Internet: De privata aktörerna hyr väldigt ofta in sig på kommunala nät.
Boende: Du hyr din lägenhet, javisst. Hur tar du dig till jobbet? Som sagt, betala hyra för utnyttjandet av trotoaren, betala hyar för utnyttjandet av vägen, betala extra dyr tunnelbanebiljett eftersom du inte betalar din del via skatten.
När du ska skita, så får du betala för att hyra in dig på det kommunala avloppssystemet. När du ska dricka vatten, så får du betala för det.