Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Tänkte att man här kunde tipsa om omständigheter kring själva pokerspelandet, som kan bidra till förbättrade prestationer.

Själv har jag upptäckt att bra syresättning är väldigt viktigt. Syre är ju en fantastiskt gas som i sin avsaknad påverkar dig ofantligt mycket. Av den anledningen tycker jag det funkar bättre när jag har fönstret öppet medan jag spelar.

Finns det några fler tips kanske?

Postad

Aldrig spela när man är på dåligt humör. För mig känns bad beats många gånger värre om jag redan är sur. Om man är glad och någorlunda utvilad är det mycket lättare att ta det lugnt och helt enkelt acceptera att idioten på andra sidan hade tur.

Postad

Att ta regelbundna korta pauser. Att gå ifrån datorn några minuter en gång varje eller varannan timme torde lätta lite på det mentala trycket.

Att äta ordentligt. Cola, godis och annat som får blodsockret att åka karusell är inte bra mat när man lirar. Jag skulle tro att det är bäst med en rejäl måltid ~1 timme innan man kör igång och medan man spelar frukt, vatten, té.

Att spela en hyffsat bestämd tidslängd. Det händer att borden är råbra klockan 5 på morgonen efter att man spelat i 8 timmar. För det första så är man själv oftast i ganska dåligt skick vid det laget. För det andra är maratonsessioner direkt ohälsosamma, både i det att man lättare blir sjuk och får lägre energi av att fucka upp sin sömncykel, men också för att det kan leda till en massa elände för ens sociala liv samt skola/arbete.

Att se till att avsätta tid till poker och inget annat än poker. Samt också att avsätta tid där det inte får förekomma poker över huvud taget.

Att hålla på med någon form av träning, gärna någon konditionsgrej. Det betalar sig helt enkelt att orka vara pigg längre.

Jag vet att ovanstående är viktigt, för jag bryter oftast mot allihop.

Postad

Något off-topic. En övning som kan vara bra för att träna upp ens förmåga att läsa motståndare kan vara att välja ut någon av dem man spelar mycket nog och göra en noggrann beskrivning av dennes spelstil. Går att få fin återkoppling på en sådan övning genom att helt enkelt gissa vad spelaren kommer ta sig för vid borden.

Postad

Balanserad bra musik

God syresättning

Uppiggande dryck (te, kaffe, juice etc.)

Energirik mat (helst långsamma kolhydrater)

God sömn

Bra humör

Konditionsträna

Pokerfria perioder

Bestämd tidslängd för pokerspelandet (inte för länge)

Korta pauser från spelet (några minuter per timme)

Postad

Egentligen skulle jag bara spela lördag- och söndagmorgnar. Åtminstone om man kollar statistiken. Det är nästan löjligt vilket resultat det ger att sitta utvilad och spela mot amerikanarna när kl är 2 - 3 på natten hos dom en (packad) fredag- eller lördagnatt.

Postad
Egentligen skulle jag bara spela lördag- och söndagmorgnar. Åtminstone om man kollar statistiken. Det är nästan löjligt vilket resultat det ger att sitta utvilad och spela mot amerikanarna när kl är 2 - 3 på natten hos dom en (packad) fredag- eller lördagnatt.

Jag jobbar natt och brukar sätta mig på lördag och söndag morgon och spela lite innan jag går och lägger mig, har bra resultat dessa timmar. Att ha städat och diskat hemma bruklar höja mitt spel också.

Postad

Kan inte annat än hålla med om att snus är den avgörande faktorn för lyckat pokerspel.

Liten uppdatering

Check list:

Balanserad bra musik

God syresättning

Uppiggande dryck (te, kaffe, juice etc.)

Energirik mat (helst långsamma kolhydrater)

God sömn

Bra humör

Konditionsträna

Pokerfria perioder

Bestämd tidslängd för pokerspelandet (inte för länge)

Korta pauser från spelet (några minuter per timme)

Städad spelmiljö

Isolerad spelmiljö

(Snus, för dem invigda)

Postad

Inte prata i telefon samtidigt som man spelar, samt stänga av msn och dyligt.

Snus, cola och soft hiphop =)

Att ha en pokerintresserad kompis bredvid brukar också hjälpa mig från tilt, då kan man sitta och svära tillsammans över tomtarna =)

dock ska det inte vara nån okunnig hetsare som tycker att man ska spela all suitade kort samt alla ess ;)

Postad
hmmm snus skulle nog inte göra mitt poker spelande bättre... :?

Säg inte det. Testa följande:

Gå till affären och be att få en dosa "av det starkaste jäkla machosnus ni har". Gå hem och ställ den bredvid datorn och sedan tvingar du dig själv att ta en prilla varje gång du gör ett ordentligt pokermisstag. Det borde funka ;)

Postad

En sak som inverkar positivt på ens spel är att inte spela på samma bord som Nusseman. Jag menar, man sitter och betar, sen helt plötsligt slänger han in alla sina marker i mitten, samt börjar överösa en med skitiga blöjor. Lätt att man tiltar då!