Gå till innehåll

NLT - SnG, AQo i SB, check-synar all-in på floppen


Recommended Posts

Hmm, varför inte gå all in om du ändå tänker syna?

Varför gå all-in om jag tänker syna?

 

Om du "trappar" med AQ high kan det väl vara helt okej. Men om du inte tror att du har bäst hand för tillfället (vilket du aldrig nämner) känns all in med fold equity (offsuit-AK/mellanpar t ex) klart bättre, framförallt med tanke på att det är en SnG och man helst inte vill syna bort sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såhär tänker jag:

 

Han har inte en premium hand, då hade han raisat ordentligt preflop och/eller gått all-in mot min re-raise. Mest troligt är alltså Ax, Kx eller ett lågt par.

 

Har han en hand som slår min (par/set) kommer han inte att folda.

 

Har han en hand som jag slår kommer han inte att syna men kan mycket väl tänkas bluffa. Har han Ax eller Kx så drar han till 2-4 outs, alltså är det ingen större fara att riskera att ge honom ett free card.

 

Mot den HD jag tror att han har så är jag KLART bättre än 60-40. Jag tror han som bäst har ett par under Q, då leder jag, och mest troligt är att han har 2 overcards och därmed 2-4 outs.

 

Om han skulle ha ett set lika ofta som Ax eller Kx skulle det ändå vara stor fördel mig eftersom jag har 9 outs när jag ligger efter och han bara 2-4.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du är säker på att han sitter på typ A9o så visst men jag tycker kanske inte att man kan utesluta ett par, 78s, eller T3o i en SnG på den här nivån. Annars, om han är någorlunda vettig kan jag inte se en enda hand som du har direkt superövertag mot.

 

Men låt oss säga att du har 60/40, då tar jag nog potten här och nu iaf.

 

Edit: Det blev lite dumt och arrogant det här men jag tycker som du har lagt upp din HH där du är säker att du är 60/40 så är det liksom självklart att du spelar rätt om man utgår från en normalspelare. Då handlar det bara om hur stort övertag du bedömmer att du har mot de andra spelarna. Så i en 110$ sng skulle jag spela som du men i en 5$ beta ut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom du tror att du har runt 80-20 mot hans HD så är ju checken ett mycket bättre alternativ då han troligtvis kan folda mot ett floppbet med en total missad Kx.

 

Dock så tror jag inte att du ligger så bra till, kan mycket väl vara slowad AA/KK eller ett par.

 

Men som sagt du kan bara slita bort sämre händer med ett floppbet och du kan ju inte vika med denna flop så checken är ju bra. Enda nackdelen är som sagt ifall han checkar bakom då din hand tappar mycket om du inte träffar turn.

 

Edit: Jag är endå inte så mycket för detta finlir på denna nivå, jag skulle tryckt floppen, du kan inte sätta han på denna HD känns det som.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...