Gå till innehåll

Ola Brandborn

Members
  • Innehåll Antal

    5 807
  • Gick med

  • Besökte senast

  • Dagar Vunna

    110

Allt postat av Ola Brandborn

  1. Jag är insatt i hur liberala partiet vill ha det, eftersom jag själv anser mig vara väldigt nära dem. Men de tar inte och säger att skatt är stöld och vill ta bort alla skatter, de vill däemot minska skattebördan rejält. Jag är intresserad av att veta hur det som ni förespråkar, ett land helt utan skatter, skulle fungera.
  2. Internet: De privata aktörerna hyr väldigt ofta in sig på kommunala nät. Boende: Du hyr din lägenhet, javisst. Hur tar du dig till jobbet? Som sagt, betala hyra för utnyttjandet av trotoaren, betala hyar för utnyttjandet av vägen, betala extra dyr tunnelbanebiljett eftersom du inte betalar din del via skatten. När du ska skita, så får du betala för att hyra in dig på det kommunala avloppssystemet. När du ska dricka vatten, så får du betala för det.
  3. Du vill inte betala någon skatt. Hur ska du då kunna åtnjuta någonting som är skattefinansierat?
  4. Raise raise raise alla dagar i veckan, skapa den lilla sidopotten mot andra motståndaren. Även om någon har stege, så har du cirka 25% vinstchans (och behöver runt 30% för breakeven med de döda pengarna i mitten). Räknat med sidopotten så är du i ett läge där du med andra ord är antingen väldigt lite minus-EV eller jättejättejättefavorit.
  5. Blir det inte lite jobbigt att bo ute i skogen? För du får ju inte gå på våra trottoarer, köra bil på våra vägar, använda vårt Internet osv. Fan du får nog inteens bo i skogen, någon äger den marken och vill ha betalt (dvs "skatt") för upplåtandet av marken.
  6. Med hotellstandarden i Tallinn så är det snarare en nedgradering.
  7. För er snorisar som undrar vad Pajazzo är... Innan dataspel och sådant kom
  8. Jo men det gick ju perfa! Då ska jag höja inköpet med 100% så den syns i lobbyn, men det blir i morgon. Tack för hjälpen boys. Edit: När ska jag lära mig använda rätt konto?
  9. Ja det gäller att lösa den otroligt svåra rebusen "namnet på vårt land"
  10. Yo, behöver fem pers som kan testa en 3bp SnG-satellit, pretty please... motsvarar 1 cent... det har ni råd med! (Vinnaren vinner $1.10-inköp på fredag). Ligger bland D0N-SnG erna... Komsi komsi...
  11. Kaffe dricker man ju typ bara om man är sådär... vuxen liksom.
  12. Hypotetisk turneringsfråga (modifierad från 2+2) Du kommer i alla potter ha suited connectors, varierande från T9s till 65s med lika frekvens, samt JTs och 54s med hälften av denna frekvens. Hur långt kommer du i exempelvis en EPT eller likartad tävling med bra struktur? Bonusfråga: Du har T9s i samtliga potter (och motståndarna glömmer detta såklart). Hur långt kommer du?
  13. Äh, jag tar ner dom och lägger upp igen...
  14. Nog fanken backar Betway, men inte i närheten av de siffrorna. Det har varit övervärde i samtliga satellitsteg dock. Äntligen ligger turren uppe. Det var något jävla fel i går, ingen av de turrar jag la upp kom upp! Jens, pls gå igenom och kolla varför? De ligger hur fint som helst i admin, men inte i klienten.
  15. Jag har lagt upp tio turrar idag. Ingen har kommit upp än. Jag hoppas det är Prima som hickar... få se i morgon.
  16. Du kan boka boskapsklass London-Las Vegas direkt med VirginAtlantic för 463 pund just nu, jävligt bra pris.
  17. Direktflyg från Köpenhamn går inte (om det inte finns någon resebyrå som kör charter, men det tror jag är indraget allt sådant i samband med krisen). Vilket föredrar du, direktflyg från ställe i Europa, eller billigt flyg?
  18. gg Syns vi i Dublin Per?
  19. Om jag lyckats nu så ligger det uppe en frirulle bara för den här dagbokens läsare, i morgon lördag kl 20:00 Två priser till söndagens 50+4 SM-subsatte. Lösenord: dagbok
  20. Till att börja med så lever de två världarna skatterätt och straffrätt "egna liv". Om det mot förmodan blir dömt om skicklighetsspel så kan jag inte tänka mig annat än att det ska upp i HD också...
  21. Jag har sockerbrist, jag har huvudvärk. Fan att man kan må så här illa av att sluta med vanlig läskeblask, jag förstår att narkomaner har ett helvete. Ett beroende är inte kul.
  22. På tal om teamsajten: Norska mästerskapen pågår för fullt. Spelas i Nottingham. Betway har 10 spelare på plats, typ http://teambetway.com/no/
  23. Nog fan har PartyPoker världens sämsta klient?
  24. Fan, mitt sista inlägg, sedan kudden: Blir nätpoker skicklightespel, dvs jämställd med ex aktieaffärer, så skulle aldrig någon behöva skatta för aktieaffärer i framtiden: bara stoppa in vinsten på en sajt och chipdumpa till polaren i England. Fatta vad detta skulle få för konsekvens... Nätspelarna ska vara betydligt mer rädda för att det antingen instiftas en specifik pokerskatt, och det är oberoende om det är skicklighet eller ej, alternativt att spelutredningen går igenom och spel på andra sajter än SvS förbjuds. Det sista är min mardröm. Engagera er i att stoppa spelutredningen!
×
×
  • Skapa nytt...