MacDaddy Postad 21 Juni , 2006 Rapport Postad 21 Juni , 2006 Någon måste ju säga ifrån på Sv Spel angående riggen. Alla vet ju att den finns där. Rigg ä ju ett stående skämt inom pokern där många siter blir anklagade av utdragna spelare och därför kan det va svårt att anklaga en site för att va riggad utan att man får mothugg av standardfraserna. Men det som nu händer på Sv Spel är ju inte normalt och det vet alla som spelat där och kan jämföra det med andra siter. Jag har bara spelat där för att en kompis precis börjat lira och det är kul o spela ihop i sngs men jag var bara tvungen o lämna siten till slut pga riggen. Poker ska va kul o att va utlämnad till en rigg ä inte kul. Det är inte så att det är riggat emot en utan man träffar ju samma mirakelkort hela tiden som alla andra gör men poker ska va skills, inte röta. Citera
chlu Postad 21 Juni , 2006 Rapport Postad 21 Juni , 2006 Någon måste ju säga ifrån på Sv Spel angående riggen. Alla vet ju att den finns där. Rigg ä ju ett stående skämt inom pokern där många siter blir anklagade av utdragna spelare och därför kan det va svårt att anklaga en site för att va riggad utan att man får mothugg av standardfraserna. Men det som nu händer på Sv Spel är ju inte normalt och det vet alla som spelat där och kan jämföra det med andra siter. Jag har bara spelat där för att en kompis precis börjat lira och det är kul o spela ihop i sngs men jag var bara tvungen o lämna siten till slut pga riggen. Poker ska va kul o att va utlämnad till en rigg ä inte kul. Det är inte så att det är riggat emot en utan man träffar ju samma mirakelkort hela tiden som alla andra gör men poker ska va skills, inte röta. Det är allmänt känt att när man vid showdown ser att man förlorat mot någon som hade två outs på turn, att sannolikheten för att det skulle ske givet situationen på turn är 2/44. Hur liten tycker du sannolikhet ska vara för att poker ska vara skills? Och blir det verkligen bli mer skicklighetsutslagsgivande om man skulle ge favorithänderna handikap? Säger en småtiltad och grinig chlu som har haft en miserabel svit av ca 150 SnG på just Svenska Spel, och därför bör anses förlåten för denna grälsjuka postning. Citera
ZizziRoger Postad 22 Juni , 2006 Rapport Postad 22 Juni , 2006 Detta var det sjukaste jag nånsin varit med om. Sitter med AA. på bordet ligger K954. potten innehåller 250kr. jag höjjer mina sista 450kr all in och får en syn av en kille med 98. River en 8a. Adrig sett nån göra ett sämre call, är bara så himla sorgligt att han ska dra ut. Man vill verkligen inte fortsätta spela efter en sån grej. Fan jag som vart sur på ett spel som var SÅ dåligt av en motståndare på SS som givetvis drog ut... Men det var fan inte i närheten av det som hände dig... Så ni slipper höra min historia. Hehe, jag har värre ska jag tala om! Satt med KK, NL 1/2 LH, höjer efter BB med 10 kr och får syn av en senare, resten slänger. Flopp visar 36T, inget färgdrag. Jag höjer 10 kr och får syn. Turn visar 7, jag känner mig självklart stark (det är ju SS) och höjer 30 kr, får syn. River visar 8, ingen prickad färg och jag höjer 50, får syn och han visar 83off... Killen satt och synade såna höjningar med par i 3 och låg kicker?! Och sedan följer han inte ens igenom när han sätter tvåparet (lyckligtvis, men ändå). Men men, bara att jaga killen med dom dåliga synarna. Tog hans pengar senare En annan hand, jag har QQ (ej ruter ), likadana bord, höjer 10 kr och får syn av BB, resten lägger sig (jag sitter altså sist). Floppen visar 56T, alla ruter. BB börjar med att höja 20 kr och jag vet att han inte har färgen, så jag rerais till 40 och får syn. Turn visar Jc och jag höjer 40, han gör reraise till 80 och jag (inte helt sunt move kanske men tiltade lite halvt sen innan) går all-in med nästan 200 kr till, och får syn... aj aj aj, vad har han? KK? JT? Nä killen sitter med 44 varav en är ruter, och sätter självklart färgen på rivern Vilken tjomme! Jag hade så många händer som hade varit bättre än hans, vad tänkte han på? Men men, ännu en att jaga på pengarna! Jag håller mig kvar på SS, har tyvärr blivit utdragen på 4 bord 6 timmar i streck nu över 2 kvällar, men innan har gått plus nästan 40 stora inköp på en halv månad! Så här ska de fortsätta håvas in pengar! Det stämmer som många av er säger att de blir mer berg & dalbana, men för en pokerspelare som bara håller sig på rätt sida oddsen och gör rätt beslut så lönar sig sidan i långa loppet, ingen tvekan! Citera
ZizziRoger Postad 22 Juni , 2006 Rapport Postad 22 Juni , 2006 Skön riggsajt Fasen, måste bara fråga! Är det bobbysox jag har äran att snacka till? Citera
Juster Postad 22 Juni , 2006 Rapport Postad 22 Juni , 2006 Finns det verkligen inget program (poker office, pokertracker) som håller ordning på ens resultat när man lirar på SvS? Jag har abstinens efter att kolla BB/100 o allt sånt gött. Är det inga som håller på att arbeta fram ett sånt program som kommer inom kort? Visst, de har det absolut bästa motståndet (läs sämsta), men jag tror inte att jag klarar mig länge till utan att få gotta ner mig i statistik. Citera
MacDaddy Postad 22 Juni , 2006 Rapport Postad 22 Juni , 2006 ngn som sett ett flushdrag som inte gått hem på sv spel? Citera
MacDaddy Postad 22 Juni , 2006 Rapport Postad 22 Juni , 2006 jag sätter alla o blir utdragen av mina motståndare så går väl jämt upp då. Citera
Zire Postad 22 Juni , 2006 Rapport Postad 22 Juni , 2006 Finns det verkligen inget program (poker office, pokertracker) som håller ordning på ens resultat när man lirar på SvS? Jag har abstinens efter att kolla BB/100 o allt sånt gött. Är det inga som håller på att arbeta fram ett sånt program som kommer inom kort? Visst, de har det absolut bästa motståndet (läs sämsta), men jag tror inte att jag klarar mig länge till utan att få gotta ner mig i statistik. söker samma sak! Citera
Skadast Postad 23 Juni , 2006 Rapport Postad 23 Juni , 2006 Någon som kan logga in och föra över pengar till pokern just nu? För mig går det inte och kundtjänsten är självklart stängd också. Service på hög nivå! Citera
DunderKlump Postad 23 Juni , 2006 Rapport Postad 23 Juni , 2006 självklart stängd Nejdå. Lyssna på snubben som pratar och säg sen "poker". Viola. "Din plats i kön är nu nummer.......16", "Det är fortfarande kö till din handläggare, vi besvarar ditt samtal så fort vi kan. " Återkommer. Citera
DunderKlump Postad 24 Juni , 2006 Rapport Postad 24 Juni , 2006 "Beklagar, tekniskt fel hos oss, kan inte svara på när det är åtgärdat, vi felanmälde för 1.5 timme sedan". Läses på gotländska. Citera
Fnii! Grrp! Postad 24 Juni , 2006 Rapport Postad 24 Juni , 2006 Kan man avregistrera sig från turneringar som man registrerades på genom att vinna en satellit? Edit: Jag harmärkt att det finns en avregistrera-knapp just bär man vunnit biljetten. Nästa dag är den borta. Så jag är väl mest nyfiken på om man verkligen kan få inköpet i pengar. Citera
serenity Postad 24 Juni , 2006 Rapport Postad 24 Juni , 2006 Handhistorik sökes till handkonverterare! Jag har tänkt skriva en handkonverterare till svenska spel, det verkar inte finnas någon ute än. Därför behöver jag handhistorik från SvS. Det som eftersökes: Händer från Hold'em cashgames, alla sorter (NL/PL/FL) Händer från Hold'em SnG (inkl. händer där folk åker ut, samt vinner) Händer från Hold'em MTTs (som ovan) För att det ska gå smidigt så måste jag ha några händer som blir allin preflop utan syn samt några med syn, några allin på flop utan syn samt med syn, samma med turn och river. Givetvis så behöver jag "vanliga" händer som antingen foldas flop/turn/river eller går till showdown också! Varierande spelarantal är också ett plus - allt från 2 till 10. Om detta går bra så slänger jag med största sannolikhet dit stöd för Omaha senare också, men precis som med Hold'em så måste jag ha händer för att klara av det! PMa mig med händerna om ni vill hjälpa till. Observera dock att ALL info MÅSTE vara kvar, från första raden (med handnummer, tror jag?) till sista raden! Citera
Juster Postad 24 Juni , 2006 Rapport Postad 24 Juni , 2006 Handhistorik sökes till handkonverterare! Ska försöka komma ihåg o pma när jag får sånna HHs. Men vad är det tänkt att programmet skall göra? Ska det fixa så att man kan spara mer än de 5 HHs som klienten gör för att sen kunna trycka in det i PO/PT? Citera
serenity Postad 24 Juni , 2006 Rapport Postad 24 Juni , 2006 Nej; men det inte inte helt omöjligt att jag kollar på något liknande senare. Det blir dock svårare. En handkonverterare gör om all text till ett trevligare format att läsa, t ex som detta: http://pokerforum.nu/forum/viewtopic.php?p=463717#463717 Jämför det med en HH, de flesta föredrar en konverterad hand. Edit: Jag är inte säker på att det går att konvertera så tyvärr, ska kolla på det. SvS slutar ju logga när du foldar, det gör "ingen" annan klient (som stöds av PT iaf). Citera
Fnii! Grrp! Postad 25 Juni , 2006 Rapport Postad 25 Juni , 2006 Kan nån förklara vad som händer här? Spelare 6 synar all-in preflop med mindre än hela beloppet och kan sitta med ~1000 marker kvar som han inte behöver riskera. p1 sitter på plats 1 med 1705.00p2 sitter på plats 2 med 1145.00 p3 sitter på plats 3 med 2925.00 p4 sitter på plats 4 med 905.00 p5 sitter på plats 5 med 1585.00 p6 sitter på plats 6 med 1400.00 p7 sitter på plats 7 med 1250.00 p8 sitter på plats 8 med 1110.00 p9 sitter på plats 9 med 3245.00 p10 sitter på plats 10 med 1945.00 p6 satsar s mörken 50.00 p5 satsar l mörken 25.00 Pre-flop: p7: Lägger mig p8: Lägger mig p9: Lägger mig p10: Syna 50.00 p1: Lägger mig p2: Syna 50.00 p3: Syna 50.00 p4: Lägger mig p5: Höj 300.00 p6: All in p10: Lägger mig p2: Syna 300.00 p3: Lägger mig p5: Passa Flop (Board: 9d, 10h, 7d): p5: Passa p2: All in p5: Syna 845.00 Showdown: p2 visar: 10s, 9c (två par, tior och nior) p5 visar: As, Kh (högsta kort ess) p6 visar: Jd, 6c (högsta kort knekt) Turn (Board: 9d, 10h, 7d, 7s): River (Board: 9d, 10h, 7d, 7s, 8d): Sidopott 2: p2 vinner potten på 1690 med två par, tior och nior p6 visar: Jd, 6c (stege med högsta kort knekt) Huvudpott: p6 vinner potten på 1000 med stege med högsta kort knekt Citera
Loveless Postad 25 Juni , 2006 Rapport Postad 25 Juni , 2006 Är väl att någon i handen nått sin uppsatta gräns för insatser eller tid. Citera
Fnii! Grrp! Postad 25 Juni , 2006 Rapport Postad 25 Juni , 2006 Är väl att någon i handen nått sin uppsatta gräns för insatser eller tid. Nej. P6 fortsätter spela. Det är en turnering. Han verkade inte vara bortkopplad heller. Blixsyn all-in med 1000 chips kvar och slipper svara på flopphöjningen. Andra idéer om vad det var som hände? Citera
baller Postad 25 Juni , 2006 Rapport Postad 25 Juni , 2006 vad som hände = error, bugg, fel i mjukvaran! Citera
Fnii! Grrp! Postad 25 Juni , 2006 Rapport Postad 25 Juni , 2006 vad som hände = error, bugg, fel i mjukvaran! Ja, visst känns det som det. Är det något som är känt sen tidigare? Det jag blev rädd för var att det var nån som utnyttjade en bugg för att fuska. Snubben svarade inte i chatten, men gjorde inget liknande igen. Nåja, jag antar att jag borde skicka in en anmälan om vad som hände, då. Citera
glenn99 Postad 26 Juni , 2006 Rapport Postad 26 Juni , 2006 En fråga till dig er som spelar, sit&go turbo. Är det någon skillnad på spelarna mellan 50kr och 100kr buy in på 5sits?? Citera
Tompa66 Postad 27 Juni , 2006 Rapport Postad 27 Juni , 2006 Har läst lite om en del buggar på SvS men inte upplevt dom själv förrän nu, sitter och väntar på att agera/satsa då det plötsligt vid min tur plötsligt foldar automatiskt och säger att jag inte agerade i tid,och att jag satts i paus,klickar ur paus knappen och väntar på nästa giv då floppen kommer så flyttas jag från bordet med meddelandet att jag suttit ut i mer än 10 rundor och därför flyttas från bordet WTF Har läst nånting liknande men borde inte Svenska spel hunnit fixa till den här buggen? Nån mer som råkat ut för detta den senaste tiden? Tompa Citera
Recommended Posts