Gå till innehåll

Trix att använda förutom med marker och kort?


spyse

Recommended Posts

Finns ju flera saker man kan göra som kan användas mot sin motspelare en sak är ju att vänta med att aggera just för att man vill att blindsen ska höjas, funkar ju dock bara i turneringar. (väldigt osportsligt enligt mig)

 

Eller när man ska folda alltid vänta till sista sekunden innan man gör det. (bara drygt såvida man inte vill att blindsen ska höjas i en turnering).

 

Vänta väldigt länge med att syna all-in med nöten på rivern. (funkar ju på övriga gator oxå).

 

Vänta läääänge innan man kastar sina skräp kort pre för att få fi lite ur balans.

 

Ja finns säkert flera saker man kan göra men jag kommer inte på dom nu, själv så anser jag alla dessa saker väldigt osportsliga och inte hör något till spelet, extra illa tycker jag om dom som är sega bara för att blindsen ska höjas.

 

Vad tycker ni om sådant beteende? Jag vet med mig att jag blir sur/upprörd över folk som beter sig så men eftersom jag är medveten om det funkar inte den tekniken för att få mig ur balans, snarare om jag märker att någon verkar göra det till en vana, och specielt skriver i chatten som ger indikationer på att han gör det för att man ska bli lite hetsig så använder jag det emot honom genom att spela lite hetsigare när jag har bra kort.

 

* RP, lite kortare - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Helt ärligt så får dom (på internet) bete sig hur dom vill. Jag har bestämt mig för att inte störas av andras beteende. Jag kan inte se hur det kan gynna mig att jag tex retar mig på slöa spelare. Men om tex spelet går långsamt kanske jag byter bord. Inte för att jag blir sur utan för att jag vill spela fler händer :-) Detta gäller givetvis inte turneringar. Men visst kan jag ställa upp på en battle i chatten. Men det är ju för att det kan vara lite kul tidsfördriv :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad tycker ni om sådant beteende?

Det är en sak att agera på ett visst sätt för att få en effekt i handen (såsom att tveksamt syna nöten för att få översyn), men beteendet som du nämner är ju bara rent mupperi.

Det-går-för-långsamt-tilten är inte kul kan jag meddela. Folk som behandlar varje hand som ett stort livsmysterie är otroligt irriterande, och online är det bara att byta bord, live är det dock nära att man går bärsärk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om det gynnar mig så gör jag det självklart. I krig, kärlek och poker ....

Så du har inget problem med att fuska eller säga till någon att deras mamma har cancer när du spelar i en turnering så att de måste gå från bordet och du kan stjäla deras mörkar?

 

Det är också en fråga om att samarbeta för att få spelet att flyta, om någon börjar slowrolla nötterna så kommer alla börja göra det och ingen får någon fördel samt att spelet totalt blir långsammare.

 

Själv ser jag ingen anledning att vara en f***a bara för att man spelar om pengar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker att en trevlig stämning i chatten är att föredra. Ett 'I guess I got lucky there' när man prickar på rivern i stället för '2 e z' är helt klart att föredra.

 

Enda undantag är folk som klagar på andras dåliga spel och börjar babbla pokerteori för att visa hur duktiga dom är och hur rätt dom spelat. Dessa är ju extremt tacksamma och roliga att psyka, när man förklarar hur rätt fisken spelat. Ett gg när någon åkt ut första rundan i en sit'n'go brukar iof sig också kunna slinka med...

 

Att övertydligt markera att man inte avser att betta utan endast checka ner shortstacken som gått all-in på slutet av en turnering kan väll kanske ses som lite ojust

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det bara jag som känner en krypande oro att live poker håller på att försämras? Några av tendenserna jag märker är:

 

-sitter och småsteker på sin 72o för att dom ska ta lika lång tid på sig på alla händer

-anser att dom är bäst för att dom fått EN storvinst på en $3 MTT som gav honom ett par tusen spänn och helt plötsligt tycker att han är en "contender"

-ohyffsat och otrevligt beteende vid bordet, för att dom inte begripit riktigt vad "aggresiv" i aggressiv poker innebär

-fusk med eget medtag av marker osv...

 

Det finns säkert 100 till exempel, men kontentan är att stämningen tycker jag börjar bli sämre och det finns inte riktigt något som en enskild kan göra åt saken. Vad fan hände med "sportmanship" och strävan efter att spela ut sina motspelare? Nä, nu är det mest att man ska få folk att tilta och vara lite smårädda för en...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om det gynnar mig så gör jag det självklart. I krig, kärlek och poker ....

Så du har inget problem med att fuska eller säga till någon att deras mamma har cancer när du spelar i en turnering så att de måste gå från bordet och du kan stjäla deras mörkar?

 

Nej det skulle jag självklart inte göra, har heller aldrig slowrollat. Men om jag tänker på det i t.ex. en sng att det skulle gynna mig att vänta ut tiden så skulle jag göra det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...