Gå till innehåll

NLT - J9s träffar stege på floppen, tips?

Recommended Posts

Game # 157680369 - Texas Hold'em No Limit EUR 0,10/0,20 - Table "Ankarsrum"

Game ended 2005-11-03 02:46:23 GMT+01:00

Players:

berzerker (EUR 4,80 in seat 1)

caspis (EUR 2,22 in seat 2)

Hejkan (EUR 11,37 in seat 4)

supah (EUR 19,67 in seat 5)

Bel-garion (EUR 29,67 in seat 6)

Warfarin (EUR 11,92 in seat 7)

DavidM27 (EUR 12,94 in seat 8)

Dealer: Bel-garion

Small Blind: Warfarin (0,10)

Big Blind: DavidM27 (0,20)

supah was dealt: Jd - 9d

berzerker Fold

caspis Fold

Hejkan Fold

supah Call (0,20) <- sitter på co, callar

Bel-garion Raise (0,65)

Warfarin Fold

DavidM27 Fold

supah Call (0,45) <- kan se en flopp å kolla om ja träffar

Flop Td - 8s - Qd

supah Check

Bel-garion Bet (0,80)

supah Raise (1,60) <- fick en drömflopp och reraisar lite mindre än potten

Bel-garion Call (0,80)

Turn Td - 8s - Qd - 6s

supah Bet (1,10) <- bettade svagt och hoppades på reraise, men icke

Bel-garion Call (1,10)

River Td - 8s - Qd - 6s - 5s

supah Bet (6,00)

Bel-garion Raise (12,00)

Va hade ni gjort ? Tips på hur jag hade kunnat spela annorlunda ?

* Liet RP - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

bra flopp, onekligen snarare bra nära drömflopp, men samtidigt farlig. Ligger ute för färg, som mycket väl kan vara högre än din, samt att det är möjligt att få en högre stege. Eftersom han höjde preflopp lär han väl göra det igen, så check-raise känsn bra. Kanske lite väl låg raise från dig.

på Turn:

Du har ju redan checkraisat honom, o din höjning skriker ju egentligen höj mig, så jag kan höja igen. Känns därför lite för låg (typ 20% snabbt räknat), bättre att smaska in en kraftigare höjning på kanske pott. det ligger ju ändå två färgdrag ute nu, samt chans för högre stege.

River: Jag skulle allra minst syna, förmodligen skulle jag försöka mig på en all-in, för det känns inte helt stabilt att han lirat en rr-färg på detta sätt. Känns mer som set. Du har en bra hand, o jag skulle köra all-in. Tror du får syn av set, o kanske även tvåpar.

Länk till kommentar

Har aldrig spelat på den nivån men jag skulle generellt bara calla. Inte ovanligt att fi sitter på ett toppar och träffar en runner runner typ AQs. Det bara skriker färg med den höjningen.

Är fi någorlunda bra så är det ingen mening att höja för då lägger han sig ändå med två par eller ett set. Det är helt uppenbart att det ligger en stege och en färg på brädan. Fi har dessutom knappast ett set för då hade du redan åkt på en reraise.

Men på den nivån är det ju rena ramma vilda västern så det är svårt att säga.

Länk till kommentar

Hade betat minst halvpott på turn. Du vill ju inte gärna att han ska träffa flushen när du har straighten!! Ligger $4.80 i potten och du betar $1.10. Om jag räknat rätt har du precis gett honom odds för att syna. 9 outs*2=18%, 1.10/5.90=18%. Jag hade alltså betat mer!

På turn kommer spadern. Att du betar är okej men sen är det nog fold. Han har förmodligen träffat.

Spelar på samma nivå som du och det är inte så många som tar hänsyn till odds så det gäller att betarna är "skrämmande" när man inte vill ha syn! Att syna $1.10 i en pott på $5.90 är inte så läskigt.

Länk till kommentar

Din miniraise på floppen och svaga bet på turn gör det väldigt svårt att försöka läsa vad fi kan tänkas ha. Toppar med runner runner färgen, ett set eller ett lägre stegdrag med 97 i spader vilket i mina ögon kan vara väl värd en raise preflop på knappen. På rivern så är du nog i de flesta lägena slagen. Du slår nog endast ett set som försöker representera färgen men det ser osannolikt ut.

När du höjer måste du tänka på vilka odds du ger honom att syna din höjning. Din höjning på floppen och din bet på turn ger honom ca 1:5 i potodds båda gångerna.

Länk till kommentar

Flop Td - 8s - Qd

supah Check

Bel-garion Bet (0,80)

supah Raise (1,60) <- fick en drömflopp och reraisar lite mindre än potten

Bel-garion Call (0,80)

Turn Td - 8s - Qd - 6s

supah Bet (1,10) <- bettade svagt och hoppades på reraise, men icke

Bel-garion Call (1,10)

River Td - 8s - Qd - 6s - 5s

supah Bet (6,00)

Bel-garion Raise (12,00)

Vad är tanken med din mini-raise på flopp? "reraisar lite mindre än pott" näe du.. det vart det inte, inte ens 1/2 pot. Tycker du ska slå om rejält för att få info. Om fi träffat får du betalt annars slänger han sin Ax som inte har någe drag.

Vad du nu gör på turn är att be om att han ska få köpa ut med AKs/AQs eller annan Ax som han kan tänkas höja med preflop. Inga fancy-moves fungerar på denna nivå (dock endast lirat NL50 på B2B). Beta ut här istället, ca pot.

Rivern är det bara att syna och hoppas, då du spelat handen så pass svagt att fi kan ha vad som helst.

Alltså, spela färdiga händer starkt.. du får garanterat betalt när fi har skapligt träff.. samt du minimerar risken för att han dra ut/han får betala dyrt för det.

Länk till kommentar

Preflop: Okej.

Flop: Beta ut 2/3 pott. Har han överpar lär han slå om, har han typ AK kanske han synar ändå, har han skit betalar han inte av vad du än gör. Synar han bara är det bara att bomba turn igen.

Turn: Nu när du mesbetade floppen är det läge att beta som en normal människa, dvs runt 2/3 pott. Ditt mesbet ger alla bättre drag odds till att köpa ut samtidigt som du inte får in några pengar i potten.

River: Helt readberoende. Hade du spelat handen hårdare hade det mesta av degen varit inne och ditt beslut enkelt, stoppa in resten, har han dragit ut dig på r-rfärgen är det bara att gråta en skvätt och ta tillbaka deegen nästa hand.

Förutom floppen tycker jag att du spelar fel på alla gator, händer som J9 spelar man för att få en sådan flopp som du fick och sedan ta motståndarens hela stack. Fram till rivern har du fått in hela 3 euro av motståndarens stack...

EDIT: AQs är väl inte omöjligt, liksom AKs. Jag hade spelat AK i spader likadant och myst över motståndarens tomtespel. På floppen kör han ett vanligt continuationbet och blir miniraisad. "Hoppas hålstegen kommer, jag får ju helt OK odds om man räknar implicta"...

På turn kommer också flushdraget... "Oj, han betar hela 1E i en pott på 4, jag behöver ju inte ens implicita längre, syyyyn"...

Länk till kommentar

supah Call (6,00)

Bel-garion shows: Qs - As (a flush, ace high)

supah didn't show: Jd - 9d (a straight, queen high)

Bel-garion wins: EUR 29,45 (with a flush, ace high)

Rake: EUR 1,55

Som ni säger får jag nog skylla mig själv. Men frågan är om han hade släppt sin dam hur mkt jag än bettat... aja, tack för kritiken.

Länk till kommentar

Har aldrig spelat på den nivån men jag skulle generellt bara calla. Inte ovanligt att fi sitter på ett toppar och träffar en runner runner typ AQs. Det bara skriker färg med den höjningen.

Är fi någorlunda bra så är det ingen mening att höja för då lägger han sig ändå med två par eller ett set. Det är helt uppenbart att det ligger en stege och en färg på brädan. Fi har dessutom knappast ett set för då hade du redan åkt på en reraise.

Stabilt! :D

Länk till kommentar

Hade betat minst halvpott på turn. Du vill ju inte gärna att han ska träffa flushen när du har straighten!! Ligger $4.80 i potten och du betar $1.10. Om jag räknat rätt har du precis gett honom odds för att syna. 9 outs*2=18%, 1.10/5.90=18%. Jag hade alltså betat mer!

På turn kommer spadern. Att du betar är okej men sen är det nog fold. Han har förmodligen träffat.

Spelar på samma nivå som du och det är inte så många som tar hänsyn till odds så det gäller att betarna är "skrämmande" när man inte vill ha syn! Att syna $1.10 i en pott på $5.90 är inte så läskigt.

Med tanke på att spelaren har ett öppet straight-flush-drag så får du nog ta bort två av färgoutsen. Jag trodde att det var just syn som man ville ha här. Att hålla på att min-checkraisa är dock ett bra sätt att minimera vinsten och maximera förlusten.

Länk till kommentar

Måste bara flika in som parre redan sagt, du måste ju beta på floppen det är då du har chansen att få in ordentligt med pengar i potten. Han höjde innan floppen så chansen är väl hyfsad att han har träffat nånting och kommer att höja dig och då kan du ibland tom trycka in beroende på stackstorlekar.

Det bästa jag fick ut av att läsa Super System 2 var det här tipset från Doyle om att ofta beta in i preflopp-raisaren när man träffat bra för att få honom att höja, en checkraise är riskabelt och du har inga garantier varken för att han ska beta eller om hur mycket han betar. Bättre då att beta själv!

Länk till kommentar

Höj preflop (J9s är en helt ok hand först in i CO), men limp är OK.

Beta pott på floppen och hoppas på omslag.

Beta någonting mellan 3/4 pott och pott på turn.

När fi raisat innan floppen och det kommer ett gäng höga kort på floppen och du träffar monster är det ett utmärkt läge att panga på direkt. Är en annan sak om du t ex har 88 och floppen kommer 844 (även om jag nästan alltid pangar på direkt då också).

Länk till kommentar

När fi raisat innan floppen och det kommer ett gäng höga kort på floppen och du träffar monster är det ett utmärkt läge att panga på direkt. Är en annan sak om du t ex har 88 och floppen kommer 844 (även om jag nästan alltid pangar på direkt då också).

Mmm, right, att panga på är nästan aldrig fel... ju mer/oftare desto bättre... ibland lite förutsägbart men funkar ändå...

Vet man inte vad man skall göra så är d bara att panga :D;):lol:

Länk till kommentar

supah Call (6,00)

Bel-garion shows: Qs - As (a flush, ace high)

supah didn't show: Jd - 9d (a straight, queen high)

Bel-garion wins: EUR 29,45 (with a flush, ace high)

Rake: EUR 1,55

Som ni säger får jag nog skylla mig själv. Men frågan är om han hade släppt sin dam hur mkt jag än bettat... aja, tack för kritiken.

Kan ingen skriva en tråd i FAQ som förklarar att man VILL ATT FOLK SYNAR NÄR DE INTE HAR ODDS!!?

Länk till kommentar

Stabilt! :D

Tack, tack. Jag tror jag satt nästan alla händer jag analyserat på sistonde. Synd att man inte gör det IRL. Det är lite tuffare när man har 10 sec på sig.

Länk till kommentar

Höj preflop eller lägg mot raisen.

Gör en VETTIG check/raise ingen fånig miniraise på floppen, eller beta in i honom och hoppas på en raise.

Du spelar handen helt värdelöst och med tanke på att jag hatar när folk miniraisar så är jag glad att du förlorade den. Tror att du skulle tjäna på att lära dig grunderna i poker, dvs potodds, hur man manipulerar dem och att man tjänar mer på att bli utdragen än att köpa potterna så länge man betar rätt (vilket du inte gör).

Länk till kommentar

Höj preflop eller lägg mot raisen.

Gör en VETTIG check/raise ingen fånig miniraise på floppen, eller beta in i honom och hoppas på en raise.

Du spelar handen helt värdelöst och med tanke på att jag hatar när folk miniraisar så är jag glad att du förlorade den. Tror att du skulle tjäna på att lära dig grunderna i poker, dvs potodds, hur man manipulerar dem och att man tjänar mer på att bli utdragen än att köpa potterna så länge man betar rätt (vilket du inte gör).

Jag älskar när folk miniraisar. Det är så oerhört skönt att sätta obskyra hålstegar mot dem, särskilt när de tycker att de blivit utdragna efter att ha betat 1/6 pott på turn och sedan stoppat in 75% av stacken med överpar på rivern mot klonkad hålpipa. Och sen de som börjar spamma chatten, så roligt. Mina favvomotståndare :)

Länk till kommentar