-
Innehåll Antal
14 146 -
Gick med
-
Besökte senast
-
Dagar Vunna
1
Innehållstyp
Profiler
Forum
Articles
Allt postat av Metaddict
-
Lol typ, spelade två timmar NL400 och NL600 nu och sprang som en gud. Upp3.7k euro. Tror det kan vara rekorddag. Backade 4K iförrgår men man kan ju säga att jag är rätt nöjd just nu... Dock står jag fast vid det jag skrev, jag trivs inte med det här längre. Jag är ungefär en tiondel så glad nu jämfört med hur knäckt jag var igår. Håller ju aldrig i längden. TYVÄRR spoilade ramz huvudmatchen i UFC 98 för mig. Jag har sett fram emot den i flera månader så det var fan riktigt tiltande. Tankar galan nu men med internet här får jag väl vara glad om jag har den nere imorgon. Angående dagboken så har jag inte bestämt om jag ska fortsätta. Tappade lusten rätt mycket nu. Ska jag skriva så blir det alltid personligt och utlämnande, jag är sån som person helt enkelt. Och det får man bara skit för, det kan man ju konstatera. Så alternativet är att bara skriva tråkiga saker. Typ antal händer, resultat och kanske några handberättelser ibland. Vi får se hur det blir. Men anyway, go go go me! Tillochmed fin röd linje idag vilket inte riktigt är min stil egentligen.
-
Fyfan va jag hatar dig just nu. Du har ingen aning. Läst här sen du började och inte sett ett enda ord någonstans om MMA. Sen spoilar du en av matcherna jag sett fram emot mest någonsin för mig. Fyfan Älskar Machida så alltid nåt. Men USCH TILT
-
Men snälla snälla, posta inte åtta händer utan converter om du verkligen vill ha seriös respons. Det tar iaf inte lång tid att lägga in dem på typ weaktight.com. Nu kommer jag svara litegrann ändå bara för att jag känner för det, men räkna inte med mycket respons från min sida om du inte snyggar till inläggen lite Nä, jag vill inte checka tillbaka KJ och folda river. WP. Jag kallsynar också JJ preflop ibland men då checkraisar jag den floppen mycket oftare än jag checksynar. Mest för att få in lite värdehänder i checkraiserangen så man inte bara går för CR med set och air typ. K6s WTF? Äckligt kallt. Checkar hellre flop och synar ner turn och river om jag vill göra något fancy. KK fembetar jag större med de stackdjupen om jag fembetar. Men egentligen fembetar jag verkligen extremt sällan i den sitsen. Som spelat måste du verkligen syna river, så WP där iaf. Mycket back? Eller back överhuvudtaget? Såg ut som det gick sådär iaf. Helgskottar du eller är du uppe på nivåerna regelbundet? ps Boss verkar fan najs, kanske reggar och hälsar på
-
Hehe hm nu blev jag lite förvirrad. Jag bekräftade bara att det högst sannolikt var urmyrakeback för att spara dig lite tid MVH Methadict
-
Går ju aldrig att VETA om det är +EV att pusha river om man inte frågar fi om hans exakta synrange mot push och han ger ett ärligt svar. När man kollar hur folk verkar älska att syna på nivån överlag så är det iaf inte mycket tvivel i mitt huvud om att push är rätt om du tagit dig till river som du gör.
-
GL Shahin 24h är övernötens nöt för övrigt. Drömgym för en pokerspelare. Det är det jag saknar överlägset mest nu när jag är i Thailand
-
T8 beta turn. Som spelat push river. J8 donkar jag hellre, gillar inte slowspel där. AK ger jag nog upp flop allt som oftast. 96 rätt onödigt att höja river tycker jag när fi bara minbetar.
-
Så jobbiga stackar på river. Tror jag degar rakt av. Du är ändå i princip commited när du betat river och har 88 kvar att syna. Checksyn känns sådär va?
-
Jepp, jag spelar på Lads så händer från 3/6+ är samma som Prima. Jag har taggat ner riktigt ordentligt med mina utbrott faktiskt. Även lärt mig att stänga ner direkt när tilten slår på. Varje gång jag gått upp i nivå tidigare har det varit skitjobbigt i början och jag har suttit och lirat med en puls på typ 200. Jag har sen vant mig relativt fort som tur är. Så är det inte längre. Jag har fastnat på 2/4 väldigt länge men egentligen slått nivån bra från första början. Hur mycket jag än försöker nöta 3/6 (hyfsat mycket) och 5/10 (inte så mycket) så släpper inte den mentala spärren. Jag kan inte komma över hur mycket pengar det egentligen är. Det hjäler ju inte att jag alltid springer som ett as när jag kör där (inte bara för att det är bättre motstånd, jag är extremt mycket mer noggrann med table selection där så jag är ganska säker på att jag överlag lirat på softare bord NL600+ än NL400) Samtidigt är jag så sjuuuukt trött på att grinda på mot alla retardregs på 2/4 och känner verkligen att jag slår högre nivåer i längden. Men det du säger stämmer absolut, har man dåligt psyke ska man definitivt bara spela på nivåer man känner sig 100% bekväm med. Jag är "bara" back 4k euro för dagen vilket alla som spelar 3/6+ vet inte är något att böla över alls. Men jag kan inte sluta sitta och tänka på hur mycket pengar det är och hur mycket kul man kunde gjort för dem. Den dagen jag låter utbrotten gå ut över min tjej lägger jag fan av. Det är ju inte så att jag skriker på henne eller kastar grejer på henne Tack för ditt inlägg.
-
Famousgrouse är btn, glömde säga det. Han är superduperfisk som sagt. Döda pengar redan där. SB är rätt tajt (tror man inte när man ser handen) men att syna är dåligt och eftersom det är så sjukt att vika KK rakt av (jag kunde inte gången innan heller) så finns det inte mycket kvar att göra. Och jag har inte sagt att jag förväntar mig något, skrev ju att de var kassa. Menade att man kan tycka att det BORDE vara bättre klass på spelarna.
-
Tack Rooney, kul att någon fattar. Jag blir uppriktigt sagt extremt sugen på att sluta skriva när hälften av det jag får tillbaka är drygheter från idioter som jimpolito och jocoa.
-
Du har inte direkt skrivit här innan så varför ska du börja nu? Fråga din mamma eller nåt. Man uttrycker sig inte helt klart när man är supertiltad. Synd, för folk hugger ju på två röda. Jag bränner sjukt mycket mer pengar här i Thailand än i Sverige. Flyget kostar en massa också. Dessutom får jag in klart mindre pengar eftersom jag inte spelar ens hälften så mycket poker(och då spelar jag ändå inte mycket nog i Sverige). Vi delar iaf på allt (tro det eller ej).
-
Sätter mig och spelar mitt absoluta A-game...fyfan vad jag fått den i röven. Den berömda Famous grouse mötte jag för första gången, vilket jävla CP... Mitt livs största pott: $5/$10 No Limit Holdem 6 players Converted at weaktight.com Stacks: Hero (UTG) ($2213.93) UTG+1 ($980.00) CO ($661.22) BTN ($978.20) SB ($731.80) BB ($1010.00) Pre-flop: ($15, 6 players) Hero is UTG K:spade: K:diamond: Hero raises to $40, 2 folds, BTN calls $40, SB calls $35, BB calls $30 Flop: 2:heart: 9:diamond: J:heart: ($160, 4 players) SB checks, BB checks, Hero bets $129, BTN calls $129, SB folds, BB raises to $387, Hero raises to $2,173.93, BTN calls $809.20, BB calls $573 Turn: 3:diamond: ($4,232.13, 3 players) River: Q:spade: ($4,232.13, 3 players) Final Pot: $4,232.13 Hero shows: K:spade: K:diamond: BTN shows: J:club: Q:diamond: BB shows: J:spade: T:spade: Hero wins $1,257.53 ( lost -$956.40 ) BTN wins $2,971.60 ( won +$1,993.40 ) SB lost -$40 BB lost -$1,000 Jag mår så jävla illa just. Detta är FEM TIO EURO. Hur fan kan idioterna suga så jävla hård. De blockar tillochmed varandras knektar och jag blir ändå utdragen. Orkar inte ens kolla hur mycket back, en jävla massa till iaf. Fyfan va jag hatar poker. Och det säger jag inte bara för att jag är back och tiltad. Jag är så jävla trött på det. Enbart pengar man gör det för, så är det väl iofs för de flesta andra grinders. Det värsta just nu är att jag behöver en massa pengar för att kunna hålla ihop mitt förhållande. Annars vet jag fan inte om jag hade orkat fortsätta. Jag har inte psyket för det, jag har insett det nu. Min tjej brukar vara överseende med mig men nu fick jag ett jävla CPutbrott efter mongopotten ovan och hon blev rätt sur. Kan inte ens klandra henne, vilket jävla CP man verkar vara. Jag är så lugn och "snäll" alltid annars men pokern gör så sjuka saker med mig. Jag vill inte vara den människan jag blir av poker. Nu ska vi ut och festa...fyfan vilket jävla festhumör jag är på!!!! sug kuk allt
-
Sitta ut från bordet för att byta plats och sätta sig i pos på fisken: Bra eller Anus??
-
Mmm satte mig igen...var så sjuuuukt nära att göra monsterfolden med KK i trebetad pott på djupa borden. Flop 679 med ett FD och jag timebankar halva tiden innan jag degar mot stor CR. Fi sån där äcklig usel tråkTAG med sina 19/14 i stats. Ärligt talat vill jag vika i princip allt rakt av där. Synar ENBART för att jag vill spela någorlunda balanserat även när jag är övertygad om att det är -EV mot denna totalt hjärtlösa motståndare. Och med hjärta menar jag stake...
-
Lol, såg inte ens det där Annars too bad med turren, låter fan helt sjukt.
-
Såg denna i någon annans dagbok, har glömt var det var så jag postar den här. Vilket jävla skämt. Se någon "analysera" en shortstackhand med kommentarer som "nu spelar jag nosebleeds" med förvrängd röst av anonymitetsskäl är ju bara komiskt. Klart Phil Ivey spelar som en åsna, han vill ju bara busta den irriterande shortstacken. http://pokermagazine.se/poker-tv/luck123
-
Varför skulle han vilja dela med sig av lösningen på poker som han kommit på? Kan inte se hur PC skulle ha råd att betala sådana summor.
-
Mmm den var ju asbra verkligen............................tilta mig inte ännu mer
-
Lite blandat: Mot någon TAG vi inte direkt har några reads på. $3/$6 No Limit Holdem 6 players Converted at weaktight.com Stacks: UTG ($712.35) UTG+1 ($600.75) CO ($347.25) BTN ($714.45) Hero (SB) ($788.00) BB ($588.00) Pre-flop: ($9, 6 players) Hero is SB Q:club: Q:spade: 1 fold, UTG+1 raises to $21, 2 folds, Hero raises to $80, 1 fold, UTG+1 calls $59 Flop: 7:heart: 3:heart: K:club: ($166, 2 players) Hero checks, UTG+1 checks Turn: 6:club: ($166, 2 players) Hero checks, UTG+1 bets $108, Hero calls $108 River: 9:club: ($382, 2 players) Hero checks, UTG+1 bets $412.75, Hero calls $412.75 Någon som verkade vara ny reg. För jävla kallt spelat av honom. $5/$10 No Limit Holdem 5 players Converted at weaktight.com Stacks: UTG ($2814.25) CO ($1159.75) BTN ($995.00) Hero (SB) ($993.35) BB ($1048.75) Pre-flop: ($15, 5 players) Hero is SB 9:diamond: 9:spade: 1 fold, CO raises to $40, BTN calls $40, Hero raises to $154, 1 fold, CO folds, BTN raises to $300, Hero raises to $988.35, BTN folds Final Pot: $1,338.35 Hero wins $1,338.35 ( won +$350.00 ) CO lost -$40 BTN lost -$300 Angående usla regs...och denna snubben sitter ändå på 2-3 bord NL1K och väntar på motstånd ofta. Jag hackade rätt ordentligt på honom med trebets och hans motgift mot det var att syna in sig med en massa extrahänder OOP och sen antingen köra checkfold flop eller checksyn där för att sen checka ner alla dåliga toppar osv som han floppade. Kallt kallt kallt. River går verkligen inte att vika som jag ser det, men jag svor redan innan jag synat. $3/$6 No Limit Holdem 5 players Converted at weaktight.com Stacks: UTG ($812.35) CO ($562.45) BTN ($0.00) SB ($776.00) Hero (BB) ($706.00) Pre-flop: ($9, 5 players) Hero is BB A:diamond: A:club: 3 folds, SB raises to $21, Hero raises to $65, SB calls $44 Flop: 6:diamond: A:heart: 7:spade: ($130, 2 players) SB checks, Hero bets $88, SB calls $88 Turn: 4:diamond: ($306, 2 players) SB checks, Hero bets $175, SB calls $175 River: 3:heart: ($656, 2 players) SB bets $445, Hero calls $372 Final Pot: $1,473 SB shows: 6:spade: 5:spade: Hero shows: A:diamond: A:club: SB wins $1,470 ( won +$697 ) Hero lost -$700 Här tar vi ut maximalt värde av våra stora händer ja Jag är inte riktigt säker på vad jag tycker om mitt riverbet FWIW (convertern visar fel för övrigt, fi har pos på mig). $3/$6 No Limit Holdem 6 players Converted at weaktight.com Stacks: UTG ($1471.00) UTG+1 ($1846.55) CO ($1224.60) Hero (BTN) ($1095.45) SB ($1307.00) BB ($1550.00) Pre-flop: ($9, 6 players) Hero is BTN T:spade: T:diamond: 2 folds, CO raises to $18, Hero raises to $66, SB calls $63, 1 fold, CO calls $48 Flop: 9:club: 5:heart: 5:spade: ($204, 3 players) SB checks, CO checks, Hero bets $115, SB calls $115, CO folds Turn: 5:diamond: ($434, 2 players) SB checks, Hero checks River: 3:club: ($434, 2 players) SB checks, Hero bets $199, SB calls $199 Final Pot: $832 Hero shows: T:spade: T:diamond: SB shows: K:club: K:heart: SB wins $829 ( won +$449 ) Hero lost -$380 CO lost -$66 Finns iaf hopp om livet
-
Visst ja, gjorde precis som Okocha debut på de nya deepstackborden. $3/$6 No Limit Holdem 6 players Converted at weaktight.com Stacks: UTG ($568.40) UTG+1 ($2202.65) CO ($1127.10) Hero (BTN) ($1308.00) SB ($693.65) BB ($1397.50) Pre-flop: ($9, 6 players) Hero is BTN T:diamond: 9:diamond: 3 folds, Hero raises to $15, SB calls $12, BB raises to $60, Hero calls $45, SB folds Flop: 2:heart: 3:diamond: 5:diamond: ($135, 2 players) BB bets $102, Hero calls $102 Turn: 8:spade: ($339, 2 players) BB checks, Hero bets $185, BB calls $185 River: 2:diamond: ($709, 2 players) BB checks, Hero bets $961, BB calls $961 Final Pot: $2,631 Hero shows: T:diamond: 9:diamond: BB shows: K:spade: K:diamond: Hero wins $2,628 ( won +$1,320 ) SB lost -$15 BB lost -$1,308
-
försöker försöker försöker försöker försöker försöker försöker försöker försöker försöker försöker försöker försöker försöker försöker Blev visst "bara" 800 euro back för sessionen. Var 3k euro back ett tag tydligen och var där RIKTIGT nära att stänga ner efter de två stora potterna med set men behöll lugnet och körde på. Men jag behövde semiskotta på €NL1K och lyckas vinna några potter där för att ta igen något. Jag har insett mer och mer att jag inte är så bra på poker som jag kanske trott. Dock inser man också när det är dåligt med bord och man är spelsugen som nu och kör mot regs, hur jävla kassa dem flesta av dem är. Även på NL600 och NL1K euro.
-
Vinner rekordpott några minuter senare...lol... > Revisorn666 wins €2,628 with a Flush, Diamonds lär va back ändå dock men vi kör väl på Ska inte skriva här medan jag spelar längre, blir alltid bara massa idiotiskt whine då.
