Gå till innehåll

Metaddict

Members
  • Innehåll Antal

    14 146
  • Gick med

  • Besökte senast

  • Dagar Vunna

    1

Allt postat av Metaddict

  1. Känns som det bör leva upp rätt ordentligt när det är match iaf. Annars kan man förstå att Man Utd Bar inte riktigt känns så hett för folk som inte är inbitna Unitedfans.
  2. FYP Nä men jag är ingen stjärna heller, har bara tur Hehe jag gillar också Heineken Aja nu kom vi ju precis hit så vi måste ju få gå och hälsa på alla som saknat oss iaf Men jepp jag hade faktiskt tänkt kolla in den! Antar nog att man borde boka bord om man vill äta där under någon match. Har du varit där?
  3. Jaså vi har en klassisk finsmakare Hehe. Nämnde inte där, både pga att jag inte har samma stenkoll där, och att det inte riktigt kändes som det helgonbjörre letade efter. Men jag ska lyssna in mig lite mer noggrant på Yellow Shark nu bara för det
  4. Ok, Steve Vai spelade ett bra tag med Frank Zappa men annars fattar jag inte hur denna video skulle vara relevant.
  5. Usch va svårt, men jag måste ju försöka när det är min idol det gäller. Tolkade nästan det som att du inte gillade one sie fits all?! Grejen med Frankie är ju att han gjort så in i helvets många olika stilar, det är därför man inte bara kan slänga ur sig 4-5 skivor och så är alla ungefär likadana (som nästan alla andra artister). Listar lite olika stilar så får du lyssna på det som låter intressant. "Mainstream" är ju de skivor som nämnts, Apostrope och Overnite Sensation. De är inte så krångliga och virtuosa eller vad man ska kalla det, så det är väl därför de är mest populära. OSFA kommer lite efter dessa och är lite svårare men är ju i grunden en fortsättning på samma stil ändå. Hot Rats är en känd (och bra) skiva. Med låttitlar som Willie the Pimp kan det väl aldrig gå fel? Zappa har också gjort några skivor som är mer åt storbandsJazz-hållet. Jag gillar dem skarpt men de är nog inte så jättekända direkt. Waka/Jawaka och The Grand Wazoo. Något säger mig att det inte är exakt vad du letar efter men try it out anyway Zoot Allures kan möjligtvis passa dig. Den är lite mer åt rockhållet typ. Joe's Garage har en massa grymma stunder men är jävligt spretig och kanske något man ska vänta med tills man vant sig lite mer vid Franks musik. You Are What You Is är nästan något slags försök åt mainstreampop-hållet och har en sak gemensamt med Studio Tan,Sleep Dirt och Joe's Garage - som hela skivor håller de kanske inte riktigt alltid men de har några stora höjdpunkter. Samma sak med Them or Us . Det är också här det börjar bli riktigt jävla avancerad musik. Låten Sinister Footwear II är ett praktexempel på det, otäckt svårspelat (lite som The Black Page #2)! Skivorna i detta stycket lyssnar jag aldrig igenom i sin helhet längre, man får programmera in de bra låtarna helt enkelt. Och så fortsätter det i resten av hans karriär enligt mig. Får väl nämna hans enda Grammy-skiva med Jazz From Hell . Det är en passande titel iaf, Frank hade någon gammal "synklaver-dator" (jag vet knappt vad det är ens) som han började göra musik på i slutet av sin karriär. Alltså inget band som spelar. Svår skiva som fan så den vågar jag väl inte direkt rekommendera egentligen, men jag gillar den. Kan ju avsluta med att påpeka att den tidigaste skivan jag nämt är hans åttonde. Jag tycker inte det han gjort innan är speciellt bra om jag ska vara ärlig. Och efter Them or Us börjar det spåra ur så smått med. Så därimellan kan man ju hålla sig till att börja med (och det är tillräckligt med skivor för att ha fullt upp ett bra tag i vilket fall). Sen är hans band alltid grymma live så vi kan posta några live-klipp. Gillar man inte gitarrsolon ska man nog gå någon annanstans dock En av mina favvolåtar, Black Napkins. Den där korta gitarrslingan precis i början är så jävla enkel men ger mig alltid gåshud. Steve Vai på andragitarr för er gitarrnördar Han började mer eller mindre sin karriär hos mr Zappa. Sen får han inte credit nog för sina ballader. Sånt här ska man ju inte erkänna om man är cool men jag får tårar i ögonen varje gång jag hör Watermelon in Easter Hay. Så satans vacker. Detta är från sista turnén innan Frank dog Denna spelningen finns utgiven på DVD, Does Humor Belong in Music? För folk som tycker det blir lite för mycket eller för "svårt" ibland är det en bra liveDVD att välja eftersom han har valt lite mindre "krångliga" låtar och t.ex. förenklat Keep it Greasy rätt ordentligt. Honey don't you want a man like me???! Nämnde you are what you is innan, den har den enda blueslåten jag kan erinra mig att Frank gjort. Suicide Chump Detta klippet hade jag faktiskt inte sett innan. Märkte iofs nu att det är ca 10 sekunder av själva låten medan resten är ett långt (och coolt) gitarrsolo. Nu är jag klar, tog lite längre tid än jag hade tänkt men när jag väl börjar snacka om Frank Zappa har jag svårt att sluta...
  6. Tiger är för övrigt inte thailändskt, bara så vi har det klart för oss Beer Lao är jävligt fin den med IMHO!
  7. +123456789 HAHA in your face loser +123456789+10
  8. Han är en Gud. One Size Fits All börjar du med om du gillar den stilen. Grym skiva.
  9. Framme i Thailand efter en helt problemfri resa, dock nästan totalt utan sömn vilket var rätt segt. Har aldrig känt mig såhär frisk efter resan hit faktiskt, brukar alltid vara helt förstörd i 2 dagar. Så bra start Redan flyttat in i samma lägenhet igen och storhandlat. Imorrn blir det Guuuullivers Och ManU Och Tiger Beer! Livet leker!
  10. Här gick man och hånade Rasmus Jönsson efter hans pinsamma insats mot Halmstad sen hänger han inte 2 i cupen och förnedrar AIK totalt med TRE mål. Hihihi
  11. Ez game! Synd det inte blev 3-0 bara så det hade varit klart direkt. Nu kan det ändå bli nervigt på Arabstadion. Men jag tror vi kirrar det
  12. Jävla hycklare. Nu utmanar JAG DIG på en MMA-match bara för det. Jävla pingpongtönt!
  13. Mmm, var säker på att han skulle cutta vikt och köra mot GSP men han går upp i 205an istället. Kul Det andra var nog med glimten i ögat men inte just det där, såg rätt töntigt ut faktiskt Metalfans är öppensinnade människor! Ska jag behöva dra historian om hur jag förnedrade två elitpingisspelare i fotboll igen? Fotboll är en manlig sport, kolla bara Berbatov och Ronaldo!
  14. Oj HELVETE Anderson Silva klar för match mot Forrest Griffin! NU jävlar kan det bli åka av igen...
  15. Gah jobbigt Hang in there Pfjunig!
  16. Metaddict

    .

    Jahopp, då var jag officiellt imponerad av din arbetsmoral, att lägga till ditt lugn när du backar Så Grattis, välförtjänt! Angående Unibet så antar jag att du gick in för att bara trycka händer för att vinna ett paket. Vi har ofta lyckats missa varandra men jag måste säga att det ser ut som du har mycket att jobba på när det gäller table selection. Nån gång kollade jag borden och fann dem så urusla att jag inte ens orkade spela, hittade inte en enda fisk (eller ens kass reg, läs maffiosa)...då satt du på typ 8 bord och nötte med fem 19/15-traderövar
  17. Har hört att det finns folk som inte bara trebetar JJ, QQ, KK, AA och AK.
  18. Tyckte väl jag inte hade hört talas om dem på länge Nu när du säger det har jag ett svagt minne av det ja. Kunde inte brytt mig mindre om utestället Men du borde ju ha VIPpass där!
  19. Jag måste säga att jag är tveksam till att du verkligen värdepushar AQ här. Angående sizandet överlag är rätt fundersam. Jag får nog erkänna att jag explosizar i liknande lägen rätt ofta och inte har någon övergripande linje för just den pott/stack ratio vi hamnat i här. Men blir iaf absolut jävligt dyrt att bluffa om vi alltid ska pusha i liknande läge. Annars har du en poäng, och ditt ess i handen har iaf lite större cardremovaleffekt än 54s. Tycker fortfarande inte riktigt det du skriver nog motverkar att river är ett så dåligt kort. Ja, eftersom JT inte är och aldrig någonsin kommer bli ett tvåpar på QTK så missuppfattar du nog rätt mycket...
  20. Säger wat, och sen säger jag wat? Givet din linje (som jag gillar) betsynar jag turn. Du kan beta runt 7 dollar, det räcker mer än väl här. Alternativet är att pusha rakt av. Potten är på ca 16 och du har 20 bakom, så beta något i stil med 11 är iaf helt meningslöst.
  21. Jag är mongotrött men jag kan inte se var jag skrivit att det inte skulle vara standard att beta turn i pos med tvåpar. gnatt
  22. Det kapar vår värderange hyfsat mycket eftersom det gör floppade tvåpar hos oss mindre troliga. En tia på turn drar märkbart ner sannolikheten att vi ska ha TT, QT eller KT. JT känns tveksamt om vi kommer tvåbarrela här såvärst ofta. Vi reppar alltså tunnare. Har istället fi JT eller någon envis tia kommer han inte längre vika den. Och räkna med att få folk att vika TP vet inte om man direkt ska göra, så med en T på river återstår det i princip bara damer vi räknar med att kunna få bort med ett bet. I kombination med det ovan har alla drag blankat så det finns dessutom ca en miljon semibluffar att sätta oss på, vilket hade varit lätt nog redan innan vi reppar ännu tunnare på river.
  23. Har känt mig riktigt spelsugen hela kvällen faktiskt. Ganska säker på att det är spelberoendet som slagits på efter 3 dagars hyfsat hård grind. Rätt otäckt egentligen när man tänker efter. Jag har definitivt full förståelse för folk som blir spelberoende "på riktigt".
  24. Metaddict

    .

    Har du tagit lektioner hos benknackan kanske?
  25. Coolt. Vad händer med Cafe Opera nuförtiden?
×
×
  • Skapa nytt...