Gå till innehåll

Håller bonusarna på att urvattnas?


ladatarzan

Recommended Posts

Det verkar som att bonus erbjudandena blir färre och med större krav. Håller marknaden på att mättas med kunder?

Finns det några seriösa bonushoror här som kan kommentera läget? För visst har det blivit tuffare bara det senaste halvåret eller?

 

Förstår inte vad du menar med 'mättas med kunder'. Menar du mättas med horor?

 

Tycker att det har blivit tuffare för låglimit 0.5/1 1/2 men spelar du 2/4 och uppåt ser det fortfarande ljust ut.

 

Det känns ju ganska logist att man inte kan ge erbjudanden som t.ex bet365 bonanzan i långa loppet. Nu har ju även AbsolutPoker ökat sitt rakekrav till 50c för att handen ska räknas mot din bonus.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förstår inte vad du menar med 'mättas med kunder'. Menar du mättas med horor?

Jag menar kunder. Har folket bestämt sig var de vill spela och inga nya tilkommer finns det ju ingen mening att erbjuda en massa generösa bonusar.

 

Tycker att det har blivit tuffare för låglimit 0.5/1 1/2 men spelar du 2/4 och uppåt ser det fortfarande ljust ut. Nu har ju även AbsolutPoker ökat sitt rakekrav till 50c för att handen ska räknas mot din bonus.

Jag syftar såklart på de lägre nivåerna eftersom det är där man kan göra störst procentuell vinst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om det finns något skäl till att bonusarna blir sämre och lägre så är det troligen att för många just bonushorar.

 

Poängen är ju att de ska dra till sig nya spelare som sedan ska FORTSÄTTA spela hos de. Med tiden så visar det sig att så inte är fallet (med bonushoror i alla fall) och det märker de såklart. Och sänker bonusen, höjer kraven osv.

 

Det hela är helt logiskt och ett resultat av bonushoreri. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Svinto - vilket i princip är bra. Det är trogna kunder som skall belönas, inte bonusmuppar som hoppar omkring mellan varenda site på nätet. Egentligen inte någon motsättning mellan dessa dock har bonusmupparna fått betydligt mer av kakan än vad den sk trogna gruppen fått...

 

(Jo, nya kunder och andra skall givetvis också uppmuntras.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Svinto - vilket i princip är bra. Det är trogna kunder som skall belönas, inte bonusmuppar som hoppar omkring mellan varenda site på nätet. Egentligen inte någon motsättning mellan dessa dock har bonusmupparna fått betydligt mer av kakan än vad den sk trogna gruppen fått...

 

(Jo, nya kunder och andra skall givetvis också uppmuntras.)

 

Jag spelar enbart för bonusar och drar oftast så fort en bonus är avklarad. Jag vet att jag inte är bäst på poker och utan bonusar hade jag ungefär varit strax över +-0. Nu plussar jag en massa tack vare att jag orkar hålla reda på reloads och sådant.

 

Tycker denna "ÄKTA pokerspelare ska belönas" mentaliteten är väldigt löjlig. Enda skillnaden är att ni som inte orkar jaga bonusar går miste om EV för att ni är lata eller spelar så pass high-stakes att det är småpengar (tycker dock $100 för 500 raked hands är gratis pengar oavsett hur rik man är). Ser ingen anledning till att ni ska belönas för det. Jag har spelat regelbundet på Absolutepoker och Bestpoker. Det jag fått för det är t-shirtar, kepsar, kortlekar och en bio-biljett. Trevligt? Javisst, men inte direkt så at jag skippar 5x-bonusarna och gratis cash för det liksom :D

 

Ne, det handlar bara om lathet tror jag. Ingen slänger bort gratis bonuspengar utan någon annan anledning. Visst kan ni väl inbilla er att ni är mer "pure" poker spelare, men enda skillnaden mellan "proffsen" och "bonusjagarna" är väl att vi bonusjagare insett att poker handlar om pengar och inte om att vara ball.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Svinto - vilket i princip är bra. Det är trogna kunder som skall belönas, inte bonusmuppar som hoppar omkring mellan varenda site på nätet. Egentligen inte någon motsättning mellan dessa dock har bonusmupparna fått betydligt mer av kakan än vad den sk trogna gruppen fått...

 

(Jo, nya kunder och andra skall givetvis också uppmuntras.)

 

Ne, det handlar bara om lathet tror jag. Ingen slänger bort gratis bonuspengar utan någon annan anledning. Visst kan ni väl inbilla er att ni är mer "pure" poker spelare, men enda skillnaden mellan "proffsen" och "bonusjagarna" är väl att vi bonusjagare insett att poker handlar om pengar och inte om att vara ball.

 

Tror det han försöker säga är att siten borde satsa mer på spelarna som faktiskt STANNAR kvar/Spelar regelbundet, istället för dom som kommer in rakar 500 händer, sen pyser dom och dyker i början av nästa månad igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Svinto - vilket i princip är bra. Det är trogna kunder som skall belönas, inte bonusmuppar som hoppar omkring mellan varenda site på nätet. Egentligen inte någon motsättning mellan dessa dock har bonusmupparna fått betydligt mer av kakan än vad den sk trogna gruppen fått...

 

(Jo, nya kunder och andra skall givetvis också uppmuntras.)

Visst, eftersom jag själv slutat tokhora för ett tag sen håller jag med om att det är så det ska vara. Tyvärr tycker jag inte att det verkar som om de siter jag spelar på erbjuder stammisarna så mycket mer än förr, snarare har det blivit mindre godis åt alla.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag spelar enbart för bonusar och drar oftast så fort en bonus är avklarad.

 

Förstår du då varför bonusarna håller på att urvattnas? Så är det ju inte tänkt att de ska fungera, i alla fall inte från siternas sida.

Lär dig spela poker istället för att jaga bonusar.

 

Det ena utesluter väl för fan inte det andra?!? Plussar du 300.000 SEK per år utan bonus kan du plussa 400.000 SEK per år med bonus.

 

Dessutom finns det nåt som heter rakeback för "trogna" spelare som spelar mycket och högt. Men du kanske tackar nej till det också?

 

Siterna tjänar enormt mycket pengar så det är fan inte mer än rätt att några knullar de i röven emellanåt. Lite svinn får de liksom räkna med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I mitt fall har joeki rätt, jag är för lat. Jag har hittat min favorit nu och orkar inte hora längre. Det som skulle vara trevligt är om vi som stannar kvar hos siten också fick en del av kakan i stället för att bara hororna ska få belöningar. Men det kanske kommer...

 

Varför ska de betala dig? Du spelar ju redan på deras site och de tjänar pengar på dig. Du kommer inte att försvinna och det vet de om.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ÄKTA pokerspelare
Har inget med det att göra överhuvudtaget. Utan min synpunkt var/är att det varit/är snedfördelat, det innebär inte att "bonushororna" framledes måste få mindre bonusar för att det skall bli mer "fair", en snedfördelning kan givetvis justeras genom att ge stammisarna bättre vilkor...
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ÄKTA pokerspelare
Har inget med det att göra överhuvudtaget. Utan min synpunkt var/är att det varit/är snedfördelat, det innebär inte att "bonushororna" framledes måste få mindre bonusar för att det skall bli mer "fair", en snedfördelning kan givetvis justeras genom att ge stammisarna bättre vilkor...

 

Det sunda vore att sänka raken och sluta upp med bonusar och att ge pengar till affiliates. Som det är nu tar siterna ut ganska hyggligt med pengar i rake så de har råd att erbjuda bonusar och affe-kostnader.

 

Men det verkar ju inte som låg rake är ett bra sätt att konkurera om spelare, så jag tror vi kommer få leva med att spela bonusar/rakeback för att själva kompensera mot raken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Exakt. Att ha en hög rake och erbjuda fina reloadbonusar är det system som gynnar bonusjägarna mest och är sämst för de trogna spelarna.

 

[OT]

Dessutom förstår inte vad det kommer ifrån att folk påstår att bonusjägarna är sämre pokerspelare än de trogna kunderna. Det är ju bara kolla på liret på den nivå bonusjägarna spelar när det kommer en bonus. Blir det tuffare lir eller mera soft?

 

Jag kan villigt erkännna att det är stora dimensioner av spelet man inte utvecklar när man strävar efter att 4tbla. Men att en bonusjägare som kanke spelar 5-800rakade händer om dagen vanligtvis skulle vara sämre än den 'vanlige' spelaren på sin nivå har jag svårt att se.

[/OT]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...