Gå till innehåll

thefman

Members
  • Innehåll Antal

    3 030
  • Gick med

  • Besökte senast

Allt postat av thefman

  1. haha sjukt kul när jacobmal frågar mats vart han spelar och han svarar "betway" med colgatesmile och wellaschamponerat hår
  2. Har nyligen lärt mig spela Gin har lite frågor: När jag knackar så får jag ofta en bitter nyhet att fi har lägre deadwood och får således mina poäng samt bonuspoäng. Är det en strategi att klämma på handen så länge man kan och försöka få sin fi att knacka åt en? Känns det inte säkrare att försöka knacka så tidigt som möjligt ifall han har hög deadwood? Kanske har o göra med hur långt in i handen man har kommit tidsmässigt. Finns det "badbeats" i Gin? Vad är den allmänt bästa strategin/spelstilen i Gin (så som man talar om att vara LAG i pokern)? Litteratur i ämnet?
  3. Den tionde och elfte Januari beställde jag hockey jersey och lite annat men har inte sett röken av det än. Vad fan tar sån tid?
  4. Jag har sett grannen klippa gräset. Är hon handikappad? Hon heter Åsa, menar du att Åsa är ett handikappat namn? Jag menar Kenan vad är det för frågor du ställer mig? Jag har ju aldrig sett din vaktmästare och utan relevant info kan jag ju inte svara. Eller så drog du slutsatsen att man inte kan vara vaktmästare som handikappad (diskriminerande). Länka bild och gärna videosnutt så ska jag försöka ge dig ett svar.
  5. Jag menar inte att förolämna de som klipper gräs eller så, menar att har man hjärna att göra något större så ska man ge platsen åt någon som kanske bara har möjlighet att klippa just gräs.
  6. Kenan du snackar om o klicka gräs o sånt shit. Det är ju fan sånna så kallade plusjobb right? Lämna de platserna åt handikappade ist det är sånna de är till för imo. Att ta ett vanligt sommarkneg har aldrig lockat mig. Jag har aldrig velat vara en del i systemet, jag vill snarare kunna "beat the system". Att sitta på Ica 7-17 är _INTE_ att "beat the system"! Att kunna leva på sitt pokerspelande eller driva eget företag rankas högt för mig. Till trådskaparen: Om du tror att du är tillräckligt smart och har alla andra egenskaper som krävs föra tt lyckas med pokern så gör ett försök. Ta det lugnt i sommar och dra ut och fiska som någon sa. Tror du har större nytta av en bred utbildning senare än "meriter" från Ica. Btw så är bilkörkort som regel bättre merit än småjobb i bagaget.
  7. Så här är det. Du får ju inte vika rakt av här säger jag. Då blir alla potter väldigt svårspelade i framtiden. Ta synen och låt honom styra om du inte tror att han gör detta med ett kombodrag. Alltså syna ner hela vägen. Check/syn. På så sätt låter du honom beta med AJ eller AK. Har han A2s så har du massa outs. Du håller nere potten då du ligger efter, och låter honom blåsa upp en stor pott när han är behind.
  8. Fan vad fiskig du är rolf!
  9. Vadå härmapa? Det blir väl ändå härmhjort? :D
  10. Häftiga stakes att va proffs på Ang. handen så känns det rätt ångest att dega utan varken QJ eller suiten.
  11. Checka turn oavsett kort och låt honom skjuta igen. Vid det här laget borde så pass stor del av degen vara inne att du lika gärna kan ställa. Parar knugen så synar du bara då du aldrig får in deg som favo. Checkar han efter dig så skulle jag valuebetta river, beta hårt om ingen klöver sätter sig.
  12. Alla bustar någon gång =) In med nya cash och bygg rulle!
  13. Eftersom du har klöver Ace så har du honom i princip drawing dead. Nu får han ju inte tillfälle att skjuta med TT igen. Flushdrag känns ju udda, vad skulle han re-raisa pre med då, QJ? Förmodligen har han 2 outs liksom, flatcall kan vara väldigt intressant imo.
  14. Skummade igenom tråden och fick syn på ett jäkligt vettigt inlägg där personen berättade att pokkemon var bannad!
  15. Lycka till m8! Skriv här om du går långt så railar jag =) Lirar inget själv då jag är semibustooo
  16. Inte det första man sätter fi på. Med sådan HD kan man lika gärna börja spekulera 22 som inte vill ge upp pga du "har" AK.
  17. Jo precis då låg du efter. Grejen är den att det är sjukt svårt att slowa ner med så här starka händer som LAG (vilket jag antar att du är). Du får gå efter spelmönster på fi. Ser ingen anledning till att beta väldigt lite/checka turn. Det skulle vara om du tror att du kan C/R honom bort från potten med drag. Pott flop och 70-80% turn. Du får gärna PMa om vad han hade
  18. Alltså du har pengarna inne i potten och inga drag satt. Jag synar river där, iof gråter jag lite innan. Är han ABC så kan han ju ha fyllt upp på turn, men som du säger så är han passiv stolle.
  19. Dessutom får du fyrdubbla rullen som enskild favo, om vi antar att alla har fulla intag.
  20. Är man redan inne med hela rullen på ett bord så letar man efter ett i längden lönsamt tillfälle att stoppa in pengarna. 80%+ räcker för mig. Och ja skulle flera på bordet dega så skulle jag göra samma syn. Förhoppningsvis tar de redan ut varandras outs dessutom. Tänk dig att få en coinflip om 3-5x insatsen.
  21. Läs SuperSystem ett och två samt Harringtons 3 böcker. Mer behöver du inte som grundläggande bas. Gäller att skaffa sig erfarenhet genom att nöta och komma på egna strategier som funkar för dig. Om du börjar med cirkus $250 så skulle jag föreslå att du bygger rulle genom SNG och bonusgrind. Inte helt fel att dra in några snabba blackjack bonusar heller! När du når $2k-$3k i rullen och börjar fundera på att levla till NL100 så ska du skippa bonusjagande och fokusera på att hitta ett "hem", gärna med rakeback. Dock får du som regel saftigare spel på siter utan rb. Beror lite på din spelstil vad som är mest lönsamt skulle ja säga. glglgl
  22. ofc skulle jag inte ta den risken om jag var 40 år och hade 2 barn. Gäller att ha rätt förutsättningar. Och nej jag menade inte att man har 80% vinstchans på roulette.
  23. Som Doyle Brunson sa så skulle jag lätt sätta mina livsbesparingar på en 80%are. Gäller dock att man är självsäker på att man kan vinna tillbaka det mesta igen. På tal om att gambla med sina livsbesparingar så gick det en dokummentär på femman för nått år sen med en kille som sålde av allt han ägde och satte det på rouletten!
  24. Vad skönt att dom har en så bred databas. Kunde ju lätt ha vart "another scamsite" med 300 händers databaser!
×
×
  • Skapa nytt...