Denada Postad 12 Maj , 2023 Rapport Postad 12 Maj , 2023 Någon som vet en stabil pokersite? Förutom pokerstars... Jag börjar tro att Svs är historia nu . Citera
schrods Postad 12 Maj , 2023 Rapport Postad 12 Maj , 2023 Någon som vet om de tar ut extra avgift i form av rake när man kör run it twice? 1 Citera
ölkaka Postad 12 Maj , 2023 Rapport Postad 12 Maj , 2023 46 minuter sedan, säger pokerspelarn1 : Bet365 verkar inte vara nere 🤔 🤔 1 Citera
Denada Postad 12 Maj , 2023 Rapport Postad 12 Maj , 2023 Det skulle vara bra om de kunde tala om vad problemet är. Är de utsatta för någon form av attack? Information brukar hjälpa. 1 Citera
Denada Postad 12 Maj , 2023 Rapport Postad 12 Maj , 2023 Är det någon som brukat spela på ipokernätverket tidigare, och vet om dessa problem är vanliga? Alltså innan Svs var med. Citera
Markus8000 Postad 13 Maj , 2023 Rapport Postad 13 Maj , 2023 Tänkte sätta mig och spela lite 25/50 men kommer inte in. Tror det är Gud som säger att jag borde låta bli. Vi har iaf JP på stryket och v75. Mina drag är maybach och Bolton. Vilka har ni? Citera
Slasktratt Postad 13 Maj , 2023 Rapport Postad 13 Maj , 2023 Svenska Spel har inte legat "nere" på det sättet som beskrivs här. Detsamma gäller ipoker som helhet. Jag och andra med mig har kunnat logga in och spela under hela den här perioden. Trafiken har varit nästan obefintlig men jag har kunnat få in några händer på svs både igår och i förrgår. På ipoker igår förmiddag var det ca 1800 inloggade. Det hade ökat med några hundra fram till lunch. SvS har fungerat relativt problemfritt förutom en ruta som dyker upp som förklarar att det inte fungerar problemfritt. Problemet som var för några dagar sedan med bl.a. auto top-up har inte märkts av. 1 1 Citera
pokerspelarn1 Postad 13 Maj , 2023 Rapport Postad 13 Maj , 2023 1 timme sedan, säger Slasktratt : Svenska Spel har inte legat "nere" på det sättet som beskrivs här. Detsamma gäller ipoker som helhet. Jag och andra med mig har kunnat logga in och spela under hela den här perioden. Trafiken har varit nästan obefintlig men jag har kunnat få in några händer på svs både igår och i förrgår. På ipoker igår förmiddag var det ca 1800 inloggade. Det hade ökat med några hundra fram till lunch. SvS har fungerat relativt problemfritt förutom en ruta som dyker upp som förklarar att det inte fungerar problemfritt. Problemet som var för några dagar sedan med bl.a. auto top-up har inte märkts av. Is diss a jok Citera
Slasktratt Postad 13 Maj , 2023 Rapport Postad 13 Maj , 2023 39 minuter sedan, säger pokerspelarn1 : Is diss a jok No jok sir. Första dagen kom det flera felmeddelanden men igår fungerade det felfritt. Det har dock varit så lite trafik så det har inte gått att få igång nya bord. Betydligt lättare på internationella vilket förmodligen betyder att en del svs-spelare har spelat där istället. Citera
KlonkSteve Postad 13 Maj , 2023 Rapport Postad 13 Maj , 2023 15 timmar sedan, säger SantaFish-_- : Du vill inte minska variansen alltså? Har du bättre tiltkontroll än snittet i din pool tjänar du på att stänga av Run it twice, skulle jag säga. 1 Citera
Johan_Beta Postad 13 Maj , 2023 Rapport Postad 13 Maj , 2023 36 minuter sedan, säger KlonkSteve : Har du bättre tiltkontroll än snittet i din pool tjänar du på att stänga av Run it twice, skulle jag säga. Om det bygger på ömsesidighet är ju strategin once alla dagar i veckan Citera
Achunter Postad 13 Maj , 2023 Rapport Postad 13 Maj , 2023 1 timme sedan, säger Slasktratt : No jok sir. Första dagen kom det flera felmeddelanden men igår fungerade det felfritt. Det har dock varit så lite trafik så det har inte gått att få igång nya bord. Betydligt lättare på internationella vilket förmodligen betyder att en del svs-spelare har spelat där istället. För mig har det då legat nere i 61h nu. Har testat flera gånger. 3 ggr av 30 har jag lyckats logga in. Har lyckats spela totalt 3 händer innan jag blivit utslängd. Varje klick jag gjort har laggat 30 sek. Slutat med att jag blir sitting out och sen utslängd. Citera
Slasktratt Postad 13 Maj , 2023 Rapport Postad 13 Maj , 2023 14 minuter sedan, säger Achunter : För mig har det då legat nere i 61h nu. Har testat flera gånger. 3 ggr av 30 har jag lyckats logga in. Har lyckats spela totalt 3 händer innan jag blivit utslängd. Varje klick jag gjort har laggat 30 sek. Slutat med att jag blir sitting out och sen utslängd. Sjukt! Jag har loggat in kanske 6 ggr utan problem. Eftersom det har varit så dålig trafik har jag bara spelat vid två av inloggningarna men då har det, som sagt rullat fint. Har en helt ny dator men har svårt att se hur det ska spela någon roll. Citera
KlonkSteve Postad 13 Maj , 2023 Rapport Postad 13 Maj , 2023 4 timmar sedan, säger Slasktratt : Trafiken har varit nästan obefintlig men jag har kunnat få in några händer på svs både igår och i förrgår. Detta bevisar väl obv att det har funnits omfattande tekniska problem? Att problemet inte är konsekvent för alla användare, och att vissa klarat sig bättre än andra är ju inget konstigt. 3 Citera
Achunter Postad 13 Maj , 2023 Rapport Postad 13 Maj , 2023 (redigerade) 28 minuter sedan, säger Slasktratt : Sjukt! Jag har loggat in kanske 6 ggr utan problem. Eftersom det har varit så dålig trafik har jag bara spelat vid två av inloggningarna men då har det, som sagt rullat fint. Har en helt ny dator men har svårt att se hur det ska spela någon roll. Ah jag har en dator i 40k klassen så borde inte vara det men man vet aldrig😅 Redigerad 13 Maj , 2023 av Achunter Citera
Slasktratt Postad 13 Maj , 2023 Rapport Postad 13 Maj , 2023 18 minuter sedan, säger KlonkSteve : Detta bevisar väl obv att det har funnits omfattande tekniska problem? Att problemet inte är konsekvent för alla användare, och att vissa klarat sig bättre än andra är ju inget konstigt. Ja, självklart men om man läser vad folk har skrivit här så får man bilden att det har varit totalkrasch och att det inte har gått att logga in alls. Det är viktigt att nyansera bilden lite så att de med störst problem kan få känna sig ännu mer åsidosatta och diskriminerade. Citera
Slasktratt Postad 13 Maj , 2023 Rapport Postad 13 Maj , 2023 17 minuter sedan, säger Achunter : Ah jag har en dator i 40k klassen så borde inte vara det men man vet aldrig😅 Not so hidden... WP! Citera
KlonkSteve Postad 13 Maj , 2023 Rapport Postad 13 Maj , 2023 5 minuter sedan, säger Slasktratt : Ja, självklart men om man läser vad folk har skrivit här så får man bilden att det har varit totalkrasch och att det inte har gått att logga in alls. Det är viktigt att nyansera bilden lite så att de med störst problem kan få känna sig ännu mer åsidosatta och diskriminerade. Fast kom igen, det där är ju bara ordmärkeri. I all väsentlighet har det ju varit en totalkrasch så tillvida att en kraftig majoritet drabbats så till den grad att man inte kan logga in osv. Som Ola skrev i Ipoker-tråden så äre ju en storskalig ddos-attack mot hela nätverket. 1 Citera
Slasktratt Postad 13 Maj , 2023 Rapport Postad 13 Maj , 2023 2 minuter sedan, säger KlonkSteve : Fast kom igen, det där är ju bara ordmärkeri. I all väsentlighet har det ju varit en totalkrasch så tillvida att en kraftig majoritet drabbats så till den grad att man inte kan logga in osv. Som Ola skrev i Ipoker-tråden så äre ju en storskalig ddos-attack mot hela nätverket. Rent semantiskt är "total" ett ord jämförbart med "unik" eller "död". Svårt att komparera. Skit i det nu! Klart det är skandal att hederliga pokerarbetare drabbas av denna oförrätt oavsett omfattning. 2 Citera
Denada Postad 15 Maj , 2023 Rapport Postad 15 Maj , 2023 Pokertracker 4 funkar inte längre som den skall, samlar statistik men kan ej visa replayer och hålkort i analyzer. Den verkar inte längre kunna läsa historiken korrekt längre, någon annan som upplever liknande? Den funkade som den skall innan crashen på ipoker som varade 48 timmar.. Citera
personalities Postad 16 Maj , 2023 Rapport Postad 16 Maj , 2023 Funkade bra senast igår för mig @Denada Citera
en_stor_keps Postad 17 Maj , 2023 Rapport Postad 17 Maj , 2023 Den 2023-05-15 kl 13:53, säger Denada : Pokertracker 4 funkar inte längre som den skall, samlar statistik men kan ej visa replayer och hålkort i analyzer. Den verkar inte längre kunna läsa historiken korrekt längre, någon annan som upplever liknande? Den funkade som den skall innan crashen på ipoker som varade 48 timmar.. Inga problem här. Funkar precis som tidigare. 1 Citera
Gäst Postad 17 Maj , 2023 Rapport Postad 17 Maj , 2023 Håller ni på med fusk, era jävlar?! Vad hände med kompetens, eget ansvar och att inte upprätta Stasi-arkiv över andras vanor? 🤑 Citera
Folke Rosvall Postad 17 Maj , 2023 Rapport Postad 17 Maj , 2023 (redigerade) 31 minuter sedan, säger Waylon : Håller ni på med fusk, era jävlar?! Vad hände med kompetens, eget ansvar och att inte upprätta Stasi-arkiv över andras vanor? 🤑 Nätpoker är inte längre vad det en gång var. I takt med att allt fler använder statistikprogram, solvers och annat "fusk" blir det allt svårare att vinna genom egen skicklighet. Anonyma bord är ett steg bort från detta, men Svenska Spel gick i motsatt riktning och slopade sina anonyma bord. Nätpoker liknar alltmer maskiner som tävlar mot varandra. Redigerad 17 Maj , 2023 av Folke Rosvall Citera
Recommended Posts