Vilanna Postad 30 September , 2005 Rapport Share Postad 30 September , 2005 Ibland händer det att man floppar rena drömfloppar eller så kanske man träffar nutsen på turn. Ex 1) Jag har K8 på knappen och KK8 floppar. Drömflopp!! En spelare bettar ut och två callar, jag reraisar. Den förste spelaren svarar då med att reraisa tillbaka. Ska jag fortsätta reraisa honom då eller ska jag bara calla och låta han få fortsätta betta ut på nästa gata? Ibland känns det som att man riskerar att betta bort honom om man skulle reraisa igen. Man har ju pos på honom. Ex 2) Jag callar ett 3xbb raise med 87c på bb och floppar K56. På turn kommer 4 och jag checkraisar hans bet. Han svarar då med att reraisa tillbaka. I det här fallet har jag ju inte position på honom och jag skulle nog reraisa tillbax ytterligare här. Finns ju chans att han checkar ner rivern om man inte raisar tillbaka. Hur tycker ni man ska spela den här handen för att få bäst betalt? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Stoneburg Postad 30 September , 2005 Rapport Share Postad 30 September , 2005 Först och främst måste du förstå vad en "reraise" är. Det går såhär: Bet Raise Re-raise Om jag blir RE-raisad när jag har nötterna ställer jag nästan alltid in direkt för det är extremt ovanligt att någon RE-raisar och sedan foldar, en re-raise betyder ju mer eller mindre "jag har ett monster". Med K8 på KK8 floppen kommer jag definitivt inte "slowplaya" om jag blir reraisad eftersom min motståndare antagligen har en K och en bättre kicker än jag, alla kort över 8:a är ju scarecards på turn, in med degen. Om jag har AK och KKA ligger är det en annan femma. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Vilanna Postad 30 September , 2005 Författare Rapport Share Postad 30 September , 2005 Jo, jag vet hur ordningen går.... bet raise reraise Tyvärr så läste jag inte igenom mitt inlägg så noga, ser nu att jag har missat lite Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Vilanna Postad 30 September , 2005 Författare Rapport Share Postad 30 September , 2005 Men många spelare reraisar även med Kx, har han en dålig kicker så riskerar man ju att förlora honom från potten om man går all in. Jag skulle nog tveka att syna med ex K4 då. Sen tycker jag att man kan riskera att slowspela K8 här, har han KQ,AK och träffar Q eller A så är det bara att gratulera, man kan ju inte vara livrädd för att förlora potten i det här läget. När man har två gator kvar så kommer man ju ändå få betalt av AK eller KQ. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Muffmull Postad 30 September , 2005 Rapport Share Postad 30 September , 2005 Satsa på bara. Han sitter antagligen med Kx eller 88. Sitter han med 88 så tror jag att han är på en all- in också. Han placerar nog dig på Kx isf och lär ju inte lägga sig när han har kåk på floppen och chans på ett fyrtal också! Som någon annan nämnt så skulle jag inte slow- playa handen eftersom någon kan ha högre kicker bredvid kungen och träffa på turn eller river. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Xan Postad 30 September , 2005 Rapport Share Postad 30 September , 2005 Sedan att man ändå kan bli utdragen om man är all-in på floppen är en annan sak han kommer nog inte att lägga handen om man han sitter på AK eller KQ och sedan träffar A eller Q på turn eller river. Hänt mig för många gånger... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
dlinder Postad 30 September , 2005 Rapport Share Postad 30 September , 2005 Vilanna: Jag tycker du resonerar bra, i första handen har du en hand som inte är särskilt sårbar och du har dessutom position. Läge för en smoothcall mao. I andra har du en bräcklig hand och är ur position. Bara att trycka. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
FraZin Postad 30 September , 2005 Rapport Share Postad 30 September , 2005 Men många spelare reraisar även med K4, har han en dålig kicker så riskerar man ju att förlora honom från potten om man går all in. Jag skulle nog tveka att syna med ex K4 då. Tveka? inte en dag i veckan skulle jag calla med K4 efter bet raise reraise och all-in. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
elvis77 Postad 30 September , 2005 Rapport Share Postad 30 September , 2005 Jag kan inte hålla med, Jag skulle tveklöst bara syna hans reraise med en så grymm flopp och position. Han är då tvungen att betta vidare med en dålig kung eller tom AA. Med ett all in tvingar man bort en massa händer som man vill ha kvar i potten. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
rickie Postad 30 September , 2005 Rapport Share Postad 30 September , 2005 Klart man kan spela sina monsterfloppar lite långsamt ibland om någon annan vill ta iniativet i potten. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jackbalsam Postad 30 September , 2005 Rapport Share Postad 30 September , 2005 Fattar inte hur dom som vill syna tänker. För det första så är fi nästan garanterat commited till potten. Säg att alla limoat preflop (pott 4bb). Sen bettar han pott och får 2 syn (pott16bb). Hero höjer sedan vilket borde vara minst 16bb sammanlagt i alla fall (pott 32bb). ÄVen om Fi här bara gör en fixed raise (som jag inte fattar varför folk gör men i alla fall) så kommer det vara 12bb till upp till 28 sammanlagt (pott 56bb). Med vanliga inköp så är det nog inte många som slkäpper en hand dom reraisar med i det läget. Sedan så måste ni inse hur mkt fi tror på sin hand. När Hero höjer så säger han"det är 4 spelare framför mig som tycker att deras hand är tillräcligt bra för att vara med och slåss om potten, ändå höjer jag för jag har mycket bättre hand. När fi sedan återhöjer säger han "du htror att du har mycket bättre hand än oss fyra men jag tror jag har ännu bättre". Alltså, bara gå allin. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
rickie Postad 30 September , 2005 Rapport Share Postad 30 September , 2005 Fattar inte hur dom som vill syna tänker. För det första så är fi nästan garanterat commited till potten. Säg att alla limoat preflop (pott 4bb). Sen bettar han pott och får 2 syn (pott16bb). Hero höjer sedan vilket borde vara minst 16bb sammanlagt i alla fall (pott 32bb). ÄVen om Fi här bara gör en fixed raise (som jag inte fattar varför folk gör men i alla fall) så kommer det vara 12bb till upp till 28 sammanlagt (pott 56bb). Med vanliga inköp så är det nog inte många som slkäpper en hand dom reraisar med i det läget. Sedan så måste ni inse hur mkt fi tror på sin hand. När Hero höjer så säger han"det är 4 spelare framför mig som tycker att deras hand är tillräcligt bra för att vara med och slåss om potten, ändå höjer jag för jag har mycket bättre hand. När fi sedan återhöjer säger han "du htror att du har mycket bättre hand än oss fyra men jag tror jag har ännu bättre". Alltså, bara gå allin. Hmm, ditt resonemang håller väl förutom att varken stackdjup eller storleken av bets o raises var med i beskrivningen? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
dlinder Postad 30 September , 2005 Rapport Share Postad 30 September , 2005 Jackbalsam: Men vad förlorar du med en smoothcall? Du kommer ändå att få in pengarna mot alla händer du skulle fått in dem med om du ställt på floppen, men som jag ser det ger en smoothcall bättre värde mot riktigt dåliga K. Du kan ju ha rätt i att han är commitad (stackdjup framgår ju inte), men då spelar det ju ändå ingen roll. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Zyr Postad 30 September , 2005 Rapport Share Postad 30 September , 2005 man måste inte gå all-in med K8 på KK8 flopen, finns ju även en chans att han försöker bluffa trisset, och höjer man tillbaka en gång till där kommer han att folda.. om du bara synar finns chansen att han kommer fortsätta försöka bluffa den, kanske tom går all-in på turn nu när du också har position tycker jag en call är bäst man kan inte oroa sig över att han kanske kommer träffa sin kicker om han t.ex har QK..detta skulle ju också hända vid en all-in på flop, inte direkt så att man kommer folda om ett Q eller A kommer när han går all-in på turn lr river om han nu har K kommer han troligtvis betta ut runt 50%-75% av pot på turn, han sätter dig nog på ett PP A8 eller K med dålig kicker,om du bara synar då kommer han troligtvis checka på river och du får försöka sälja den så dyrt som möjligt när han bettar ut på turn bör du mini-raisa tillbaka och han kommer då syna och checka på river, på river går du all-in med resten, har han kungen då kommer han syna för potten redan är så stor Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
elvis77 Postad 30 September , 2005 Rapport Share Postad 30 September , 2005 Fattar inte hur dom som vill syna tänker. För det första så är fi nästan garanterat commited till potten. Säg att alla limoat preflop (pott 4bb). Sen bettar han pott och får 2 syn (pott16bb). Hero höjer sedan vilket borde vara minst 16bb sammanlagt i alla fall (pott 32bb). ÄVen om Fi här bara gör en fixed raise (som jag inte fattar varför folk gör men i alla fall) så kommer det vara 12bb till upp till 28 sammanlagt (pott 56bb). Med vanliga inköp så är det nog inte många som slkäpper en hand dom reraisar med i det läget. Sedan så måste ni inse hur mkt fi tror på sin hand. När Hero höjer så säger han"det är 4 spelare framför mig som tycker att deras hand är tillräcligt bra för att vara med och slåss om potten, ändå höjer jag för jag har mycket bättre hand. När fi sedan återhöjer säger han "du htror att du har mycket bättre hand än oss fyra men jag tror jag har ännu bättre". Alltså, bara gå allin. Brukar du aldrig reraisa när det ligger ett par på brädan?(utan triss eller kåk) Har du aldrig sett någon annan göra det? Han kan ha AA, nötfärgdrag, QQ, JJ och lite vad som helst. Går du all in lägger han sig. synar du är det bra chans att han bettar ut igen, beroende på stackdjup kan han NU vara potcommided och synar din all in på turn med dessa händer. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jackbalsam Postad 30 September , 2005 Rapport Share Postad 30 September , 2005 Ok, argumentet att han är commited kan väl diskuteras. Men poängen är att han visar sån styrka att det inte är någon idé att slowplaya. Undantaget skulle kanske vara om man spelar med jättedjupa stackar. Sen kan man ju diskutera om man visar mer styrka om man går allin än om man bara synar. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Vilanna Postad 30 September , 2005 Författare Rapport Share Postad 30 September , 2005 Ok, jag skrev nog mitt inlägg lite för snabbt tidigare då jag utelämnade stackdjup och vilken form man spelade. Frågan var tänkt för cashgame och båda spelarna har 100bb eller mer. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Nidson Postad 30 September , 2005 Rapport Share Postad 30 September , 2005 Chansen att fi bluffar med bet och reraise på den floppen mot många motståndare är i princip lika med noll. Och om han nu gjort det är det lika troligt att han bluffsynar mot ett all in som att han foldar. All in med andra ord. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts