totti Postad 22 Oktober , 2004 Rapport Postad 22 Oktober , 2004 hur många lever på sin poker bland alla här, eller ungefär hur mkt drar ni in extra så att säga? Citera
majken Postad 22 Oktober , 2004 Rapport Postad 22 Oktober , 2004 Många är det nog inte, jag lever på internet men inte på poker ganska slappt Hör av dig om du är intresserad av att få veta mer. Citera
Nusseman Postad 22 Oktober , 2004 Rapport Postad 22 Oktober , 2004 Hör av dig om du är intresserad av att få veta mer. Halt! För att vara på säkra sidan: Om ovanstående är ett försök till egenreklam för något där du har personlig vinning i att värva fler personer, alternativt något som kan tolkas som MLM så är det inte tillåtet enligt forumets regler, varken i inlägg eller via PM. Är det inte det så är det bara att passera, här finns ingenting att se Citera
Hasselby Postad 22 Oktober , 2004 Rapport Postad 22 Oktober , 2004 Intressant fråga, dock. Hör ju talas om folk som ska leva på sin internetpoker, tror inte att det kan röra sig om särskilt många persner. Jag antar att inkomsten borde variera kraftigt från månad till månad, så mer intressant är nästan hur många timmar som dessa personer lägger ner på pokern samt hur de tycker att det har utvecklat sig från det att de började fram tills nu. Citera
Hjort Postad 22 Oktober , 2004 Rapport Postad 22 Oktober , 2004 Jag skulle tippa att det åtminstone finns ett 40-50 personer i Sverige som försörjer sig på att spela poker. En timlön på ~$30 är nog heller inte särskilt ovanligt. Det stora problemet är väl att det inte alls är lyckat som karriärväg eftersom det för de flesta finns ett ganska bestämt tak på hur mycket de kan tjäna, inga försäkringar eller pension, skatteproblem som bara väntar på att hända, dåliga kontakter mot arbetslivet, mm. Citera
Papa Kubo Postad 22 Oktober , 2004 Rapport Postad 22 Oktober , 2004 Hur definierar man "försörjer" då? Kan jag påstå att jag lever på pokern om jag kan betala hyra och mat med vinstpengar? Citera
Feedback Postad 22 Oktober , 2004 Rapport Postad 22 Oktober , 2004 Jag tror det är väldigt få som lever på poker, då det är osäkra pengar. Men det är nog en hel del som har det som extra inkomst, denna extra summa kan då självklart vara högre än deras lön. Citera
Morbo Postad 23 Oktober , 2004 Rapport Postad 23 Oktober , 2004 Lever på det, även om jag bara behöver pengar till mat + hyra. Citera
RaMz Postad 23 Oktober , 2004 Rapport Postad 23 Oktober , 2004 Ja, det beror helt på hur man definierar det. Men finns en hel del som tjänar en hacka extra i månaden på det. Skulle tippa att ca 100st forummedlemmar har BR på 10K SEK ( tog jag i för mkt nu?) Citera
Kraxe Postad 23 Oktober , 2004 Rapport Postad 23 Oktober , 2004 Jag skulle tippa att det åtminstone finns ett 40-50 personer i Sverige som försörjer sig på att spela poker. En timlön på ~$30 är nog heller inte särskilt ovanligt. jag gissar på +200 svenskar. Citera
Hjort Postad 23 Oktober , 2004 Rapport Postad 23 Oktober , 2004 Ja, det beror helt på hur man definierar det. Men finns en hel del som tjänar en hacka extra i månaden på det. Skulle tippa att ca 100st forummedlemmar har BR på 10K SEK ( tog jag i för mkt nu?) Det är ju bara ~$1500 så det måste det ju vara. jag gissar på +200 svenskar. Jag har lite svårt att tro att det är så många vars huvudsakliga inkomst beror på pokerspel. Däremot så kan jag tänka mig att det är så många i Sverige som tjänar riktigt vettigt på att spela poker. Citera
jackbalsam Postad 23 Oktober , 2004 Rapport Postad 23 Oktober , 2004 Jag bor hemma så jag har inga direkta avgifter (hyra på 1000kr iofs ) så jag skulle kunna säga att jag lever på poker även om jag bara skulle tjäna 1000 kr i månaden. Nu tjänar jag mer så är jag en av dom 40-50 personerna då? Citera
Hjort Postad 23 Oktober , 2004 Rapport Postad 23 Oktober , 2004 Jag bor hemma så jag har inga direkta avgifter (hyra på 1000kr iofs ) så jag skulle kunna säga att jag lever på poker även om jag bara skulle tjäna 1000 kr i månaden. Nu tjänar jag mer så är jag en av dom 40-50 personerna då? Jag skrev försörjde och det är en viss skillnad. I ditt fall så verkar det som dina föräldrar försörjer dig i ganska stor utsträckning så jag anser inte att du försörjer dig på att spela poker även om du tjänar ganska mycket pengar. Någon som försörjer sig anser jag vara någon som åtminstone betalar de faktiska kostnaderna för sitt leverne och bör antagligen tjäna en del mer för back-upkostnader. Citera
hazeelnut Postad 23 Oktober , 2004 Rapport Postad 23 Oktober , 2004 Det måste väl ändå vara fler än 40-50 pers som lever på poker. Jag hörde ett rykte förra sommaren att det är c:a 30 pers i Sverige som tjänat över en miljon på poker. Den siffran borde dessutom ha ökat vid det här laget. Och för varje person som tjänat över en miljon på poker borde det gå några stycken som tjänat under en miljon men ändå lever på det. Ryktet skulle iofs kunna vara falskt, men om jag inte minns helt fel så kom det från en säker källa . Citera
Hjort Postad 23 Oktober , 2004 Rapport Postad 23 Oktober , 2004 Det måste väl ändå vara fler än 40-50 pers som lever på poker. Notera att jag sa försörjde och se även mitt svar till jackbalsam. Om man tjänar 30.000 kr i månaden på ett riktigt jobb så försörjer man sig knappast på att spela poker även om man plussar 1.000.000 under ett år. Har man ett riktigt jobb så anser jag inte att man är pokerproffs. Det tar ju bort hela spänningsmomentet om man har en fast inkomst vid sidan av som är tillräcklig för alla omkostnader. Jag hörde ett rykte förra sommaren att det är c:a 30 pers i Sverige som tjänat över en miljon på poker. Nypa och salt. Möjligheten finns väl, men jag tror att det är i överkant. Den siffran borde dessutom ha ökat vid det här laget. Varför kan den inte ha minskat? Poker är ett negativsummespel och åtminstone någon av lirarna som tjänade mer än en miljon hade en jäkla massa tur och spelar nu på en nivå där han nätt och jämnt är +EV om ens det. Och för varje person som tjänat över en miljon på poker borde det gå några stycken som tjänat under en miljon men ändå lever på det. Jag tror det är rätt stor del av spelarna som tjänar +1.000.000 som inte lever på att spela poker. Gruppen av spelare som försörjer sig på poker och gruppen av spelare som tjänar mest på poker är definitivt inte identiska. Ryktet skulle iofs kunna vara falskt, men om jag inte minns helt fel så kom det från en säker källa . Om den säkra källan är någon som jobbar på en site och har tillgång till spelarnas data så kan han väl betraktas som säker. Om det är någon som har en väldigt stor och komplett databas över olika spelare så kan väl han också betraktas som säker. Om det är någon höglimitspelare såsom Erik123 eller Dared så känns det inte som mer än en hyffsad gissning. Ett sådant påstående är helt enkelt något man ska ha rejält med data för att kunna vara särskilt säker på, pokerspelare är notoriskt oärliga när det gäller att rapportera resultat och inkomst. Citera
majken Postad 23 Oktober , 2004 Rapport Postad 23 Oktober , 2004 Hör av dig om du är intresserad av att få veta mer. Halt! För att vara på säkra sidan: Om ovanstående är ett försök till egenreklam för något där du har personlig vinning i att värva fler personer, alternativt något som kan tolkas som MLM så är det inte tillåtet enligt forumets regler, varken i inlägg eller via PM. Är det inte det så är det bara att passera, här finns ingenting att se MLM eller nåt liknande typ matrix eller vad som helst - nej. Personlig vinning i att värva mer? - Nej.(med andra ord det går inte ut på att värva mer eller rekrytera) Citera
anth Postad 23 Oktober , 2004 Rapport Postad 23 Oktober , 2004 Den siffran borde dessutom ha ökat vid det här laget. Varför kan den inte ha minskat? Poker är ett negativsummespel och åtminstone någon av lirarna som tjänade mer än en miljon hade en jäkla massa tur och spelar nu på en nivå där han nätt och jämnt är +EV om ens det. Antalet spelare som tjänar 1mkr/år på poker är nog ganska konstant procentuellt sett till den totala spelarbasen. Antalet pokerspelare har ökat därför borde även antalet spelare som lever på poker ha ökat. Observera att vi båda kan ha rätt: Antalet spelare som lever på poker KAN ha minskat - men BORDE ha ökat. Citera
greywolf Postad 23 Oktober , 2004 Rapport Postad 23 Oktober , 2004 Poker är ju rätt stort nu..hur många kan det vara som spelar poker i sverige nån gång då och då? 40k ? 80k Jag har ingen aning... det är nog rätt många iallafall så det vore inte så konstigt om 30st av dom kunde lira ihop mer än en mille SEK. Citera
Hjort Postad 23 Oktober , 2004 Rapport Postad 23 Oktober , 2004 Poker är ju rätt stort nu..hur många kan det vara som spelar poker i sverige nån gång då och då? 40k ? 80k Jag har ingen aning... det är nog rätt många iallafall så det vore inte så konstigt om 30st av dom kunde lira ihop mer än en mille SEK. Ok, men tänk på att pokerspelare som grupp betraktat är gigantiska förlorare. Jag skulle för övrigt tippa på att antalet människor som alls prövat nätpoker i Sverige inte är över 10.000 och mängden som spelar regelbundet är betydligt färre. Citera
martenmania Postad 23 Oktober , 2004 Rapport Postad 23 Oktober , 2004 Poker är ju rätt stort nu..hur många kan det vara som spelar poker i sverige nån gång då och då? 40k ? 80k Jag har ingen aning... det är nog rätt många iallafall så det vore inte så konstigt om 30st av dom kunde lira ihop mer än en mille SEK. Ok, men tänk på att pokerspelare som grupp betraktat är gigantiska förlorare. Jag skulle för övrigt tippa på att antalet människor som alls prövat nätpoker i Sverige inte är över 10.000 och mängden som spelar regelbundet är betydligt färre. I expekts online-SM deltog över 1152 spelare i finalen (ok, alla var inte svenskar men nästan alla), plus att kanske ytterligare 2000 spelade i satelliter. Med tanke på det så känns greywolfs antaganden klart rimliga. Själv skulle jag nog tippa på att c:a 10.000 (=1 på 1000) spelar regelbundet, om man med regelbundet menar minst en gång i veckan. Citera
totti Postad 23 Oktober , 2004 Författare Rapport Postad 23 Oktober , 2004 majken kolla din mejl Citera
QoS Postad 23 Oktober , 2004 Rapport Postad 23 Oktober , 2004 Det känns som att majkens hemliga sidoverksamhet hat tagit över tråden. Har ni frågor så får ni PMa honom, här fortsätter diskussionen om "Hur många på forumet lever på poker?" Enjoy! - QoS Citera
Recommended Posts