Gå till innehåll

Ola Brandborn

Members
  • Innehåll Antal

    5 807
  • Gick med

  • Besökte senast

  • Dagar Vunna

    110

Allt postat av Ola Brandborn

  1. Denna motion har även tillsänts Peder Månsson, Svepof. Bakgrund: Till Pokerförbundets prestige-event Poker-SM förväntas cirka 300 spelare. Till Pokerförbundets förra årsmöte var det en tiondel så många deltagare. Motion Denna motion önskar att Pokerförbundets årsmöte kommande år skall ligga i samband med Poker-SM. Det finns flera orsaker till detta: Dels så är Poker-SM är en "naturlig" punkt att ha årsmötet, då SM är manifestationen av förbundets arbete. Som det är nu så ligger årsmötet (enligt stadgarna) före SM, vilket innebär (om Svepo följde sina stadgar) att en ny styrelse skulle ärva SM av den gamla, på gott och ont. Bättre är att SM blir avslutningen på det gamla styrelseåret. Förutom detta skäl så bygger motitionen på att under SM så finns tillgång till 300 aktiva förbundsansluta spelare, till skillnad från 30 deltagare förr om åren på Årsmötet. Det är en ren demokratifråga, det är bättre med ett årsmöte som har potential att attrahera fler deltagare. Nackdelen är såklart uppenbar: Med rådande lagstiftning hålls Poker-SM utomlands, varför det kan kosta lite mer för intresserade att ta sig till SM/Årsmötet (om de inte redan är på plats). Jag anser dock att fördelarna uppväger nackdelen.
  2. Klev ur hälften av mina björnar idag. Bästa dagsnettot under året, i kronor räknat. Inte så hidden brag: +200% i år på portföljen.
  3. Lol @ SvS, hur man man ens få för sig att stämma, när man nu anser sig vara duktig på spelmissbruksfrågor.
  4. http://www.gamingintelligence.com/index.php/newsbites/2236-svenska-spel-loses-dispute-with-addiction-centre
  5. http://www.gamingintelligence.com/index.php/newsbites/2236-svenska-spel-loses-dispute-with-addiction-centre
  6. Nähä det gick inte
  7. Fan vad jag hatar Stars.
  8. QQ mot KJ, flopp AT, river Q... Ännu en pott på dubbla medel.
  9. År 2005 var det mycket enklare än 2009, på nätet. Om jag skulle "go pro" nu från scratch så skulle jag bara spela live.
  10. Låter bra det. Vi vill ju kunna livestreama direkt från Betway-sviten rakt in i dagboken
  11. Edit: Delete för outning
  12. Edit: Delete för outning
  13. Sedan kan man undra varför det sitter två av mig vid bordet?
  14. Edit: Delete för outning
  15. Och ner igen... (låg sexa ett tag) J9 mot 55 på floppen J95
  16. Edit: Delete för outning
  17. Edit: Delete för outning
  18. Äh, jälva Jens att jinxa. Kom femma Squeezeplay när bb råkade stirra in i TT som han inte kunde lägga som megachippie.
  19. Målet är top 3 i MonteCarlo, så man får spela finalen i morgon. Är ju en typ av satellit, lol
  20. $22 Montecarlo - Finalbord ATM $11 Kvartsmille - Bust. Påminn mig om att aldrig spela igen, 27000 motståndare... $33 HORSE - Bust $215 Million - Inget har hänt än
  21. Hon övar/anpassar sig bara till Tallinn nästa helg ju.
  22. Snälla, gör inte denna tråd till en rigg-tråd. Tråd för foliehattsälskare finns annorstädes.
  23. Fan, jag ska nog göra något jag aldrig brukar göra: Ta en Stars söndagsgrind.... Men det blir en liten en, nämligen $22 Montecarlo $11 Kvartsmille $33 HORSE $215 Million Hästen är obv enbart för att hålla mig intresserad i den övriga turnerings-tristessen. Någon som har något bra tips på några satelliter att spela?
  24. Nu ligger den synlig, och ja, du är reggad. Gå all-in med TT denna gång så synd vi i finalen!
×
×
  • Skapa nytt...