sak på samma ämne. När jag kör HM3 så i processer under Holdem manager så ligger något som heter cefsharp.browsersubprocess.exe. Har inte kvar bilden på det men det ligger där på samma ställe som c++ ligger fast under HM3 då. Någon nån känner igen? 

 

jag undrar alltid hur folk inte vet hur google fungerar när sådana här frågor ställs. rimligtvis bör du ju lita mer på vad massa etablerade hemsidor säger om sådana här viktiga saker än vad en random svarar på ett forum.

den första processen är Windows Defender och den andra har med Chromium att göra. båda är safe och ingenting du behöver tänka på!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 timmar sedan, säger Rhetoric :

 

jag undrar alltid hur folk inte vet hur google fungerar när sådana här frågor ställs. rimligtvis bör du ju lita mer på vad massa etablerade hemsidor säger om sådana här viktiga saker än vad en random svarar på ett forum.

den första processen är Windows Defender och den andra har med Chromium att göra. båda är safe och ingenting du behöver tänka på!

jag har googlat otroligt mycket på det, men är hackad överallt, banken, pokersajter, EA appen, ja det mesta i windows. Blivit av med en ganska ansenlig summa pengar. Det jag undrade var c++ osm ligger tillsammans med svenska spel. Mina googlingar är lite huller om buller då det mesta gällande teknik döljs helt och hållet. Därför skriver jag här. Har en hacker som ser min skärm hela tiden så därför jag undrade om fler har sådär med C++ application framework tillsamans med svenska spel. 

  • Confused 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

48 minuter sedan, säger xxx55 :

jag har googlat otroligt mycket på det, men är hackad överallt, banken, pokersajter, EA appen, ja det mesta i windows. Blivit av med en ganska ansenlig summa pengar. Det jag undrade var c++ osm ligger tillsammans med svenska spel. Mina googlingar är lite huller om buller då det mesta gällande teknik döljs helt och hållet. Därför skriver jag här. Har en hacker som ser min skärm hela tiden så därför jag undrade om fler har sådär med C++ application framework tillsamans med svenska spel. 

om du googlat på det så hade du inte behövt fråga här i tråden.

googlesökning på "Antimalware Service Executable".

googlesökning på "cefsharp.browsersubprocess.exe".

svårare än så är det inte... dumt att ljuga om någonting så uppenbart :)

berätta lite mer om hackaren! du låter väldigt paranoid och instabil om jag ska vara ärlig. hoppas jag har fel read!

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den 2023-08-26 kl 16:08, säger Rhetoric :

om du googlat på det så hade du inte behövt fråga här i tråden.

googlesökning på "Antimalware Service Executable".

googlesökning på "cefsharp.browsersubprocess.exe".

svårare än så är det inte... dumt att ljuga om någonting så uppenbart :)

berätta lite mer om hackaren! du låter väldigt paranoid och instabil om jag ska vara ärlig. hoppas jag har fel read!

Ja jag är nog paranoid. Tömt bankkonto, fulla task manager i remoteview program, uppenbart fuskad emot (nedsyningar med 7 high och annat jag aldrig sett förut) 2 vänner + en familjemedlem som blivit hackad av samma person/er, UTan överdrift så minst 50 emails kapade.. Har vart med datorn till 4 it experter som alla säger den är hackad och att hackern haft fysisk tillgång till min dator därför är hackningen rättså rejäl och de har sett min skärm under en hyfsat lång tid. Men it snubben var nog bara lite paranoid, bank kortet blev också paranoid och tömde sig själv. 

Dessutom så svarade du på fel fråga.. Det jag undrade över var "C++ development application framework" som ligger tillsammans å tuggar som svenska spel.

Och du får nog googla lite mer på cefsharp.browsersubprocess.exe, du kan ju inte kolla på familjeliv.se utan hackersajter, sweclockers etc. Det är vanligt att trojaner, virus etc göms där av hackers. Jag kollade din googling och klickade på första posten och tom där så står trojaner brukar/kan gömmas där. 

Nu var det ju så att den ligger tillsammans med holdem manager 3 precis som c++ ligger med svs, det var det jag fann märkligt iom jag inte sett det förut(va jag kan minnas) under mina 18 år som heltidsspelare. 

Jag kan berätta otroligt mycket mer om hackern men finns ingen anledning här. Jag undrar om ni som spelar på svs också har C++ programmet liggande där tillsammans med SVS, samt om någon har haft cefsharp körandes tillsammans med HM lr PT. 

Rhetoric, du behöver inte svara mer här om du inte har svar på nån av mina två frågor. Orkar inte med något tjafs med ngn som är så ignorant. 

  • Confused 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6 timmar sedan, säger xxx55 :

Ja jag är nog paranoid. Tömt bankkonto, fulla task manager i remoteview program, uppenbart fuskad emot (nedsyningar med 7 high och annat jag aldrig sett förut) 2 vänner + en familjemedlem som blivit hackad av samma person/er, UTan överdrift så minst 50 emails kapade.. Har vart med datorn till 4 it experter som alla säger den är hackad och att hackern haft fysisk tillgång till min dator därför är hackningen rättså rejäl och de har sett min skärm under en hyfsat lång tid. Men it snubben var nog bara lite paranoid, bank kortet blev också paranoid och tömde sig själv. 

Dessutom så svarade du på fel fråga.. Det jag undrade över var "C++ development application framework" som ligger tillsammans å tuggar som svenska spel.

Och du får nog googla lite mer på cefsharp.browsersubprocess.exe, du kan ju inte kolla på familjeliv.se utan hackersajter, sweclockers etc. Det är vanligt att trojaner, virus etc göms där av hackers. Jag kollade din googling och klickade på första posten och tom där så står trojaner brukar/kan gömmas där. 

Nu var det ju så att den ligger tillsammans med holdem manager 3 precis som c++ ligger med svs, det var det jag fann märkligt iom jag inte sett det förut(va jag kan minnas) under mina 18 år som heltidsspelare. 

Jag kan berätta otroligt mycket mer om hackern men finns ingen anledning här. Jag undrar om ni som spelar på svs också har C++ programmet liggande där tillsammans med SVS, samt om någon har haft cefsharp körandes tillsammans med HM lr PT. 

Rhetoric, du behöver inte svara mer här om du inte har svar på nån av mina två frågor. Orkar inte med något tjafs med ngn som är så ignorant. 

här har du svaret på C++ frågan. det är alltså en helt standard process. om du har någon trojan eller dylikt inbakad i den lokalt kan ingen svara på "remotely". google fungerar alltså så att du bara skriver in din fråga i sökfältet på google.se så får du svaret. det är inte svårt...

 

vad säger banken om dina pengar som försvunnit? varför fixade inte IT-snubben din dator?

Redigerad av Rhetoric
  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 timmar sedan, säger fiddegogogo :

Det är en stat som visar hur ofta du trycker på bet/raise-knappen jämfört med synknappen. Bara postflop och check och fold räknas inte.

Tack för svar. Sett någon video där de använde siffror 1-5 istället för i procent. Typ att AF 2 är en passiv spelare. Hur ska man tolka procenten i relation till siffrorna? Är AF 2 = AF 20% 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7 timmar sedan, säger fiddegogogo :

Tror jag hade lite fel i mitt första svar. AF på SvS/iPoker står för aggression frequency och räknar med folds så det blir lite annorlunda än aggression factor.

Men den HUDen räknar väl bara händer från den aktuella sessionen så gör mer skada än nytta att använda den statistiken. 

Tack! Nej de har uppdaterat HUDen så man kan se sin egen och andras totala statistik

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Funderar lite på varför det är så många spelare som har långa nummer som namn. Typ 11siffror och liknande. Svårt att hålla koll på vem som vem ju, känns inte heller som nick som de valt själva utan något spelarna blivit tilldelade av oklara anledningar. Någon som har koll?

Redigerad av Mr Explo
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

22 timmar sedan, säger Folke Rosvall :

Det var goda nyheter! Det måste jag testa.

Jag har spelat ett par sessioner och jag konstaterar att raken fortsätter uppåt.

När Svenska Spel började med sin poker 2006 var raken 2.5%. Så småningom höjdes den till officiellt 2.7% men i verkligheten var den 1/36 = 2.78%. Nu förefaller den vara uppe i 4%.

Ju högre rake desto svårare att gå plus. Vi får se hur det går.

Det förefaller vara fyrfärgskort automatiskt. Det verkar som att det inte går att välja utseende på korten. Små siffror och stora spader/ruter/hjärter/klöver. Dom borde ha varit lika stora.

Nåja, kul att vi äntligen har fått tillbaka dom anonyma borden.

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...