Gå till innehåll

SAJT: SvenskaSpel.se


Recommended Posts

  • 2 weeks later...

Har en ganska simpel fråga.

 

Då jag typ alltid har lirat på Svs med vissa undantag på andra siter, men fastnade för Svs då de har 200bb på borden vilket gjorde att jag fastnade totalt för deras upplägg, men nu undrar jag vilka ANDRA siter kör med 200b och som är skattefria siter, spelar ingen roll om dt är $ eller Euro. Har fått sugen att köra in BR:en på en annan site för att testa motståndet. - tacksam..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

Hallå gott folk, har vart borta från något år eller 2 men tänkte börja tjäna lite cash igen...

 

Hur är motståndet på svs jämfört med 1.5 - 2 år sen? Bättre? Ungefär samma?

 

Är det mycket grinders på svs idag?

 

 

Till sist finns det något annat fint alternativ för grind, ca 40-50% rakeback, euro-konto och ungefär lika lättslaget som svs...

 

Tack på förhand!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan inte påstå att motståndet är hårdare, däremot har idioterna på micronivån lärt sig att hålla hårdare i pengarna. Följaktligen har värdet sjunkit avsevärt, jämfört med för ett år sedan, och ännu mer jämfört med för två år sedan.

 

Spelar du under 2,50/5, är risken stor att du inte kommer att finna någon mening med det; för dålig förtjänst, även om du spelar stabil poker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan inte påstå att motståndet är hårdare, däremot har idioterna på micronivån lärt sig att hålla hårdare i pengarna. Följaktligen har värdet sjunkit avsevärt, jämfört med för ett år sedan, och ännu mer jämfört med för två år sedan.

 

Spelar du under 2,50/5, är risken stor att du inte kommer att finna någon mening med det; för dålig förtjänst, även om du spelar stabil poker.

 

Ahh ok tråkigt inget mer LAG spel alltså? :(

 

var det jag var rädd för :( hade tänkt lira 2.5/5 ibörjan och sen gå till gamla nivåer (5/10 och 10/20)...

 

Antar att det gäller allmänt överallt på alla sajter då, fan kanske får fixa ett riktigt sommarjobb =(=(=( sunkigt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan inte påstå att motståndet är hårdare, däremot har idioterna på micronivån lärt sig att hålla hårdare i pengarna. Följaktligen har värdet sjunkit avsevärt, jämfört med för ett år sedan, och ännu mer jämfört med för två år sedan.

 

Spelar du under 2,50/5, är risken stor att du inte kommer att finna någon mening med det; för dålig förtjänst, även om du spelar stabil poker.

 

Hur bra förtjänst ska man göra då?

 

Jag gjorde över 90:-/h (skattat och klart) i snitt under flera hundra timmars spel på 0.5-1 i höstas på SvS. Vilket är bättre betalt än ungefär vilket tjänstejobb(utan utbildning) som helst som jag kan få i min hemstad.

 

Jag tror jag ligger på omkring 150:-/h på 1-2 i år.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur bra förtjänst ska man göra då?

 

Jag gjorde över 90:-/h (skattat och klart) i snitt under flera hundra timmars spel på 0.5-1 i höstas på SvS. Vilket är bättre betalt än ungefär vilket tjänstejobb(utan utbildning) som helst som jag kan få i min hemstad.

 

Jag tror jag ligger på omkring 150:-/h på 1-2 i år.

 

Skattade du på vinsterna!? :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skattade du på vinsterna!? :roll:

 

:)

 

Nej, på en vanlig lön så har man ofta skatt här i Sverige(dock är grundavdraget på 32k nu så stundenter och andra skatter ofta "inget"). Jag ville alltså bara förtydliga att 90:-/h i vinst på SvS är en betydligt högre lön än att göra 90:-/h som tex taxiförare. För i det senare fallet måste man också skatta. Men det är klart man får ingen pension etc som pokergrinder...

 

Men visst. Jag kunde ha uttryckt mig tydligare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur bra förtjänst ska man göra då?

 

Jag gjorde över 90:-/h (skattat och klart) i snitt under flera hundra timmars spel på 0.5-1 i höstas på SvS. Vilket är bättre betalt än ungefär vilket tjänstejobb(utan utbildning) som helst som jag kan få i min hemstad.

 

Jag tror jag ligger på omkring 150:-/h på 1-2 i år.

 

Det är väl roligt för dig, om det gått bra, och givit cash på dessa nivåer. Nu säger dina siffror dock inte så mycket; inget om hur mycket du spelat på 1-2, t.ex.

 

Och 150:-/timmen på 1-2 är ju extremt; jag är övertygad om att ytterst få lyckas hålla den winraten någon längre tid. Det finns däremot exempel på flera ganska duktiga spelare och dagboksskribenter, som haft downswingar på 20-30 k händer, på samma micronivåer...

 

...det har blivit tightare, och sämre värde, bara jämfört med förra året. Sedan finns det ju alltid enstaka skrytmånsar, som poppar upp, och kommer med det ena fantastiska påståendet efter det andra..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är väl roligt för dig, om det gått bra, och givit cash på dessa nivåer. Nu säger dina siffror dock inte så mycket; inget om hur mycket du spelat på 1-2, t.ex.

 

Och 150:-/timmen på 1-2 är ju extremt; jag är övertygad om att ytterst få lyckas hålla den winraten någon längre tid. Det finns däremot exempel på flera ganska duktiga spelare och dagboksskribenter, som haft downswingar på 20-30 k händer, på samma micronivåer...

 

...det har blivit tightare, och sämre värde, bara jämfört med förra året. Sedan finns det ju alltid enstaka skrytmånsar, som poppar upp, och kommer med det ena fantastiska påståendet efter det andra..

 

Hela min SvS-karriär finns dokumenterad i min DB, dag för dag, vecka för vecka, månad för månad. När jag tänker efter så tog jag nog i rörande mina siffror för i år. Men det var absolut inte för att skryta utan för att försöka "bevisa" att det faktiskt finns bra pengar(i förhållande till många jobb) att göra på 1-2.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hela min SvS-karriär finns dokumenterad i min DB, dag för dag, vecka för vecka, månad för månad. När jag tänker efter så tog jag nog i rörande mina siffror för i år. Men det var absolut inte för att skryta utan för att försöka "bevisa" att det faktiskt finns bra pengar(i förhållande till många jobb) att göra på 1-2.

 

Jag har bara tittat på den senaste veckan i din dagbok...jag hinner inte följa alla dagböcker. Och nog tog du i alltid, vad gäller din winrate...

 

...och att det skulle finnas "bra" pengar att göra på 1-2 i förhållande till många jobb, det kan ju hända vissa månader, men att det i längden skulle löna sig bättre, det tvivlar jag på. För tight helt enkelt.

 

Sedan är ju jämförelsen poker-anställning fel såtillvida, att som anställd riskerar du inga pengar. Du förlorar inga pengar på att jobba, vilket du kan göra på poker, även på 1-2, en dålig period. Du kan ha en downswing på kanske bortåt 30 k händer...det innebär en månad med liten eller ingen inkomst från pokern o.s.v..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har bara tittat på den senaste veckan i din dagbok...jag hinner inte följa alla dagböcker.

 

Då fick du mest förmånen att läsa sötnos-rapporter 8-)

 

 

 

Och nog tog du i alltid, vad gäller din winrate...

 

Ja, men inte så jag sprack. Jag tror förresten jag kan ha extremt fin timlön de få timmar jag spelat i mars.

Januari: 78 timmar och 10 minuter, +157,3:-/h

Februari: Cirka 42,3h, +124:-/h

Jag har inte spelat klart i mars än och därmed inte gjort någon uträkning.

 

Bara två månader. Visst. Men det var de jag pratade om. Och sen augusti har jag legat på en snittlön på SvS som varit högre än de jobb jag kan få.

 

...och att det skulle finnas "bra" pengar att göra på 1-2 i förhållande till många jobb, det kan ju hända vissa månader, men att det i längden skulle löna sig bättre, det tvivlar jag på. För tight helt enkelt.

 

 

Jag håller inte med. Framtiden får utvisa om jag har rätt. Jag är inte så mkt för att gnälla online, jag vill vinna pengar istället. Sen kan förstås pokermarknaden, tightheten osv ändras. Och det får också framtiden utvisa.

 

Sedan är ju jämförelsen poker-anställning fel såtillvida, att som anställd riskerar du inga pengar. Du förlorar inga pengar på att jobba, vilket du kan göra på poker, även på 1-2, en dålig period. Du kan ha en downswing på kanske bortåt 30 k händer...det innebär en månad med liten eller ingen inkomst från pokern o.s.v..

 

De flesta stabila grinders gör mer eller mindre med pengar varje månad. Känner många spelare som inte haft en backmånad på 2-3 år. 30k händer är inte ens två veckor för en som grindar på.

 

Men visst. Poker passar sig inte att jämföras med ett yrke. Själv skulle jag hellre ha ett yrke jag trivdes med än att bli "pokerproffs". Än om pokern skulle ge betydligt mer pengar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har själv aldrig haft en backmånad, och har spelat micro/låglimit i några år. Men värdet har sjunkit så pass mycket på micronivån, att jag anser det snudd på meningslöst att spela där längre.

 

Att du plussade bra i januari, och ca 4.000:- i februari på 1-2..det är ett för kort intervall för att göra några prognoser på.

 

Att överhuvudtaget komma på idén att jämföra microspel med lön...med de siffrorna..det är bara naivt, helt enkelt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har själv aldrig haft en backmånad, och har spelat micro/låglimit i några år. Men värdet har sjunkit så pass mycket på micronivån, att jag anser det snudd på meningslöst att spela där längre.

 

Att du plussade bra i januari, och ca 4.000:- i februari på 1-2..det är ett för kort intervall för att göra några prognoser på.

 

Att överhuvudtaget komma på idén att jämföra microspel med lön...med de siffrorna..det är bara naivt, helt enkelt.

 

Det är du som inte har utvecklats i samma takt som resten! Det är fortfarande hur lätt som helst att tömma fiskarna och de är överallt!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...