-
Innehåll Antal
3 030 -
Gick med
-
Besökte senast
Innehållstyp
Profiler
Forum
Articles
Allt postat av thefman
-
Måste vara skönt att vakna en dag och hitta ett WSOP buyin i cornflakespaketet.... jisses
-
Måste säga att programmet har blivit riktigt smarrigt!
-
Nästa gång faller du ännu hårdare. Radikala förändringar eller just give it up.
-
Du har rätt, den som har lätt för logiskt tänkande behåller edge mycket längre på detta vis. Jag är mer ute efter att tracka bb/100, antal händer och annan statistik som endast rör mig själv. Zara: Dra igång så fort du kan =)
-
Väldigt tråkigt då ingen annan skriver om 5CD här. För att slippa starta en ny tråd så ställer jag frågan här och hoppas pås var: Finns det något program som behandlar 5CD, typ pokertracker?
-
dito En polare som beställde samtidigt väntar även han...
-
Jag hade inte foldat. Dock kan vi nog utesluta hjärterdrag förutom 89. Kan han tänka sig att ställa turn så gör han mer motstånd på flopp kan jag lova. Det sjuka är dock att det här spelet inte är ovanligt med nötterna om man har rejäla stackar. Fast jag är säker på att han har kombodrag och set tillräckligt ofta för att vi ska få fint EV.
-
Så där kan du ju inte säga. Jag har bara spelat 5CD på pokerstars (vilket är större än b2b x10) och där är det 100bb ink. Jag spelar alla former av poker och är inte ute efter tjaffs. Lycka till med spelet och posta gärna lite mer HH's.
-
jag skämtade lite med klyka bara. Jag håller med honom att du spelar på för höga stakes med din bankrulle. Det är hög gulningsrisk med sådana insatser kontra totalt spelkapital. Hur jag menar att du räknar? Du skrev att ett inköp är 100 gånger smallblind (om du nu inte menar smallbet vilket skulle ha fintat upp mig helt). Där jag spelar är ett inköp som vanligt 100xbb.
-
Hon har ju visst råd med 5/10 va fan snackar du om? Ett och ett halvt inköp hallåå?? (eller 3 inköp som sara räknar)
-
check/syna? Sorry jag som är knarkad =) Ofcourse är han tom ofta och då tar du en okey och snäll pott. Men du vill ju få honom att börjka gissa och ge honom möjligheten att begå misstag. Enda misstaget han gör nu är att CB'a turn, som inte är ett misstag, just poker i detta fall. Kan inte kommentera händerna i senaste posten, annat än att det ser EV+ ut på ipoker
-
Tråkigt men då gjorde du verkligen rätt i att syna.
-
precis, nästa gång möter du en standpat. Och det där kallas missmatch, inte badbeat (sämst hand hela vägen som förlorar).
-
precis 50 på 150 pott är jäkligt ångest att vika när vi har bäst hand ett antal ggr.
-
varians =) Vi snackar NL100 då gör ess högt drag samt set denna typ av spel. Vibben är att nötflush inte degar här på ett passivt bord utan försöker smeka in morberg i potten. Vad hade åsnan?
-
Att hålla på o spärra o dona vette fan om det funkar. Du är väl inte dum i huvudet? Svårt att lura sig själv. På 5 minuter kan du låsa upp kontot eller öppna i flickvännens namn etc etc. Bästa lösningen imo är att börja spela BJ turrar. EV+ som fan och du får din dos blackjack! =) Vill du bara nöta BJ så kan du ju hooka en bonus (spelet blir nu EV+) eller lira HU. Jag tömde en bot HU för några dagar sedan.
-
Jadu fold är ju EV- mot random sopa. Tror du är kall en på 5 kanske.
-
Var A9 verkligen marginellt? ^^ Ang. KK på T23 rainb så känns det väl som mer lönsamt att resa på någon gata ist för att check/syna? Den blir så faceup på något sätt. Synar du flopp och reser turn så viker han nog rätt mycket. Vad tror du om att slå till 350 på flopp?
-
Fråga 1: Tycker du att variansen är större eller mindre i PLO jämfört med NLT? Fråga 2: Är edgen vs fisken större/mindre? Btw fint feb resultat! =)
-
Väldigt svårt att tippsa om vad som kan få en annan spelare att "klicka" i sitt lir. Det där kommer alltid naturligt. Att du inte har fått "klicket" än kan bero på så mkt. Du kanske inte hör hemma på 6-max? Testat HU och FR? Att läsa böcker tror jag är bortkastad tid. Du har nog alla grunderna redan. Kanske 2+2 kan vara en bra idé. Om jag vore dig skulle jag labba med olika spelstilar.
-
AQs skulle jag beta ut flop. Asså när du checkar flop i pos. och sedan betar eller reser turn tycker jag att det blir för uppenbart på den brädan. Du skulle aldrig checka AK på flop. Grejen är den att betar du pott på floppen så får du i längden bättre potter eftersom du kommer möta KQ (då hollywoodar du när han C/R dig på flop) och många ggr kommer ju någon pocket att testa vart han står. Dvs genom att CB'a så maskerar du handen samt bygger stora potter mot många händer som du leder mot.
-
standardmålet att inte busta står kvar. Lira _endast_ NLT CG och skippa allt skottande i alla andra jävla pokerformer där jag har fet edge men ändå backar. Grinda ihop 40" TV'n i starsshopen.
-
Bettet känns för litet. $200 sätter ingen press på mig i nuläget.
-
ty! Spanade lite på den innan. Får väl slå till då! Det här med huruvida man ska knacka känns osäkert. Jag knackar helt klart för ofta när fi jhar lägre deadwood. Förslag på siter man kan spela på då? Jag har bara sett en och det är gameaccount.com
