ViktorH
Members-
Innehåll Antal
2 270 -
Gick med
Innehållstyp
Profiler
Forum
Articles
Allt postat av ViktorH
-
Finns många program som kan hjälpa dig "lösa" en viss situation som senare kan bli applicerbar på en mängd andra områden i ditt spel, som lär dig finna vissa trender när det gäller vilka händer du bör t.ex. bluffa. CREV är ett av dessa program. Programmet säger inte åt dig varför du ska bluffa just de händer du bör bluffa, så du kommer få lista ut det själv och det är det som gör dig till en bättre spelare. Min poäng var att i vissa scenarion, position x vs position y, med viss preflopaction, ger den ene eller andre rangeövertag du måste ta hänsyn till. Sitter du och öppnar mot en position som när han synar i teorin endast ska ha starkare händer på en viss flopp så bör du kanske inte cbetta just den brädan särskilt ofta. Ursäktar att jag pratar i väldigt generella termer.
-
Vet inte, mac e skit mejten.
-
Både AK och 33, varför dels skjuta utan equity, dels skjuta på brädor FI träffar? Du ska anpassa din betsizes och tillfällen till hur din handdistribution står sig mot motståndarens. Lättast att förstå detta blir att sätta upp scenarion i lämpligt program. Helt plötsligt ser du att vissa brädor mellan vissa positioner där du autocbettar bör du egentligen ligga närmre 0% cbet. Det är väldigt viktig förståelse för ditt spel. Mycket jobb men är nästa oundvikliga steg i utvecklingen.
-
tror du? Läste just den här med 100000 ryggdunkningar. http://www.expressen.se/debatt/vi-behover-bjuda-in-alla-man-till-ett-samtal/ Jag lyckades i alla fall sammanfatta vänsterns dilemma; "Som Karen Austin tydliggör i forskning baserad på mäns våld, är inte kultur (eller religion) en avgörande faktor för att förstå vilka män som gör sig skyldiga till våldsbrott." -okej, inte männens kultur alltså, vad beror det då på? "Olika grupper av män uttrycker destruktiva manlighetsnormer olika. Beroende på om du kommer från glesbygd, förort, medelklass, överklass eller om du växt upp i Finland, Japan, Sverige eller Chile, om du är hockeykille, företagsledare, politiker, dataspelsnörd kommer du förhålla dig till den grupp av män du varit och är omgiven av." -okej, definitionen av männens kultur alltså.
-
Inte reflekterat över det.. men det kan faktiskt vara för underhållning jag läser.
-
Hmm ja.. men jag är typ nöjd med min dagliga dos av biased information. Lite ignorance is bliss. Förutom när det gäller att hitta sätt att slå ner vänstern. Där djupdyker jag gärna. Har du tips på några vettiga nyhetskällor? Fortfarande i enkelt försimplat flöde så jag inte måste anstränga mig att förstå.
-
din instagramhumor har nått hela vägen hit ser jag. självklart menade jag inte att kränka din lagerkultur.
-
den här tycker jag är förträfflig lite närsomhelst efter kl 17 (3h+ efter jag vaknat)
-
ja alltså jag menar ju att deet spelar ingen roll om du sätter det som en klassfråga eller en kulturfråga. är det klass så hamnar de i brottslighet pga var de slussas in i samhället i vår vänsterblivna ekonomi, och är det en kulturfråga så hamnar de där för de kommer hit. Antingen har vi tar vi bort vänsterpatrasket eller så begränsar vi invandringen. I min utopi uppfylls båda. Ang. bubbla så använder jag nästan uteslutande den portalen för att få min dagliga dos. Jag tycker om att rubrikerna är vinklade, men att källorna kommer från ett brett spektrum. Gillar att börja läsa en artikel med den utgångspunkt rubriksättarna har på sidan.
-
jag slutade back för hela 2015 så jag får nog räknas som en av de sämsta regsen i alla fall.
-
Är ju gammal data (1997-2001) men är den relevant? Att det är en klassfråga och inte en kulturfråga kan på många plan säkert köpas. Låg social status och/eller psykisk sjukdom verkar ligga bakom störst fall av våld mot kvinnor t.ex. Sammanställde denna från BRÅ idag i alla fall. Tänker att om det är en klassfråga och vi har flyktingar som inte kommer in i samhället pga efter/vänsterbliven jobb och skattepolitik så är det inte heller särskilt nice.
-
Lika ful som alltid fast tunnare. Sen synd det är en apple-produkt förstås. 2 av 5 spruckna skärmar! (Ett steg bättre än resten av iPhones vill säga) [ Img ]får[ /img ]
-
Är väl samma som alla år (hold'em): Narki Spelarn_ Duzak av vad jag hört har Narki varit duktig länge medan spelarn_ och duzak ligger i toppen nu 5-handat. (undantagit Freck11, bys67, Longple1 och SONNYRAVESTATION som borde ligga hack i häl, samt UnderO och Millan123 som borde vara de bästa i sina respektive spelformer). Krill$ter wildcard på listan, vet inte var han borde placeras. jättesvårt att göra denna listan seriöst. upandcomers är Markus800 och Lucifer.
-
tjena GL med dina mål du som är Adekk får jag gissa på trådtiteln. (?) Vi har mötts? Jag är trött
-
Fetstilta som du grundar hela din spelfilosofi på är något som inte existerar i pokervärlden. Hade du skrivit "då jag inte kan folda två klädda kort", "då jag har hybris", "då jag var tiltad" så går det att förstå. från /5 till /100 på 1.5 dag? Inte nytt rekord ens. Varför donka iväg löner till superduktiga spelare (gissar N**** som vanligt) när du kan köpa ett korpenlag, betala ut spelarlöner och ändå gå mer plus? Jag vet ju att det inte spelar roll att jag skriver här, och att du istället kommer ge mer action, men det har gått från: kul en ny skön spelare ah det här var lite spewigt sjukt skott, aja gulen men nästa gång han är tillbaka [försöka guida lite handmässigt] kul/knepig att spela mot skott igen? aja gulen [avråda från skott]tillba..skott? ... til..aja gulen ... [irriterad på att se skiten]DIN SPELFILOSOFI ÄR EN URSÄKT FÖR ALLA DINA SVAGHETER I SPELET Blir ju att man bryr sig när du uppenbarligen har enormt hjärta både i spel och utanför. Hade du varit en skit hade denna posten varit otrevlig.
-
Stort GL! ser fram emot handdiskussioner!
-
När till och med 4chan levererar. SJW asks 4chan why they hate SJWs (TW: 4chan) - Imgur Död åt vänstern etc
-
Ha inte sex, du kan få HIV. Läs inte ansiktsboken, den kan ta över ditt LIV. Udda resonerande, men är kanske de där spelberoendetendenserna du nämnde som spökar i rädslan för ansiktsbok. Fast det köper jag förstås inte. Angående Blergh hade jag börjat med substans istället för titel, men med det sagt gillar jag skarpt Blerghtiteln! För att inte låta krystad kan det vara en idé att ha bloggen privat en stund innan man gör den öppen, så där finns lite just substans innan allmänheten får tillgång och lite rum för självkritik. Annars är skriva dagbok ofta enormt terapeutiskt om du behöver skriva av dig dina känslor och tankar. Varför måste världen veta? Det lär vara en drivkraft. Lycka till med skrivandet!
-
Tack för fina TRs JV! Tagit mig lite tid att läsa, men har haft fliken i Chrome uppe sen dagen du skrev om ankomsten till prag. Kul läsning! Lite bättre än vanligt, mindre svengelska eller bättre reads kanske. Blev det inga festligheter?
-
En vän gick igenom dessa med mig tidigare i år, exemplet är nog taget från en RIO-video från början. Sammanfattade det i bilden nedan. BBs EV förblir ~0 medan BTNs ökar med betsizen. (bluffcatchsituation river)
-
Jag kan posta en snabb grej om det när jag kommer hem
-
ja det blir snabbt bisarrt om man föreslår något sådant. Ligger väl i samma läger som "mansskatt" (schymanförslag eller nåt sånt för några år sedan), män begår mer våldsbrott och ska betala högre skatt. Samtidigt legitimerar en sådan skatt (eller i ditt exempel halverad spritmoms) hela det här beteendet. -vilket förstås är din poäng med feminismen. angående rött vs blått så har jag alltid tänkt att det representerar plan vs marknad... eller kanske mer bara inte hjärna vs hjärna.
-
Ja haha det här gjorde fan min morgon. Har inte ens hunnit läsa flikarna med JV och binimiffos TRs än!
-
Jag minns med. Det har gått ifrån en värdegrundskamp om jämlikhet och vårt ansvar som män till ilska över hur nedvärderande politiken är mot kvinnor och måste utmåla dem som offer för att göra sina poänger. Bitter på vänsterns pinsamma retorik, deras censur, deras triggers och safe spaces. Bitter på deras rasism, som enligt deras definition genomsyrar allt, och därför inte kan ifrågasättas. Bitter på deras antisemitism (vita, rika och mäktiga män kan du slå på i evigheter enligt strukturmodellen, och judarna är i toppen = heja palestina). Det enda som med säkerhet kan sägas om vänstermänniskor är att de till 100% kan definieras som rasister eftersom det svalt argumentet om strukturell rasism. Vi som inte har det kan åtminstone ifrågasätta och testa med data om det skulle stämma eller ej. Vänstern delar ut sina rasistpoäng, plus eller minus, sett till vilken hudfärg, vilket kön och/eller vilket handikapp du har. Sen står du där du står i skalan med den rätten du efter du rasbedömts, könsbedömts och hälsobedömts fått ärva. Nån vit man sa en gång "jag är stolt över att vara en svensk, vit, heterosexuell, medelålders man" och fick som svar "så du är stolt över de enda grejerna du faktiskt haft 0 påverkan över?" När du bedöms av vänsterns rasistiska genuslinser och tilldelas en plats på skalan, ska du vara stolt eller skämmas när du kommer högt upp? Det enda positiva jag ser är att jag själv slagit om rätt fort. Kan jag så kan fler. Tänker inte dra det så långt som MRM (mens rights movements), att män kommer från universitet och inte möter den världsbild de indoktrinerats att möta, att kvinnor är mycket mer eftertraktade och har högre lön för lika arbete i många yrken efter universitet upp till ~medelålder. Mycket stämmer, men jag orkar inte gå samma väg där som jag gick i feministiska tankar, bättre vara krass och inse att vänstern måste bort. Helt. Det håller inte socialt, det håller inte ekonomiskt. För mig kan det förbli en "är du inte röd när du är ung så har du inget hjärta, men är du inte blå när du vuxit upp så har du ingen hjärna". Det kan få vara så, men väx upp för helvete. (Fotnoten är att jag personligen inte finner något attraktivt att rösta på i dagsläget, sista ordspråket till trots)
