pjharvey Postad 27 December , 2018 Rapport Postad 27 December , 2018 23 minuter sedan, säger Folke Rosvall : Kan det vara så att ni kör med mobilt bank-id? Mina försök gällde bank-id. Jag kör mobilt. Citera
Folke Rosvall Postad 27 December , 2018 Rapport Postad 27 December , 2018 54 minuter sedan, säger KlonkSteve : Nope, har inte mobilt. Kör via datorn. Det var intressant. Du har alltså en dosa, en sladd in i datorn och ett bank-id-kort som sitter i dosan? Sedan loggar du in med den 6-siffriga kod som kom med posten? Och det funkar? Har jag fattat rätt? Citera
KlonkSteve Postad 27 December , 2018 Rapport Postad 27 December , 2018 26 minuter sedan, säger Folke Rosvall : Det var intressant. Du har alltså en dosa, en sladd in i datorn och ett bank-id-kort som sitter i dosan? Sedan loggar du in med den 6-siffriga kod som kom med posten? Och det funkar? Har jag fattat rätt? Ah, nope. Har loggat in på min internetbank via dosa, sen laddat ner en mjukvara som installerats på datorn. Har sedan valt ett lösen till Bank ID:t. Citera
Folke Rosvall Postad 27 December , 2018 Rapport Postad 27 December , 2018 2 minuter sedan, säger KlonkSteve : Ah, nope. Har loggat in på min internetbank via dosa, sen laddat ner en mjukvara som installerats på datorn. Har sedan valt ett lösen till Bank ID:t. I så fall kanske det inte går med mitt bank-id. Citera
KlonkSteve Postad 27 December , 2018 Rapport Postad 27 December , 2018 5 minuter sedan, säger Folke Rosvall : I så fall kanske det inte går med mitt bank-id. Låter ju dessvärre som det. Citera
shuvtard5 Postad 27 December , 2018 Rapport Postad 27 December , 2018 Nån mer som får huvudvärk när ni spelar på svs klienten? Brukar aldrig hända på någon annan klient eller överhuvudtaget faktiskt, blivit så varje gång jag spelat senaste tiden. Citera
pokerspelarn1 Postad 29 December , 2018 Rapport Postad 29 December , 2018 Kan man fortfarande inte köra någon hud/trackerprogram på svs eller hur funkar det? Inte spelat på svs på säkert 1.5 år.. Citera
Klas andersson Postad 30 December , 2018 Rapport Postad 30 December , 2018 Den 2018-12-10 kl 02:21, säger SvartaKattten : För att ni spelare ska få lite rätsida på hur det hela kommer att fungera efter årsskiftet så kommer här lite information. De avdelningar som berörs och behöver byta plattform är följande och kommer gå under namnet, Svenska Spel Sport & Casino AB S-tipset E-Tipset T-tipset M-tipset Oddset Challenge Powerplay Bomben Matchen Poker Bingo F r o m redan nu så kan man om man vill, förregistrera sitt konto med sina uppgifter (användarnamn, konto nr e t c) redan nu. Det Svenska Spel inte meddelar här är följande: Väljer man att kryssa i rutan för hantering av ditt konto som skall flyttas över så kommer ditt användare/nick följa med. Du kommer alltså inte kunna ändra ditt användarnamn. Om man istället inte kryssar i något utan väljer att avvakta till årsskiftet så ser det helt plötsligt annorlunda ut. Detta är inget Svenska Spel heller har talat om. Mer om detta längre fram.Väljer man nu att inte göra något så kommer du vid årsskiftet ha möjlighet att ändra/byta ditt användarnamn/nick på pokerklienten. Ingen kan dock "ta över" ditt gamla användarnamn/nick innan du själv valt att byta till något annat. Anledningen till att inte avdelningen för poker på Svenska Spel vill skriva ut denna informationen ännu är för att de vill in i det sista att regsen ska behålla sina användarnamn/nick, då de vet att det kommer bli en mindre grupp arga spelare som inte längre vet vem som är vem. Även pokerklienten kommer att uppdateras efter årsskiftet. Det kommer bli flera olika layouter med möjlighet att även reglera storlek på både text och siffror via ett reglage. Den största nyheten är att under 2019 kommer Svenska Spel hänga på övriga kasinon med 5-15 minuters utbetalningarna. Då flera stora kasinon idag kan erbjuda utbetalning inom 5 minuter så ligger Svenska Spel här i lä. På Svenska Spel anges en tid på mellan 1-3 arbetsdagar. Denna tiden är satt för att reservera sig för just försening. Ni spelare som tar ut ofta vet att gör man uttaget innan 00.00 på helgfri vardag så sitter pengarna inne dagen efter senast klockan 13.30. Svenska Spel var fram tills dess 5 minuters utbetalningarna kom ett av världens snabbaste spelbolag för att hantera säkra överföringar. Många kunder uppskattar Svenska Spel just för det. Så att säkerheten är viktigast förstår ni nog säkert, det är också därför de ligger efter med dessa express uttag. Men enligt vad jag har fått ta del av så kommer denna tjänsten att införas någon gång våren 2019. Angående de buggar som fortfarande finns på klienten så är Svenska Spel medvetna om det. De skiter faktiskt inte i Er spelare som en del kan tro. Sanningen är den att det tyvärr är fel folk på fel poster. Många av de som är involverade i klienten är faktiskt spelare på densamma. De har ett tänk om hur de vill att det ska se ut och vara, men att sen göra om det teoretiska till praktik är svårare för Svenska Spels programmerare. Därför finns det en 2:a hand som sköter all programmering åt Svenska Spel. De får sedan en (enligt 2:a hands bolaget) en komplett klient med tillstånd att kunna ändra basfunktionerna. Men så fort det blir större problem med klienten måste Svenska Spel skicka iväg problemen till 2:a hands bolaget. De i sin tur verkar inte heller ha de bästa programmerarna. Det är därför det ser ut som det ser ut just nu. Men det kommer bli bättre, om än lång väntetid. Har ni frågor eller funderingar på detta så får ni gärna höra av Er. / SvartaKattten med insyn i SvS verksamhet. hade du bara hållt käften om detta så hade vi inte haft några problem.... ss vill ingen ska byta Nick. har läckt ut!... så tack som fan. idiot Citera
Daxxar Postad 30 December , 2018 Rapport Postad 30 December , 2018 2 timmar sedan, säger Klas andersson : hade du bara hållt käften om detta så hade vi inte haft några problem.... ss vill ingen ska byta Nick. har läckt ut!... så tack som fan. idiot Va? Vadå vi får väl fortfarande byta nick så länge man inte accepterat det? Stod klart och tydligt vi förregistreringen om man ville kopiera över pokernicket eller inte. Ja/Nej, jag valde nej. Eller har jag missat något? Citera
filhefor Postad 31 December , 2018 Rapport Postad 31 December , 2018 Den 2018-12-10 kl 02:21, säger SvartaKattten : Angående de buggar som fortfarande finns på klienten så är Svenska Spel medvetna om det. De skiter faktiskt inte i Er spelare som en del kan tro. / SvartaKattten med insyn i SvS verksamhet. Klart som fan att de skiter i deras spelare. De gör allt de kan för att bli av med spelare. Klienten har inte fungerat på Mac sedan i våras för mig och många andra. Jag vet den fungerar för vissa med mac men det är många som den inte fungerar för. Jag pratade med supporten och frågade om de visste vad problemet var. Han svarade att de inte hade hört från en endaste person som hade samma problem (lögn för jag känner till flera stycken som har samma problem). Han ber mig sedan maila en felrapport till kundservice där jag beskriver vad felet är, vilken model jag har på dator och vilket OS jag har, vilket jag gör. 3 månader senare har jag fortfarande inte fått ett svar. Jag mailar de då och frågar hur det går med bugfixen. Har fortfarande inte fått svar. Detta sedan i våras alltså. De ljuger för sina kunder och de undviker att ge svar. Istället för att bara berätta för mig att de skiter i att försöka denna buggen så ignorerar de mig som en 12 årig fegis som inte vågar stå för sin inkompetens 1 Citera
Ola Brandborn Postad 31 December , 2018 Rapport Postad 31 December , 2018 Lösningen är väl att köpa en riktig dator. 1 Citera
YummiKnullarAlla Postad 31 December , 2018 Rapport Postad 31 December , 2018 8 timmar sedan, säger filhefor : Klart som fan att de skiter i deras spelare. De gör allt de kan för att bli av med spelare. Klienten har inte fungerat på Mac sedan i våras för mig och många andra. Jag vet den fungerar för vissa med mac men det är många som den inte fungerar för. Jag pratade med supporten och frågade om de visste vad problemet var. Han svarade att de inte hade hört från en endaste person som hade samma problem (lögn för jag känner till flera stycken som har samma problem). Han ber mig sedan maila en felrapport till kundservice där jag beskriver vad felet är, vilken model jag har på dator och vilket OS jag har, vilket jag gör. 3 månader senare har jag fortfarande inte fått ett svar. Jag mailar de då och frågar hur det går med bugfixen. Har fortfarande inte fått svar. Detta sedan i våras alltså. De ljuger för sina kunder och de undviker att ge svar. Istället för att bara berätta för mig att de skiter i att försöka denna buggen så ignorerar de mig som en 12 årig fegis som inte vågar stå för sin inkompetens Backlog kallas det. Citera
filhefor Postad 31 December , 2018 Rapport Postad 31 December , 2018 3 timmar sedan, säger YummiKnullarAlla : Backlog kallas det. Hur kan en sak som att flera spelare inte ens kan spela poker på deras sida sättas i backlogen? Det borde ligga sjukt högre prioriterat än andra problem som att man inte kan byta till fyrfärgskortlek och andra småsaker Citera
filhefor Postad 31 December , 2018 Rapport Postad 31 December , 2018 4 timmar sedan, säger Ola Brandborn : Lösningen är väl att köpa en riktig dator. Mm riktigt bra service från en spelsida som påstår sig vara seriös och som "inte skiter i sina spelare" att istället för att fixa buggen (som ligger på deras sida och inte min dator) "lösa" det genom att vara tvungen att köpa en "riktig" dator Citera
muren Postad 31 December , 2018 Rapport Postad 31 December , 2018 (redigerade) Jag hade samma problem (med mac) och jag lyckades lösa det. TL;DR för folk som inte är intresserad: jag köpte en riktig dator Redigerad 31 December , 2018 av muren 1 Citera
Ola Brandborn Postad 31 December , 2018 Rapport Postad 31 December , 2018 4 timmar sedan, säger filhefor : Mm riktigt bra service från en spelsida som påstår sig vara seriös och som "inte skiter i sina spelare" att istället för att fixa buggen (som ligger på deras sida och inte min dator) "lösa" det genom att vara tvungen att köpa en "riktig" dator Fast Mac har alltid varit, och kommer alltid vara, lite styvmoderligt behandlade av sajterna. Detta eftersom mindre än 10% av rejken kommer via Mac Citera
PIMM95 Postad 31 December , 2018 Rapport Postad 31 December , 2018 (redigerade) Och där stänger de klienten. (2h innan utsatt tid för underhåll) Redigerad 31 December , 2018 av PIMM95 Citera
Svenska Fel Postad 31 December , 2018 Rapport Postad 31 December , 2018 Här sitter man i sin ensamhet på nyår och tänkte att fiskarna skulle hålla en sällskap iaf. Men inte det heller... Citera
PIMM95 Postad 31 December , 2018 Rapport Postad 31 December , 2018 Kul när staten inte ens försöker verka opartisk. Det blir ju "hur bra som helst" det här! Citera
Ronnyboy Postad 31 December , 2018 Rapport Postad 31 December , 2018 https://gyazo.com/246a51c1400348d9ad0e305175633cc0 Citera
Svenska Fel Postad 31 December , 2018 Rapport Postad 31 December , 2018 Haha det säger inte jättemycket ? Citera
Folke Rosvall Postad 1 Januari , 2019 Rapport Postad 1 Januari , 2019 Klockan är nu 11 och Svenska Spel har ännu inte kommit igång. Hur kan det ta så lång tid att sätta igång något som varit planerat i månader? ATG är igång med sin nya site sedan flera timmar tillbaka. Citera
Bryggkaffe Postad 1 Januari , 2019 Rapport Postad 1 Januari , 2019 Fick ett meddelande som sa att det skulle rulla igång kl 18 idag när klienten stängde igår. Citera
Folke Rosvall Postad 1 Januari , 2019 Rapport Postad 1 Januari , 2019 3 minuter sedan, säger Bryggkaffe : Fick ett meddelande som sa att det skulle rulla igång kl 18 idag när klienten stängde igår. Ok, låt oss hoppas att det inte blir ännu senare. Citera
Folke Rosvall Postad 1 Januari , 2019 Rapport Postad 1 Januari , 2019 Skicklighetsspel - turspel Svenska Spel har delat upp sej så att skicklighetsspel och turspel ligger i olika bolag. Man måste därför ha olika konton. Men på ATG har man samma konto för alla spel, både skicklighetsspel och turspel. Det man vinner på det ena finns direkt tillgängligt på det andra. Vet någon varför Svenska Spel har krånglat till det? Citera
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.