Gå till innehåll

NLT - Rätt att bluffa rivern m. sprucket färg/stegdr


Recommended Posts

Players:

JimmyFloyd (EUR 53,55 in seat 1)

HERO (EUR 47,25 in seat 2)

SolidKings (EUR 39,31 in seat 3)

Rodge1One (EUR 56,50 in seat 4)

Red_Devil (EUR 42,73 in seat 5)

 

Tyvärr ingen read på aktuell fi. Jag borde nog uppfatts som ganska tight av de som är uppmärksamma.

 

Dealer: Red_Devil

Small Blind: JimmyFloyd (0,25)

Big Blind: HERO (0,50)

 

HERO was dealt: 9 :spade: - 4 :spade:

 

SolidKings Call (0,50)

Rodge1One Fold

Red_Devil Call (0,50)

JimmyFloyd Call (0,25)

HERO Check

 

Pottstorlek = 2

 

Flop T :spade: - 7 :spade: - 8 :heart:

 

JimmyFloyd Check

HERO Bet (0,90)

 

Får ett fint dragläge (15 outs) och betar halvpott.

 

SolidKings Call (0,90)

Red_Devil Fold

JimmyFloyd Fold

 

Pottstorlek = 3,80

 

Turn T :spade: - 7 :spade: - 8 :heart: - 7 :diamond:

 

HERO Bet (2,50)

 

Betar cirka 2/3 pot. I efterhand tycker jag nog att jag borde lagt in minst ett pottbet istället. Eller det kanske spelar mindre roll? Fast jag vill ju helst att han hoppar av här, speciellt när brädan blivit parad.

 

SolidKings Call (2,50)

 

Pottstorlek = 8,80

 

River T :spade: - 7 :spade: - 8 :heart: - 7 :diamond: - A :heart:

 

HERO Bet (10,00)

 

Här kommer den stora frågan. Ska jag fullfölja och beta ut på rivern också? Det är ju min enda chans att vinna potten. Jag vet att det är svårt att ta ställning till då fi är okänd för mig. Jag kände dock att jag var tvungen att försöka bluffa till mig potten. Dessutom är det inte fi också har ett sprucket drag.

 

Åsikter?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som sagt, betta mindre. Chansen är ganska god att han också har en 9:a eller något annat drag, och då räcker det med att betta ganska smått på river. 1/3 pott kanske, så att han får chans att folda 89 också? Dessutom blir det jobbigare för honom att bluffhöja om du bettar i alla fall i närheten av potten (jämfört med 1/10 pott).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte om det är så rackarns bra, men jag bettar ibland ca 1/10 pott på river för att bluffa bort bustade drag.

 

Haha detta spel känner jag igen 8-)

 

Däremot kan jag ju inte beta 1/10 pott. Då kan ju fi syna av ren nyfikenhet...

 

Detta också :roll:

 

Det perfekta bluffkortet kommer på river solklar bet! Tror dock tillskillnad från dom andra att det kan vara bra och ta i lite, typ 7-8, weaktighta spelarna får det jobbigt med nian då :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På flop så bettar du halvpot med ett bra drag.

 

Du missar och bluffar 2/3 pot på turn.

 

... Varför inte betta mer på flop? Sen när brädan parar (eller om du skulle träffat ditt drag) sig så har du ju bra läge för ett vekare bet (55-70% nånstans) på turn. I regel så köper du ju potten då av alla händer med T, 8, färgdrag, stegdrag.

 

Om du spelat den så så blir det bra att bluffa med ett mindre bet på river, om det är så att du bettar mindre på river när du bara vill ha lite extra betalt och inte tror att fi sitter på någon vidare hand.

 

Som den ser ut nu så skulle jag säga att det är en solklar check. Fi vill kolla upp vad du sitter på, ett vekt bet sporrar bara nyfikenheten. Och ett stort bet här kanske vinner dig potten, men dom gånger du blir nersynad kommer det att svida mer än dom gånger du lyckas med bluffen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Richardd: Ser inga större fördelar med att överbetta rivern här. Man kan möjligen få honom att lägga en tia, men resten av händerna lär han ju syna/folda lika ofta mot ett lite mindre bet.

Dessutom blir det svårt att representera esset. För det första - varför skulle du ha ett A? Är väl bara A9 isåfall. Dessutom skulle man väl inte överbetta pott med ett A på hand mot en typisk motståndare?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...