Gå till innehåll

Ola Brandborn

Members
  • Innehåll Antal

    5 809
  • Gick med

  • Besökte senast

  • Dagar Vunna

    110

Allt postat av Ola Brandborn

  1. Får ont i huvudet (som jag har nu) under ett par dagar, är retlig, är alltid hungrig, äter mer, skiter hårdare och mer "panikartat". I går drack jag totalt (förutom vatten) 1 glac Cola, 1 burk cola, en Redbull light och en Pucko. Idag är planen te och max två Colaburkar (på grund av bridgetävlingen), därefter bara te resten av veckan, och efter helgen enbart vatten. Det lär inte gå men är en plan. Planer är till för att brytas. Problemet med CocaCola är ju både koffeinberoendet och Sockerberoendet. Sockret är det jobbiga, men även koffeinet gör en stingslig. 98,5 i morse, men jag lurar inte mig själv, det är bara "vatten" som lämnar kroppen på grund av att jag druckit mindre än jag brukar". Brukar bli en snabb viktnedgång på några pannor som sedan går upp igen när jag blir mer hungrig på mat eftersom energin inte kommer från CCn
  2. Japp, Finland har en vettigare inställning till Starköl än vi. Det Sverige ser som dödsknark som bara får säljas i glasbanken ser finnarna som måltidsdryck. En 4.2% får alltså säljas på S-Market. Fast de riktigt intressanta ölen (testbrygderna) säljs bara på Åland (på fat på Bryggeriet, på premiumpubbarna, eller på flaska på stan). Den här godsaken exempelvis, som jag håller som nästan lika god som Coca-Cola: Tyvärr var jag väl den enda som ansåg detta, för det blev en kokning förra året och sedan stopp. Jag har sparat en flaska för att fira när Maria får uppehållstillståndet. Det här är en mycket trivsam och sevärd video om Stallhagen tycker jag:
  3. Mindre kalorier in än ut, dvs slut på läskeblask, bör göra den stora delen. Sedan kanske komplettera lite med simning.
  4. Plus ett på det, men grejen är också att jag dricker ännu mer om jag dricker lightläsk, för smaken finns där, och kroppen tänker "varför kommer inte kicken, snarrrrrt så", och så ar man ett glas till. Och sen måste man upp mitt i natten och pissa. Att hålla på och träna är inte riktigt min grej om jag säger så... däremot kan jag tänka mig att gå och simma en kilometer då och då, vi får se. Evolution -4% idag, bra tips jag ger
  5. Stängda gränsen vid Öresund, och vid Tyskland-Danmark, har en bieffekt tror jag. Tiggarna som syns på våra gator tillhör väl inte direkt den kategori av människor som springer omkring med identitetshandlingar.
  6. Tanken är god, men lite som att försöka ersätta ett kokainmissbruk med ett heroindito
  7. Ja ingen blev mer överraskad än jag.
  8. Tror du inte att jag har försökt? Problemet är att CC hjälper mitt pokrande, öl förstör det.
  9. Då tar vi om det... Stämplade in på 99 pannor i morse, drack det sista glaset CocaCola jag hade hemma, ska överleva resten av dagen på detta. I morgon blir det bridge, då måste jag dricka CC för att hålla skärpan uppe. Tror att uttrycket Skomakare, bliv vid din läst, är ganska gångbart här. NetEnt har hållit på med livecasino ett tag nu, utan att det tar fart. Evolutions produkt är helt enkelt så mycket bättre. Notera att det inte är många månader som Microgaming slängde ut sitt egna livecasino för att ta in Evolution i stället.
  10. Inloggad på arbetskamratens dator, inte smart...
  11. Evolution stängde förresten på prick 300 kr idag, det blir enklare att hålla ordning på än 306 eller vad den nu öppnade årets börs på. Så det blir dagbokens "startkurs" (fin uppgång från 80 kr sedan introduktionen i mars 2015).
  12. Förresten, eftersom det är så populärt att vara aktieguru: Har 100% av min "noterade bolag-portfölj" i Evolution Gaming. -2,12% idag. Sedan har Jag c:a en fjärdedel av min "onoterade-portfölj" i Stallhagen ab (Åländskt bryggeri). Detta är troligen de två bästa papprena att investera i, ur ett risk/rewardperspektiv. In my humble opinion. Om någon Ålänning läser det här och vill sälja så bjuder jag €197 per aktie.
  13. Stämplade in på 100.4 kg nu på kvällen, men det intressanta är vad jag väger på morgonen, nypissad och näck. Ska försöka komma ihåg att väga mig frekvent.
  14. Det är zerostopp, annars så kommer jag tillbaks till rödcolan igen
  15. 90% Coca-cola, 10% "läsk". När man kommer över sockerkoman som tar några dagar så klarar man sig utan läsk, tills man torskar dit igen.
  16. Jag vill gärna flytta till Åland. Problemet är ju att jag inte bestämmer själv längre, råkade ju gifta mig i juni förra året. Jag har druckit en kopp kaffe i mitt liv, på en anställningintervju. Jag fick jobbet, men jag gör inte om misstaget.
  17. Passerar Kiev c:a 1 gång i månaden. Tyvärr ligger ju inte Ukraina inom EU...
  18. Jag har nog svenskt rekord i antalet gånger jag slutat. En vadslagning cashade jag av efter en halvtimme.
  19. Från Mål 2016-tråden: rimligt: [ ] 50k liveprofit/månad, 6 sessioner/månad. Grind fram till ungefär sommaren, därefter blir det spelstopp. [ ] Någon gång nå under 95 kilo [ ] Förbereda utlandsflytt [ ] Minst en Coca Cola-fri månad beyond: [ ] 100k liveprofit/månad, 6 sessioner/månad. Grind fram till ungefär sommaren, därefter blir det spelstopp. [ ] Någon gång nå under 90 kilo [ ] Sluta helt med Coca Cola Ska jag nå Coca Cola-målen (och därmed viktmålen) så lär jag behöva pepp, därför denna dagbok. Värt att notera är att jag bröt mitt nyårslöfte om att inte dricka Coca Cola efter 12 timmar (varav jag sov nio). Jag förlorade också tre Cocacolavadslagningar förra året, så det blir inte lätt.
  20. rimligt: [ ] 50k liveprofit/månad, 6 sessioner/månad. Grind fram till ungefär sommaren, därefter blir det spelstopp. [ ] Någon gång nå under 95 kilo [ ] Förbereda utlandsflytt [ ] Minst en Coca Cola-fri månad beyond: [ ] 100k liveprofit/månad, 6 sessioner/månad. Grind fram till ungefär sommaren, därefter blir det spelstopp. [ ] Någon gång nå under 90 kilo [ ] Sluta helt med Coca Cola
  21. Perfekt, tack!
  22. Frågar faktiskt samma sak?
  23. Man behöver inte ens hacka sitt offers dator (eller epostklient) för att komma åt en persons inlogg och lösenord på Svenska Spel. Det räcker med att "jobba som brevbärare" och veta vart personen bor. Är det någon som bor i villa som man vill jävlas med så kan man alltså vittja brevlådan innan folk kommer hem. 1: Beställ "jag har glömt mitt användarnamn" med posten 2: Beställ "jag behöver nytt lösenord" med posten 3: Profit
  24. En vän, som önskar vara anonym, mailade in och klagade över risken med chipdumping. SvS svar visar att de har noll koll: De inser inte att om någon spelar bort mina hyrespengar så lär det bli mitt problem att betala hyran fram tills dess att SvS utrett eventuella chipdumpingar, och kanske kanske kanske kommer fram till att chipdumping skett och kanske kan rädda dessa pengar och återföra dom till mig. De inser inte heller att om någon är ute efter att jävlas med mig, kan ta alla mina pengar jag har på kortet och spela bort dom på lotto. Då är det jag som blir drabbad. Slutligen inser de inte att de själva står med rumpan bar: Just nu är det guldläge för alla speltorskar och bedragare att åka till annan stad eller land, logga in på SsS, föra över så mycket pengar de bara kan från bankkontot och dundra på stryk och måltipset. Vinner de så är allt väl, förlorar de så hävdar man att man fått sitt lösenord hackat. Spelarens ansvar är att hålla sitt lösenord till SvS hemligt, ananrs kan man bli av med innesående medel på SvS. Men det är orimligt att begära att han ska stå ansvarig flr hela sin förmögenhet han råkar ha på ett bankkonto för att en tredjepartssajt blir hackad. För att få sitt lösenord hackat till Svenska Spel kan aldrig ur bankens synvinkel vara tillräcklig säkerhet för att komma åt pengarna på banken. Det kan bli fina gråtartiklar i Aftonbladet av det här.
×
×
  • Skapa nytt...