Gå till innehåll

SAJT: SvenskaSpel.se


Recommended Posts

När jag försöker öppna ett bord på SS så öppnas ett nytt fönster med skylten "Öppnar...", men sedan stängs fönstret bara rakt av.

 

Jag har inte gjort nån överföring till SS än, men det borde väl inte ha med saken att göra?

 

Nån som haft samma problem?

 

Btw, det sägs ju att SS ska ha lägre rake än andra siter. Men turneringsavgifterna ligger ju på 10% som hos alla andra.. Tycks bara vara cash game som ger låg rake.. Framför allt på riktigt låga o riktigt höga nivåer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det här har säkert besvarats tidigare men det är en lång tråd att läsa igenom...

Vad finns det för nivåer på s'n'g på Svenska Spel? Hur hög är rejken? Och hur bra är motståndet på olika nivåer? Tack!

 

Nivåerna jag har spelat på är 20, 30, 50, 100 och 200 (finns säkert högre). Spelarna på dessa nivåer är som på allt annat på sv. spel, högst medelmåttiga med ett fåtal undantag!! Raken är 10%

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det här har säkert besvarats tidigare men det är en lång tråd att läsa igenom...

Vad finns det för nivåer på s'n'g på Svenska Spel? Hur hög är rejken? Och hur bra är motståndet på olika nivåer? Tack!

 

Nivåerna jag har spelat på är 20, 30, 50, 100 och 200 (finns säkert högre). Spelarna på dessa nivåer är som på allt annat på sv. spel, högst medelmåttiga med ett fåtal undantag!! Raken är 10%

 

Tack för svaret! Ska nog ta o regga mig på svenska spel då o prova några s'n'g. Kanske är ev+ jämfört med att spela på b2b som jag gjort hittills (med ganska bra resultat).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det här har säkert besvarats tidigare men det är en lång tråd att läsa igenom...

Vad finns det för nivåer på s'n'g på Svenska Spel? Hur hög är rejken? Och hur bra är motståndet på olika nivåer? Tack!

 

Nivåerna jag har spelat på är 20, 30, 50, 100 och 200 (finns säkert högre). Spelarna på dessa nivåer är som på allt annat på sv. spel, högst medelmåttiga med ett fåtal undantag!! Raken är 10%

 

Tack för svaret! Ska nog ta o regga mig på svenska spel då o prova några s'n'g. Kanske är ev+ jämfört med att spela på b2b som jag gjort hittills (med ganska bra resultat).

 

 

 

Tycker jag du ska göra bara du inte är för bra ;) ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hur tycker ni motståndet är på NL (SH) 5-10, 7,5-15 och 10-20?

 

lättare att slå än NL100-400? på låt säga party poker

 

(nu när man kan köpa in sig dubbelt kanske det är bättre att säga NL200-600? )

 

Jag har spelat 5/10, 10/20 och 25/50 på Svs. Framförallt 5/10 nivån är mkt trevlig att spela på. Det mest uppenbara är att spelarna gärna synar ner allt och även gärna bluffar vid missat drag. Prova o se, det är inte helt fel att spela där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fredag kväll kl 2120 ,,,,,

Nån mer än jag som har lite svårt att hitta ok FL bord ikväll :x

endast ett 15 tal bord varav hälften e inte ens fulla,,,

hmmmmm är det nått på TV eller nån annan aktivitet i kväll som man missat tro :shock: efter som det e så folktomt,, brukar vara rätt många en fredag kväll??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har blivit av med mitt spelkort... var inne på svenskaspel.se för 1 vecka sedan och begärde ny kod som skulle komma med posten! Men har fortfarnande inte fått den :?

 

... vad göra?

Gör som jag. Begär en ny igen. o igen. o igen. tredje gången funkade det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har blivit av med mitt spelkort... var inne på svenskaspel.se för 1 vecka sedan och begärde ny kod som skulle komma med posten! Men har fortfarnande inte fått den :?

 

... vad göra?

jag skickade ett majl till dem, o fick brevet med kod+kort några dagar efter

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelade några timmar 25/50 idag fullbord.

 

Någon som har koll på om det har funnits fulla bord tidigare på denna nivå. Typ 7,5/15 brukar vara max annars.

 

Någon enstaka gång är det lir på 25/50, annars är det 10/20 och 7,5/15 som brukar rulla på kvällstid. (10 manna) Har dock märkt att det "fattas" en hel del människor på svs nu. Kanske sommarens fel eller att många besöker det stora landet i väster.. :) Förhoppningsvis kommer det väl igång igen till hösten

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det någon mer än jag som när man av någon anledning blir utloggad från sv. spel så kommer man inte in igen. Det står typ "du är redan inloggad". Jag fick slut på batteri på min laptop när jag spelade sng, med 4 spelare kvar. Löpte från sängen till kontoret för att hämta sladden (och dom säger att man blir förslappad av att spela poker) när jag hade fipplat in sladden och kommit in på datorn igen så kunde jag inte komma in på svenska spel... Satt i ungefär 5 minuter och försökte logga in innan jag kom in. Skapligt tiltad innan jag kom in...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det någon mer än jag som när man av någon anledning blir utloggad från sv. spel så kommer man inte in igen. Det står typ "du är redan inloggad".

 

Jupp, brukar ta runt minuten innan man blivit utloggad. Jag mailade dem och förklarade lite lätt irriterat att det inte är så lustigt när man sitter och spelar HU SNG, och anmärkte att andra siter loggar in en automatiskt när man får tillbaka uppkopplingen (jag lirar över trådlöst, så det händer då och då).

Jag fick tillbaka nått jävla förvirrat svar om hur uppkopplingen funkar fysiskt, från min dator till deras server, men inte tusan svarade de på min fråga:(

 

En till grej, jag orkar inte harva 45 sidor i den här tråden så det kanske står nånstans, men eftersom SvS gör sån stor grej av att ha lägst rake av alla siter, borde de inte ha halverat avgifterna på sina SNG's också?

 

Det här forumet borde ju kunna pressa dem lite på den punkten, eftersom de inte lever upp till sina uttalanden borde lite dålig publicitet kanske få dem att böja sig ( :roll: visst...).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En till grej, jag orkar inte harva 45 sidor i den här tråden så det kanske står nånstans, men eftersom SvS gör sån stor grej av att ha lägst rake av alla siter, borde de inte ha halverat avgifterna på sina SNG's också?

 

DEt här står på sv. spels hemsida "När det gäller turneringar varierar kostnaden, vi tar dock aldrig ut mer än 10%."

Jag har då inte sett en enfa turnering där de tar ut mindre än 10%.

Sedan har de 20kr som max rake på cash game vilket är ungefär lika mycket som alla andra siter (3$ är det väl). Så om man spelar på lite högre nivåer så spelar det inte så stor roll att de har 2.5% rake. Lite tattigt enligt mig, men så är det väl när staten ska in och styra, låter bra men är en massa kryphål överallt. Tur att de har den goda fisken som lockar :P:P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En till grej, jag orkar inte harva 45 sidor i den här tråden så det kanske står nånstans, men eftersom SvS gör sån stor grej av att ha lägst rake av alla siter, borde de inte ha halverat avgifterna på sina SNG's också?

 

DEt här står på sv. spels hemsida "När det gäller turneringar varierar kostnaden, vi tar dock aldrig ut mer än 10%."

Jag har då inte sett en enfa turnering där de tar ut mindre än 10%.

Sedan har de 20kr som max rake på cash game vilket är ungefär lika mycket som alla andra siter (3$ är det väl). Så om man spelar på lite högre nivåer så spelar det inte så stor roll att de har 2.5% rake. Lite tattigt enligt mig, men så är det väl när staten ska in och styra, låter bra men är en massa kryphål överallt. Tur att de har den goda fisken som lockar :P:P

 

HU turneringar är väl bara 5%?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En till grej, jag orkar inte harva 45 sidor i den här tråden så det kanske står nånstans, men eftersom SvS gör sån stor grej av att ha lägst rake av alla siter, borde de inte ha halverat avgifterna på sina SNG's också?

 

DEt här står på sv. spels hemsida "När det gäller turneringar varierar kostnaden, vi tar dock aldrig ut mer än 10%."

Jag har då inte sett en enfa turnering där de tar ut mindre än 10%.

Sedan har de 20kr som max rake på cash game vilket är ungefär lika mycket som alla andra siter (3$ är det väl). Så om man spelar på lite högre nivåer så spelar det inte så stor roll att de har 2.5% rake. Lite tattigt enligt mig, men så är det väl när staten ska in och styra, låter bra men är en massa kryphål överallt. Tur att de har den goda fisken som lockar :P:P

 

 

Bra poäng

"Svenska spel är inte lika gnidna och ute efter att tjäna pengar som andra aktörer i branchen" hör man ofta från politiker.

 

Men ligger det någon sanning i det?

Visst raken är 2,5%, men tex wsex är gratis. I stort sett alla sajter har rb på minst 30% och många ggr bra bonusar så blir det någon skillnad överhuvudtaget? Cappen på 20?kr är ju högre än de flesta sajter.

SS har ju dessutom den fula egenskapen att raka delade potter.

 

Rent tekniskt är ss klient inte direkt något vidunder heller.

Man måste ju ha en värstingskärm för att kunna spela 4bord.

Att bli bortplockad från väntelistorna suger riktigt hårt.

Bordsfiltret fungerar som skit. Det går tex inte att enbart visa vissa nivåer och sedan filtrera ytterligare från det som på tex prima och tain.

 

Det har gått 4mån sedan starten. Det är fanimej konstigt att man inte fixar såna grejer. Har inte svenska pokerspelare några krav alls på hur en klient ska fungera?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En till grej, jag orkar inte harva 45 sidor i den här tråden så det kanske står nånstans, men eftersom SvS gör sån stor grej av att ha lägst rake av alla siter, borde de inte ha halverat avgifterna på sina SNG's också?

 

DEt här står på sv. spels hemsida "När det gäller turneringar varierar kostnaden, vi tar dock aldrig ut mer än 10%."

Jag har då inte sett en enfa turnering där de tar ut mindre än 10%.

Sedan har de 20kr som max rake på cash game vilket är ungefär lika mycket som alla andra siter (3$ är det väl). Så om man spelar på lite högre nivåer så spelar det inte så stor roll att de har 2.5% rake. Lite tattigt enligt mig, men så är det väl när staten ska in och styra, låter bra men är en massa kryphål överallt. Tur att de har den goda fisken som lockar :P:P

 

HU turneringar är väl bara 5%?

 

 

 

Det stämmer säkert. Jag kollar aldrig HU sngs för jag är så jävla dålig på det :oops:

 

 

 

 

 

Komodo: Jag håller med dig till fullo. Riktigt konstigt att de inte har fixat till de här sakerna som gör att klienten sjunker i användbarhet. Jag har skickat in mail minst 2 ggr så jag tror inte att det är svenska pokerspelarna som är problemet, snarare så tror jag att det är folket som programerat "skinnet" inte är pokerspelare... Men det är bara vad jag tror.

Snart blir det nog att hoppa över till någon annan klient i alla fall. Är nog en av få som har spelat en längre tid utan att ha ett konto på party poker... Jag såg att man fick ett markerset om man signade upp. Låter mycket bättre än någon skabbig reklamT-shirt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...