Gå till innehåll

Metaddict

Members
  • Innehåll Antal

    14 146
  • Gick med

  • Besökte senast

  • Dagar Vunna

    1

Allt postat av Metaddict

  1. Just när jag tyckte Late hade skrivit något inlägg eller två som inte tydde på grav utvecklingsstörning slår han till igen. Har han ens en hjärna?
  2. Jag är med puni, tycker inte det är speciellt close. Skeppar mycket hellre, som puni redan sagt finns det inte alltför många drag som missat och AQ är ju bara CP.
  3. Har positiva känslor iaf. Svårt att inte ha det i den formen vi har varit. Men det är en lurig match, bara att kolla på förra året ju. Men City kändes väl lite hetare förra året va? edit: hehe såg nu att de har fyra raka segrar. Men fuck it, jag tror på seger
  4. Jag betvivlar att IRL har någon jättehemlig revolutionerande metod för table selection som han uppfunnit själv. Han köttar väl upp en jävla massa bord som han minar med diverse verktyg. Känns inte som hjärnkirurgi eller raketforskning, etc Det räcker att man gör detta på mer än en pokersajt för att det ska bli jävligt jobbigt att överblicka. Jag hade också gärna köpt två 30tummare men är inte tillräckligt slaskig för att göra det. Spelar man 5/10+ (och definitivt 25/50) lär det betala av sig fortare än man tror.
  5. Först tror du han är "rätt så nitig", sen är han plötsligt en "riktig nit". Luktar syn och förlust här Jag kan bara inte tänka mig en så kallad tripshand här. Kanske är bra i en turre, vad vet jag egentligen, spelar aldrig några.
  6. Usch så äckligt spewigt satt jag och tänkte, sen såg jag att du vann handen
  7. Mmm det är ju klar skillnad med 200bb, absolut. Jag tror ändå att du bör utgå från att stacka QQ där. Om du spelar mycket med fi och märker att han är en supernit och alltid har det så får du väl börja hitta massa superhjältefolds. FE har inte direkt med saken att göra här, du är inte ute efter att få honom att vika AA. Om du absolut inte vill stacka mot raise när du Cbetar så kan du faktiskt checka flop. Jag har ingen synrange i situationen du hamnade i iaf.
  8. Gah, nu sitter vi och skriver om varandra. Point taken, gg wp osv
  9. Inlägget jag riktade till dig i någons dagbok skrev jag när jag var ruskigt trött och det var onödigt skrivet. Kan be om ursäkt om det får dig må bättre Men som jag skrev i inlägget ovan tycker jag inte man tvunget måste linda in allt man skriver och göra det överdrivet trevligt alltid. Tyckte knappast det var något att hetsa upp sig över det jag skrev här, klart handen var en bad beat men knappast något sjukt i hestaväg. Det är ju liksom ett internetforum trots allt, sååå hemskt är det inte, det är inte som att jag kallade någon pedofil och blandade in deras flickvän i det hela liksom. Men jag ska lägga in en smajlie nästa gång jag tycker något Btw att jag skulle vara bitter just nu skriver jag ett litet lol på.
  10. Kul att du tror att jag var arg Har du inte märkt att jag har den där tonen oavsett om jag är arg eller ej? Jag är bara född sån, tro det eller ej men det är aldrig illa ment, orkar inte sitta och omformulera saker eller lägga in massa smajlies bara för sakens skull Jepp Padrinos, du har helt rätt.
  11. Ni som alltid trebetar AK men viker när niten fyrbetar bör nog fundera lite på vad ni gör för fel. Om någon 14/8 kallfyrbetar kan jag köpa det dock.
  12. Men herregud vad folk överreagerar. Det är EN hand och fi har iaf runt 10% equity. Kul? NEJ! Men knappast något av det sjukaste man sett...
  13. Well, då vill du vika KK och AA med antar jag? Tror inte det är så stor del av hans kallsynrange att det blir enorm skillnad mellan AA och QQ för oss här. Blir svårt att ha något att spela vidare med tyvärr om man inte har med QQ.
  14. FySATAN så varmt det är idag. Måste vara en av mina varmaste dagar i Bangkok känns det som.
  15. $2/$4 No Limit Holdem 4 players Converted at weaktight.com Stacks: CO ($200.00) BTN ($617.05) Hero (SB) ($408.30) BB ($444.70) Pre-flop: ($6, 4 players) Hero is SB Q:diamond: J:club: 2 folds, Hero raises to $14, BB calls $10 Flop: 4:club: 6:club: Q:heart: ($28, 2 players) Hero bets $21, BB raises to $84, Hero calls $63 Turn: 2:diamond: ($196, 2 players) Hero checks, BB bets $123, Hero raises to $308.30
  16. Det är ju inte svårare än så. Det är bara att kolla equityn AK har mot även en tight range. Förstår faktiskt inte hur du kan undra en sån här sak när du är vettig nog att själva sitta och pilla med ranger Nog inte jättemånga på NL50 och NL100 som gör det. På t.ex. NL400+ är det många som får in det pre med TT+ och AQ+ samt ibland 5betspushar skräp. Då står sig AK verkligen extremt bra.
  17. Ship it I guess.
  18. Metaddict

    .

    I mina ögon är det lite väl tidigt att börja pusha J8o och sånt. Problemet är iofs att jag inte heller kan MTTs Inser du hur löjligt nära varandra det där är i EV?
  19. Metaddict

    Rooney

    WP
  20. Alltid massa idioter som kommenterar på youtube men det verkar som matchen fortsatte sen och det "bara" var en grov hjärnskakning
  21. Klart mycket farligare än att slåss i UFC för Brock
  22. Vad vill du annars göra då? Checkfolda? Betsyna?
  23. Better practice avoidance??
  24. Usch usch usch vilket dåligt humör vårt internet varit på idag! För en gångs skull var det rätt fint värde såhär dags men jag fick ge upp efter 45 händer. Nöjer mig med 185bb/100 för sessionen Till Trues försvar får man väl nog erkänna att jag är en av dem som haft minst problem med internet av de pokerlirare jag vet här som bott i egen lägenhet. Snart ska vi ut, jag är inte sugen alls men lät bruden muta mig genom att laga min favoritfrukost iaf
×
×
  • Skapa nytt...