Gå till innehåll

NLT - AA hur skulle jag gjort?


mariani

Recommended Posts

Texas Hold'em $0.25-$0.25 NL (real money), #1,612,231,926

Table Frank Nyland's HE, 20 Dec 2005 2:38 PM ET

 

Seat 1: rockoid ($141.20 in chips)

Seat 4: dumass5938 ($3.75 in chips)

Seat 5: vongmi ($18.85 in chips)

Seat 7: mawatar ($21.80 in chips)

Seat 9: IceColdNuts ($14.20 in chips)

Seat 10: anushoal ($29.10 in chips)

 

ANTES/BLINDS

IceColdNuts posts blind ($0.15), anushoal posts blind ($0.25).

 

mawatar deals [ AD,AC ]

 

PRE-FLOP

rockoid calls $0.25, dumass5938 folds, vongmi folds, mawatar bets $1.50, IceColdNuts folds, anushoal folds, rockoid calls $1.25.

 

FLOP [board cards 7H,8D,9S ]

rockoid bets $1, mawatar bets $5, rockoid calls $4.

 

TURN [board cards 7H,8D,9S,8S ]

rockoid bets $0.25, mawatar bets $5, rockoid calls $4.75.

 

RIVER [board cards 7H,8D,9S,8S,JH ]

rockoid bets $0.25, mawatar bets $5, rockoid calls $4.75.

 

Hej!

Hur tycker ni jag skulle gjort bettat mer?

Foldat i slutet kasnke?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Börja med att läsa reglerna för hur en HH bör se ut. Nu vet man ju ingenting om omständigheterna, och det blir svårare att analysera.

 

Bettet på river är iaf helt onödigt eftersom du aldrig får syn av en hand du slår. Sen tycker jag du kan sakta ner redan på turn mot en normalspelare, och givet hur han spelar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Analys:

Killen som synar pre täcker dig 8 ggr. -> Han kan här gå med på lite allt möjligt. Hamnar han i knipa kan han alltid trycka till lite extra och han kommer aldrig att förlora hela sin stack.

 

flop: Om du skall betta så skall du betta runt pott eller eventuellt lite hårdare. Storleken på raisen här är OK, men det är tveksamt om du skall raisa här. Har Fi JT,6T eller 56 är du mil efter. Ingen omöjlighet att han sitter med någon av dessa händer med tanke på hans stora CL. I bästa fall sitter han bara med ett drag.

 

turn: Eftersom du fick syn på din pottbet är det tveksamt att Fi bara sitter på ett drag. Skall du spela vidare finns bara två alternativ: all-in eller call.

All-in: vad slår du egentligen som han kan tänkas syna dig med? tvåpar, möjligtvis. Men visst, är du verkligen säker på att du leder kan du ju satsa vidare. Men att betta en tredjedel av potten? Bettar du för värde eller?

call: japp, du har ju trots allt chans till kåken om du ligger efter.

 

River: inse fakta. Fi tycker synd om dig och ger dig chansen att dö med hedern i behåll. Det finns inte en chans i världen att han inte synar ner dig här och det finns inte en chans i världen att han hade hängt med så här långt utan att han har något som slår dina ess.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilket jävla gap det blev i den här HH:n då - mäktigt!

 

Alltså, som jag skrev tidigare, har får du ju gå lite på reads. Du ska ju betta både flopp och turn iaf för att inte ge nåt gratis till ev. drag, även om det kan vara läge att sakta ner en aning på turn. På river är det, givet den brädan, rätt onödigt att värderaisa tycker jag, även på den här nivån. Tvärtemot vad Djens säger. Anledningen är förstås att du, TROTS nivån, sällan får syn av några sämre händer.

 

Chiplead? Vad i hela friden skulle det ha med saken att göra? Om han har dubbelt så mycket som Marianne eller 10 ggr så mycket är helt ointressant. Det är cashgame vi snackar.

 

Det här är ett fantastiskt ämne, som jag har hamnat i disskusioner i chatten vid borden om flera ggr. Nån vid bordet kommenterar en pott med att "han kör med dig och utnyttjar sin stora stack, för honom är det ingen fara att torska, för han riskerar aldrig hela stacken". Jag menar - wtfiuwt?! Och så är man så puckad att man måste skriva att de tänker som pajasar, att en stor stack i CG visst kan fungera lite skrämmande på det psykologiska planet (eftersom det kan indikera att man är bra), men att det annars inte har nån betydelse, så länge jag kan reloada. Och då blir man svårt hånad och kallad "idiot" och "fish" som inte förstår betydelsen av en stor stack. Slutar aldrig att förvånas. Har nu iaf helt slutat kommentera det när folk skriver, för att man liksom...orkar ju bara inte till slut.

 

OT: Nån som torskat dryga 7 inköp på 3h nån gång, NLT SH, varav bara ett på tilt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

på denna nivån kan han lika gärna sitta med endast en T / A9 /79/ vad faen som helst. din analys suger.

 

Djens, tolkade ditt inlägg här som att du tyckte det var rätt att värdebetta rivern där (och det tyckte jag var ett konstigt råd från just dig), men nu förstår jag vad du menar - man kan ju inte folda där, nej. My bad.

 

Hmm..3 timmar, inte så svårt i badstreaks, men det händer...

 

Känns skönt att höra. Aldrig varit med om nåt liknande faktiskt. Har typ 15 raka plussessioner innan den här, så det går ju att överleva, men när jag kollade sen och såg att jag torskat drygt sju jävla inköp på den där korta tiden...ja, då kändes det som nån typ av värdelöst rekord. ;) Särskilt när jag hela tiden spelat riktigt bra. Comes with LAG-play förstås, men ändå liksom... Inatt ska de jävlarna få betala tillbaka! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...